Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jemna: katselin mittoja ja vaunukoppa on vain 3cm leveämpi kuin se kantokassi ja painoa vähemmän 2kg että eipäs nyt järin suurta eroa ole.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Brio Happyn vuosista sen verran: käytiin liikkeessä kyselemässä niin todella mukava myyjä kertoi paljon faktaa vaunuista. Kovan ja pehmeän kantokopan erot ovat lähinnä koska vauva syntyy. Tai että kumpaa kippaa suositellaan. Jos vauva syntyy kesää vasten on kova kantokoppa parempi sillä vauva ei itse osaa vielä säädellä lämpötilaansa. Jolloin kova koppa hengittää paremmin. Pehmeä kantokoppa puolestaan on syksyä ja talvea ajatellen parempi sillä se muotoutuu lähemmäs vauvan kehoa ja pitää lämpöisempänä. Sekä pehmeässä kantokopassa on parempana kantoystävällisyys. Koppa muotoutuu paremmin kehoon jolloin ei tarvitse niin jännittää kättä kun kippaa kantaa.

Itse olimme eka ajatelleet, että haluamme kovan kantokopan. Olimme päättäneet ostaa vaunut käytettynä. Löysimme torin kautta ihan täydelliset brion happy vaunut kun laitoimme sinne ilmoituksen, että ostamme happy vaunut. Parissa päivässä tuli useampi ilmoitus ja yhdet kolahti meihin. Mukaan tuli vaunukoppa, ratas osa, pehmeä kantokoppa, adapteri kaukalon varten sekä sadesuoja. Ja kaikki vaan 200e. Ja todella hyvä kuntoiset.

kuntoiset.

Suosittelen kun menette katsomaan vaunuja liikkeeseen, että kysytte myyjältä apua. Ainakin Vantaan tammistossa sijaitsevassa vauva pisteessä saa todella hyvää palvelua. :happy:

Bluebell89 mekin käytiin miehen kanssa Tammiston siellä VauvaPisteessä kyselemässä vaunuista! Oliko teillä auttelemassa sellainen vanhempi mies?

Juu sama herra. kertoi todella hyvin myös auton turvakaukaloista. Sai paljon myös semmoista tietoa mitä emme tienneet vaikka paljon olimme jo ottaneet selvää.

Blop ja anina: huiiii mulla on tänään 14:15 ja kyllä jännittää!! :)

Bluebell: puhutko nyt kovasta ja pehmeästä kantokassista vai vaunukopasta? Mä mietin kovan kantokassin ja vaunukopan väliä.

Voi että, vielä viikko täytyisi odottaa rakenneultraa! Tsempit teille joilla se tänään! :) Itselle iskenyt nyt kauhea paniikin poikanen, että mitä jos en olekaan syönyt tarpeeksi hyvin (parannettavaa varmasti on mm. vihannesten suhteen) ja vauvalta nyt sitten puuttuukin jotakin sen takia :wideyed: Toki tiedän ettei näin varmastikaan ole sillä en elä pelkällä hiilarihötöllä ja syön pääasiassa kotiruokaa jne. en tupakoi enkä syö lääkkeitä + muut perusjutut. Mutta silti. Nyt kun tuo rakenneultra lähenee niin on alkanut tulla tällaisia fiiliksiä. Turhaa panikointia varmasti mutta minkäs mahdat näille ajatuksille :shifty:

Mua taas jostain syystä pelottaa että siltä puuttuu jotain elimiä tai tai jotain muuta ettei pärjäis syntymän jälkeen.. ehkä nä lukuisat pettymykset tekee senkin..

ja tietty jos sukupuolen saa tietää :)

Niille tutustumiskäynneille ilmottaudutaan äitipolin kautta ja ovat olleet aivan täysiä joten en tiedä ehtiikö elokuiset sinne. Suurin osa päässyt joskus mammaloman kynnyksellä noin rv35 sinne o_O

Täällä vielä kuukausi rakenneultraan mutta eilen neuvolassa ultrattiin ja silmä kovana tiirailtiin kätilön ja miehen kanssa eikä ulokkeita löytynyt joten tyttö taitaa meille tulla! :)
Asukki köllötteli aivan poikittain kohdussa ja liikkui kovasti taas!

Onnea tyttölupauksesta :) kyllä teidän kenellä on ultra neuvolassa kelpaa! Meillä ei puhettakaan ja näihin kahteen ultraan vaan päästään. 4Dhen mennään kyllä varmaan jossain kohtia..

Oma pelkoni on myös se että puuttuisi joku elin tai sitten se, että vauva ei olisi kehittynyt / kasvanut tarpeeksi raskausviikkoihin nähden. Saapa nähdä palaako nämä pelot muutaman viikon kuluttua vaikka rakenneultrassa kaikki olisikin hyvin. Toisaalta yritän lohduttaa itseäni sillä, että on aivan normaalia tuntea tällaista pelkoa joten turha panikoida.
Asiaa ei kyllä auta, etten tunne vielä potkuja (kutitusta kyllä) kun niin moni tuntuu jo täällä tuntevat - tästä vilkas mielikuvitseni saa vettä myllyyn että vauva ei ole kehittynyt tarpeeksi vahvaksi ja siksi potkut ei tunnu. Ja tässä ei nyt auta järjen ääni joka sanoo että nämä kaikki ovat yksilöllisiä ja varmasti ehdin vielä niistä potkuistakin "nauttia". :rolleyes:
Jännä miten nämä ajatuksen nyt raskauden puolivälissä ovat nousseet esiin, en ensimmäisen kolmanneksen aikana tällaisia pohtinut, en edes ennen ensimmäistä ultraa.

Taikkuli, mulla on tänään 19+6 ja taitaa munki potkut jäädä vähäisiksi.. nyt on pari päivää ollut hiljaista.. viime viikon lopulla sain osakseni kunnon kenkimistä ja sillä tuulella ollessaan liikkeet tuntuu käteen mutta siltikö liian vähän?

Mulla 17+3 ja just eilen neuvolan kätilö sanoi että ei vielä pitäis potkut tuntuakaan. Se on varmasti niin yksilöllistä millä viikolla kukakin alkaa niitä tuntea että oon nyt päättänyt etten siitä stressaa, kyllä ne sieltä aikanaan tulee :)
Eihän lapset opi samaan aikaan kävelemään ja puhumaankaan niin miks tän pitäis mennä samaan tahtiin :wink

Ei mullakaan tunnu kuin pientä myllerrystä, ja siitäkään en voi ihan varma olla että onko ees vauvan aiheuttamaa. Ei se kyllä miltään ilmaltakaan tunnu, että en sit tiedä :D Viikkoja on nyt 18+3, eikä kyllä puhettakaan, että tuntuisi käteen nuo mahdolliset liikkeet, vaikka joillakin jo tuntuu. Pakko lohduttautua sillä, että kaikki on yksilöllistä. :)

Mulla alkoi liikkeet erottumaan vasta viime viikolla ja nyt rv 21 voisin jo aika varmasti sanoa, että tunnistan vauvan liikkeet muusta "suolistokuplinnasta" :D On siis todella yksilöllistä (ja ymmärtääkseni erityisesti vielä esikoisen kohdalla, kun ei oikein edes tiedä mitä pitäisi tuntea :) ) milloin ne liikkeet tuntuu :) Ite jännitän ensi maanantain rakenneultraa, kunpa kaikki vaan olisi hyvin siellä <3

Takaisin