Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mirmeli: erot tarkotin juuri kantokasseista.
mutta meillä Mitkä ostettiin niin on vainukoppa sekä pehmeä kantokoppa. Itse tykästyin kun oli erillinen kova vaunukoppa mitä voi alkuun käyttää ennen kun kelit kylmenevät enemmän. Ja sitten talvella siirtyä pehmeään kantokassiin jonka pitäisi pitää lämpö paremmin. Mutta uskon kun vaan vauvan pukee kunnolla niin pelkkä vaunukoppakin on hyvä. Ainut mikä on siinä omasta mielestä huono, että kun sitä jos yrittää kantaa ( kovaa vaunukoppaa siis) hihnoista niin ei pysy tasapainoisena. Pääpuoli selvästi painavampi jolloin se roikkuu paljon matalammalla. En sitten tiedä tasottuisiko paino kun on vauva mukana. Mutta ei ainakaan kovin pitkää matkaa voi kantaa ilman että tukee toisella kädellä kopan tasapainoon. Näin ollen ei vain voi hirveästi muita kasseja kantaa samalla.
Toivottavasti Mirmeli vähän selvensi tämä seka meteli kirjoitus pohdintaasi. :cat:

Vaunu asioitten kanssa: En tiedä Brion Happyistä, mutta ainakin gessleineistä on kokemus että pehmeet ratasosan sisään laitettavat kantokassit jäävät äkkiä pieneksi. Samalta näytti Emmaljungan pussi kun kävin sitä katsomassa liikkeessä. Meillä tuttavan lapsi nukkui lopulta vaunuissa aika huonosti, sillä tila kävi äkkiä pieneksi.. :(

Meidän käytetyissä Happyissä oli erillinen vauvan kantokoppa kovilla reunoilla. Toivottavasti se sopii hyvin myös alkavaan syksyyn... Elokuussa toki voi olla vielä lämpimät säät, joten ehkä se ostos ei mennyt ihan harakoille :grin

Mulla on nyt kaksi neuvolakäyntiä takana, ennen ekaa olin juuri käynyt työterveyden piikkiin labrakokeissa ja hb oli tosi hyvä. Viimeksikään sitä ei otettu, vaikka kysyin asiasta. En muista mitä terkkari vastasi... No, eipä mulla ole ollut oireitakaan, että heräisi epäilys että se on laskenut rajusti. Toinen mikä välillä ihmetyttää, mutta olen ollut passiivinen asian suhteen: mulla ei ole ollut yhtään neuvolalääkärikäyntiä. Olen perusterve ja kävin rv 8 varhaisultrassa (ml. lyhyt sisätutkimus) ja sillä on kuitattu tähän asti lääkärikäynnin tarpeettomuus. Toki alussa sitä kysyttiin, että haluanko mennä, ja sanoin ite, ettei ole varmaan tarvetta nyt. Mutta nyt rv 20+2 alkaisi jo vähän kiinnostaa se lääkärin tsekkaus! Pitää ottaa puhelin kauniiseen käteen ja soittaa neuvolaan. Varsinkin kun on muuttohässäkät tulossa ja joskus vatsa tuntuu kovalta. Mitä olen muiden kommentteja lukenut niin voisiko olla harjoitussupistuksia? Vaikkei mulla siis ole vaivoja tai kipuja, jotka tuntuisivat epänormaaleilta (vaikka mistäs sitä tietää, kun aiempaa kokemusta ei ole), niin olisi kiva tietää näyttääkö kaikki olevan ok.

Mulla on tuntunut "muljahtelua" ja "muksimista" vatsassa jo jonkin aikaa. (ihanat noi verbit, mutta eivät nämä vielä minusta potkujakaan ole :D). Nyt 21. viikko. Mitä pelkoihin tulee, niin mulla on ajoittain hirveä pelko, että varmaan rakenneultrassa saadut huonot uutiset osuu just mun kohdalle. Olen aika hyvä panikoimaan hiljaa mielessäni ja mielikuvituksella ei ole rajoja näissä asioissa... Omien pelkojen kanssa tasapainottelu on kyllä yksi suurimmista haasteista raskaana olemisessa.

