Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo koita Mirmeli levätä paljon, jos se helpottais tilannetta? Kun jos tässä vaiheessa alkaa supistella ni ainoa hoitohan näillä viikoilla taitaa just olla lepo. Ite oon huomannu et vähän vähemmän jomotellut nyt lomalla kun on levännyt enemmän.

Meillä töissä ei vaan pysty kauheesti lepäilee ku koko ajan pitää olla menossa johonki suuntaan.. mutta pakko nyt vaan yrittää sen minkä pystyy ku jotain tä nyt kertoo :(

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Millos sul oli se lääkäri? Kannattaa herkästi varmaan jäädä sairaslomalle jos toi kipuili/ supistelu jatkuu. :sad001

Tiistaina vasta on lääkäri.. tä on aika hurjaa ku ei tiedä että mikä kuuluu ja mikä ei. Tänään ollut painetta taas alapäässä enemmän ku viime päivinä :/ pitää katsoa mitä vkl tuo tullessaan. Vauva ainakin myllää ♡

kuulostaa tosiaan vähän siltä että kannattaisi pyytää sairaslomaa, ainakin joksikin aikaa niin pääset katsomaan auttaako lepo.

Niin kai.. no pitää katsoa mitä lääkäri sanoo. Jospa olis vaan kasvukipuja :) oon maannu niin paljon ja ollut sairaslomalla oksentamisen takia että tuntuu hyvältä kun saa liikkua ja pystyy tekemäänkin jotain mutta pakko jarruttaa ettei mennä "Aunen" kustannuksella. Kiitos tuesta ♡♡

Kuulostaa Mirmeli tosiaan siltä, että lepoon vaan. Mulla laukesi vastaava tilanne kolmessa päivässä pötköttelyllä. En siis ollut töissä enkä kävellyt kodin seinien ulkopuolelle. Autolla kerran tuona aikana kaupassa, marketin maitohyllyille päästyä jo teki tosi kipeää. Hyrr.

Töissä tulee höntättyä vaikka miten koittais ottaa iisisti. Lepää lepää, hyvä nainen! Mahan ja Aunen silittelyn teemapäivät!

Muokattu viimeksi:
Mulla teki haravointi kipeää vatsalle :shifty: Talviloma menossa ja haravointikelit kohdallaan, wtf :D Sit tuntuu, että painetta tekee myös vatsan huono toiminta, koska ne kipuilut tuntuu vasemalla puolella. No mutta muuten vointi on kyllä hyvä :rolleyes:

Jumppari kerto syyski että teipit voi aiheuttaa supistuksia. Mutta nyt on rauhallinen jakso kivuista.
Vessassa pitää hypätä usein ja tuntuu ettei rakko tyhjene kunnolla.
En pysty nukkumaan vattalla muutako hetken, sitte alkaa vatsaa pistämään. Oon kokeillu tota kikkaa että tyyny jalkojen väliin, mutta pyörin vissiin niin paljo että se tipahtaa matkasta :D
Neuvola on nyt tiistaina en millään malttais orottaa <3

Meille tuli eilen vaunut kotiin :) Tehtiin kyllä huippukauppa classic rungolla olevista emmaljungista.. vaunut todella hyvässä kunnossa ja kauppa sisälsi ratasosan, rungon, kovan vaunukopan, jalkapeitteen ratasosaan ja vielä pehmeän kantokassin ja sadesuojan. saatiin kaikki tämä 360euron hintaan :) Kyllä nyt on hyvä olo kun on nämä ostos asiatkin saatu käyntiin.. ja suunniteltusta vaunu budjetistakin jäätiin reippaasti alle :)

Toissapäivänä oli neuvola ja hyvin sykki sydän siellä.. muutenhan en tiijä miten menee siellä, kun meillä ei ole ultra mahdollisuutta ku keskusneuvolassa täällä ja neuvolassa käydään kuitenkin lähi terveyskeskuksessa... Kolme viikkoa vielä pitäs jaksaa rakenneultraan.. :)

Oletteko mistä hommanneet nuita selkä-/masutukivöitä? Oon huomannu itse että selkä alkaa pikku hiljaa antaa periksi ja tuntuu että kokoajan liikkuessa alaselkä asettuu kaarelle... :( Lenkkeillessä varsinkin aiheuttaa sitten inhottavaa painetta tonne lannerangan alueelle ja mietin että oiskohan aika hommata sitten jo jotain ekstra tukee lihaksille.. ettei ainakaan pääsis pahaksi äitymään.

ReiRei Hyvän kaupan teitte vaunuista. Meillä olis ensi viikolla rakenneultra, niin sen jälkeen voi taas huokaista ja ehkä ajatella enemmän tarvikkeiden ostoa pikkuselle.Jopa niitä vaunuja käydä katselemassa.

Mulla ei oo selkä kipeä, mutta huomaa, että ei voi enää röhnöttää kovin epäergonomisissa asennoissa tai ylösnousu sohvalta menee vähän hitaamman puoleisestio_O Voi olla. että pitää tuota vyötä katsella tai kysellä kokemuksia kavereilta.

Tuntuu, että mielialat on viime aikana heitelleet. Tunnen oloni tosi helposti yksinäiseksi, niin kun taas tänään, kun mies lähti jonnekin omille menoilleen. Toki nuo bileillat on hänelläkin vähentyneet ja kovasti puhuu, että tottakai ne vähenee entisestään. Mutta eihän se ymmärrä mille tuntuu istuskella viikonloppuillat yksin, etenki ku minun kavereillani on muutakin tekemistä viikonloppuisin kun olla jossain dokaamassa ?! Kellään muulla samoja fiiliksiä ?:anyone Pääosin kuitenki iha positiivinen mieli, mut joskus nää tunteet ottaa vaan yliotteen:fart003

Ma tarttisin kans jonkun tukivyon, duunissa istuessa meinaa menna selka jumiin. :confused:

Yovuorot on mulle tosi pahoja, koska sillon on vahan liikaa aikaa surffailla netissa ja klikkailla asioita ostoskoriin. :wacky: Ennen rakenneultraa en ostellu mitaan, enka nytkaan oo mitenkaan tietosesti ajatellut etta alanpa shoppailemaan, mut jannasti niin on kuitenki paassy kaymaan. Ebaysta loysin tosi kivan vauvansangyn ja vaihtopoydan, mut luulen et niiden hinnat nousee aika korkeeks.. :shifty:

Mä sain tukivyön lainaan kunnan fysioterapiasta. Kannattaa kysyä. Myös työterveyshuollossa voi olla niitä lainaksi, mikäli olet sen piirissä.

Ma tarttisin kans jonkun tukivyon, duunissa istuessa meinaa menna selka jumiin. :confused:

Yovuorot on mulle tosi pahoja, koska sillon on vahan liikaa aikaa surffailla netissa ja klikkailla asioita ostoskoriin. :wacky: Ennen rakenneultraa en ostellu mitaan, enka nytkaan oo mitenkaan tietosesti ajatellut etta alanpa shoppailemaan, mut jannasti niin on kuitenki paassy kaymaan. Ebaysta loysin tosi kivan vauvansangyn ja vaihtopoydan, mut luulen et niiden hinnat nousee aika korkeeks.. :shifty:

Voin samaistua työvuoronettishoppailuun :angel11 Noh, toisaalta meillä on duunissa paremmat koneetki kun kotona niin hieman jouhevampaa selaillaki noita kauppoja. hihhih :D

Mulla samanlaisia yksinäisyystuntemuksia kun Evemoilla.. varsinkin, kun jään yksin kotiin :/ itelläkin suurinosa kavereista viettää vauhdikasta elämää ja itse palloilen kotisohvan ja työn välillä.. kaipailisin ystäviä, jotka olisivat raskaana myöskin. Onneksi on näitä palstoja ja facebookryhmiä ♡♡♡

Rakenneultraan vielä 3 viikkoa, mutta viikon päästä 3d ultra! En malttanut odotella, haluan nähä pikkuisen :3

Mä ostin Lastentarvikeliikkeestä carriwellin masun yli vedettävän tukivyön,hintaa vain 14.95. Tallinnan shoppailureissulla hyväksi todettu! Kannattaa vaan ostaa tarpeeks napakka. Tää venyy kyllä :) toinen mitä voin suositella on Anitan tukivyö. Se maksaa uutena 39€ mut esim. facebookin äitiysvaatekirppiksellä on monella niitä myynnissä. Ja kannattaa tietysti kattoo oman paikkakunnan kirpparit :) Anita on siis säädettävä ja tää carriwell ei, tuubimainen on tämä :)

Mulla on toi Anitan tukivyö ja oon ollut tosi tyytyväinen :) Auttaa myös tohon rakon painon tunteeseen jonkin verran. Istuminen sen kanssa on epämiellyttävää, mutta kävelyyn se auttaa. ihan kuin tavallaan nostaisi vatsaa vähän ylös. mulle sanottiin liikkeessä että loppuraskaudessa sen kanssa voi myös nukkua..

täytyypä käydä anitaa kattomassa liikkeestä.. :) carriwel ei jotenki kuvista kauheesti vakuuta, mutta eihän sitä voi mitään sanoa ku ei oo ikinä kokeillu :)

Mullakin välillä vähän yksinäinen olo, ja huolettaa oonko ihan yksin kun vauva syntyy ja mies on töissä. Sukulaisia asuu samalla paikkakunnalla jonkin verran, yksi heistä on myös tällä hetkellä raskaana. Mutta kavereista ei kukaan ole samassa tilanteessa, eikä täällä toisaalta ihan kauheesti kavereita asukaan. Työkavereista osalla on jo lapsia, mut ei tule vapaa-ajalla nähtyä, saa nähdä miten jatkossa kun itselläkin on lapsi.
Mä olen usein viikonloput töissä, jolloin mies on sit usein kavereittensa kanssa illanvietossa. Mut vois asiat huonomminkin olla :) harmittaa vaan kun ei ole äitikavereita, mutta onneksi esim täältä saa vertaistukea ja jutteluseuraa myös vauvajutuista :)

Vaikeasti määriteltävää yksinäisyyden kokemusta täälläkin. Eikä oikein mammakavereita. Kaikki on tosi hyvin, mutta kaiken maailman mutat kieltämättä käy välillä mielessä. Sit itkettää ja yksittää. Kai tästä selviää. Jonkun odottavan ystävän kaipaisin ihan kasvotusten säännöllisesti tavattavaksi. Toukokuun perhevalmennusta odotan kovasti em. syystä...

Takaisin