Itsellä oli viime viikolla neuvolalääkäri sydänäänet kuunteli ja kertoi että liikkeet näkyvät selvästi jo vatsalla rv 16 oli silloin ja itsekkin mielestäni olen tuntenut jo ainakin rv15 asti liikkeitä. :) Kaikki on vaikuttanut hyvältä, kunnes viime perjantaina iltavuoron aikaan alkoi kovat alavatsakivut...Riensin ensiapuun vähän paniikissa ja kirjoittivat viikon sairasloman, mitään huolestuttavaa ei kuitenkaan kokeista löytynyt. Jäin siihen käsitykseen että liian kovaa rasitusta ollut. Nyt jännittää miten ihmeessä selviän töissä jos nyt jo liikaa rasitusta!? :/ 3 viikon päästä olevaa rakenneultraa odotan kovasti, että saisi tietää sukupuolen ja tietenkin että kaikki olisi hyvin...Tuntuu että siihen on ikuisuus nyt vielä kun makailen kotona sairaslomalla ja mies toista viikkoa työmatkalla.

Urhola, tutulta kuulostaa. Viikon pötköttelin minäkin ja nyt mennyt kaksi 1.5 viikkoa ihan jees (ja töissä). Mulla kans mies reissaa paljon ja on tuntunut aika raskaalta olla itekseen kipujen kanssa. Plus kaikki kaupassa käynnit sun muut.

Kovasti haluaisin sinuun hyvää oloa ja luottamusta valaa <3 Kyllä se siitä helpottaa taas.

Ihanaa, onnee tulevista poitsuista! <3

Mä oon kauheen malttamaton ja välillä tuntuu ettei viikot vaihdu ollenkaan. Saan ittelleni aina kauheen ärtymyksen täältäkin palstalta kun tuntuu, että kaikki on jo niin pitkällä. :D Itellä nyt 17+4 ja rakenneultraan on vielä 3 viikkoo. Neuvolaan onneks pääsee torstaina kun mulla on koko ajan semmonen olo, että tekis mieli jutella kaikesta. Että joku sanois, että mun tunteet ja tuntemukset on ihan normaaleja ja kuuluu tähän. Jotenkin niistä huolista on vaan ihan hirveen vaikee päästä eroon, vaikka dopplerilla joka ilta kuunnellaan, että kyllä siellä sydän lyö.

Tosta asuntoasiasta, meillä on melko pieni kaksio ja vaatii kyllä järjestelyä, että vauva tänne mahtuu. Muutto tulee kyllä ajankohtaseks aika pian kun vauva vähän kasvaa ja tarvii enemmän tilaa ja tilaa tavaroillekin.

Ihana kuulla kenellä on rakenneultra ollut, että kaikki hyvin <3 meillä se on ensi viikolla, mutta kävin silloin pari viikkoa sitten yksityisellä ja kaikki oli kunnossa joten tuntuu että hyvillä mielin voipi mennä rakenneultraan. Meille sanottiin että pieni tyttö olisi tulossa kun näkyi jalkovälissä 3 pientä valkoista pistettä joka on kuulemma tytön merkki:) sanoi kuitenkin että pieni mahdollisuus on että on poika, joten jännä nähdä :) mulla oli tänään neuvola ja meidän neuvolassa tosiaan ei ole ultraa mutta sydänäänet kuunneltiin.. mulla ollut myös aina silloin tällöin menkkamaisia kipuja, tosi voimakkaita joten ensi viikolle sain lääkäriajan,, tsekkaavat että kaikki ok.

Samoja pelkotiloja täälläkin kuin muillakin.. luin tyhmyyksissäni vielä jokin aika sitten jutun lehdestä jossa vauva oli kuollut kohtuun raskausviikolla 38, aivan kauheeta.. noita ei pitäs lukea!! Mutta pidetään me positiivinen asenne täällä ja uskotaan että kaikki menee hyvin jokaisella, ja suurin osa raskauksista päättyy hyvin ja kaikki menee hyvin.

onnea kaikille hyvin menneistä rakenne ultrista! kaks päivää sitten pääsin sanomasta että ei mitään elämää tunnu, mutta tänään ja eilen on alkanut tuntua pientä "kutittelua" :) eli ehkä siellä joku kuplii... tai sitte suolisto :DD mutta ei kyllä oo tommosta "kutittelua" aikasemmin mun suolisto aiheuttanu...torstaina olisi toinen neuvolakäynti ja sillon viiko 17+4...

Oireista sen verran että tuntuu että alkuraskauden väsymys on palannu takaisin kuvioihin. joka päivä tulee taas nukahdettua kahen-kolmen tunnin päiväunet ja kahvikaan ei pidä hereillä.. :( työ pikkukaupassa on kyllä aika raskasta tieteneki ja nyt on jo kuukauden melkeen "joutunu" (toisin sanoen ihan ite suostunu) tekemään 6 päivästä viikkoa kun muut täyspäiväset lomailee ja miehitys on vähä tiukka... Että ehkäpä sekin voi tietysti jollain tapaa näkyä ekstra väsymyksenä..

Yhä enemmän on ruvennu ressaamaan se että mieleisiä vaunuja ei tunnu käytettyinä löytyvän ja sama homma sängyssä, turvakaukalossa. tiedän kyllä että aikaa on, mutta jotenki tuntuu että pitäs ruveta valmistautuun jo, ettei sitten kaikkia tarvii stressata yhtäaikaa... Varmaan takaraivossa pikku pelkoki hiipii että entä jos etukäteen tulee... tuttavapiirin kun on reippaasti keskosia tullut viime aikoina aika monta.. No eiköhän tämä tästä...

Pitää ehkä ruveta tosissaan harjoittelemaan tuon vauvaraamatun ohjeen mukaisesti sitä rentoutumista :D

Bluebell: joo kiitos kattavasta infosta!! Päätettiin että ostetaan sillä kovalla kantokassilla vaunut ja aina sen vaunukopan voi sit myöhemminkin hommata jos sen sitten kokeekin tarpeelliseksi syystä tai toisesta.

Mulla myös noita menkkamaisia kramppeja, ultraaja oli sitä mieltä että kohdun kasvukipuja. Neuvolassa huomenna vielä avaudun.. ja niin, ultrassa kaikki hyvin ♡ meille lupailtiin myös pientä tyttöä, sen oon koko ajan tiennytkin. Mutta oli taas vauva hankala ja huonoissa asennoissa että pienellä varauksella sekin. Parhaimmat kuvat oli jaloista :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Ihania rakenneultrakuulumisia, onnea kaikille!:)
Tipa89: mulla kyllä niin samat tuntemukset. Vielä samat kolme viikkoa rakenneultraan ja ärsyttää ku aika matelee. Ja torstaina neuvola mullakin, pääsee ne sydänäänet kuuntelemaan sentään, kun ei itsellä sitä doppleria ole.:/ huoli painaa kun ei vielä liikkeet tunnu kunnolla ja aina saa ikuisuuden oottaa seuraavaa neuvolaa.:/
Ja toki minäkin luin vasta sen kohtukuolemajutun Iltalehdestä, olis pitäny jättää lukematta, vaikka tokihan kaikki on mahdollista. Kauheeta kyllä.:( mutta joo, yritetään pysyä positiivisina kaikki.:)

Anteeksi, tuli kyllä aivan kamala vuodatusviesti. Jospa nämä huolet taas hetkeksi helpottaa kun pääsee torstaina neuvolaan :)

Mulla on tänään aikaistettu neuvolalääkäri :( pitäisi vasta joskus reilun kk päästä, mutta nyt on noi kivut sen verran isot. Mullahan on noita iskiaskipuja ollu alusta lähtien. Nyt joitain viikkoja sitten kivut siirty lantioon. Viikon verran vielä pahentuneet sitten. En pysty kuin ajamaan kauppaan, kävelemään sen läpi ja sitten jo sattuu niin ettei kävelystä tule mitään. Tietty itekki kypsä kun ei voi liikkua, mutta nyt on tullut huoli vauvastakin.. Pysyis nyt vaan matkassa pikkunen!

Toivotaan että ois vaan liitoskipua joka sekin varmasti tosi kivuliasta! Ja että kohdunsuulla ois kaikki kunnossa :)

Tattinen: hui kauhia. Mulla oli viime viikolla myös niin etten pystynyt kävelemään ja istumaan menossakin tarvisin apua mieheltä :( sinnikkäästi kävelin vaan koirien kanssa ja no nyt on helpannu. Tsemppiä, kuulostaa hurjalta!

Jemna: odottavan aika on pitkä! Älä hätäile liikkeitä, mullekin tänään sanottiin että kaikkia liikkeitä ei todellakaan tunne vielä vähään aikaan, ne harvat ku osuu kohdun seinämiin tuntee helpommin.

Mä myös menossa ensi viikolla ylimääräselle lääkärikäynnille tsekkaa kohdunsuun kun alavatsa särky/krampi sekä alapään kipu ja paine ei helpota. Toivon tosiaan että olis vaan kasvukipuja, tulee muuten pitkät 20 viikkoa..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Kerropa sit Mirmeli mikä oli tilanne kohdunsuulla. Mullakin kun on sitä alapään jomottelua päivittäin, mutta lääkäriaika vasta 3 vkon päästä. Toki voin sitä aikaistaa jos alkaa jotenkin pahenemaan oireet.

Mullakin on ollut semmosta jomottelua alapäässä ja alamahassa. Soitin terkkarille ja se sano että ei tarvii olla huolissaan, epäili kohdun kasvukivuiks. Kuulemma jos enemmän menkkamaisia kipuja ja paineen tunnetta nii sit saattaa olla supistuksia

Takaisin