Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En oo aatellu töissä kertoa vielä aikoihin. Eikö ne jossain vaiheessa huomaa. Toki hoitoalalla paljastaa nopeasti, kun vaihtaa aina mrsa ja esbl- paikat työkaverin kanssa.

Meilläkin eka neuvola takana :) jäi tosi hyvä mieli siitä. yritettiin kuunella kans kuunella pikkusen sydän ääniä ja ihan pienen hetken ne kuulukin voimakkaasti, mutta ilmeisesti kaveri lähti piiloon kun niitä ei enää löytynyt :) nyt odottamaan ekaa ultraa :)

Heippa.

Uskaltauduin itsekkin tänne nyt pariviikkoa seuranneena liittyä.

Elikkä itselläni on takana jo kolme keskenmenoa. Yhtään lasta ei minulla ennestään ole.. Nyt sitä jälleen ollaan raskaana, mut luonnollisesti pelottaa ettei tämäkään tule syliin asti.. Tosin keskenmenojen jälkeen on ukkokin vaihtunut. (Edellisen kanssa ei suhde kestänyt keskenmenoja + miehen rietastelut muiden naisten kanssa kun hänelle lasta silloin odotin ja kun kesken meni niin yhtään tukea ei tullut).. No mut eniveis tähän keissiin :) Elikkä uuden miehen kanssa olemme pitäneet yhtä puolitoista vuotta ja tätä lasta ruvettiin yrittämään pari kk sitten. Toisella kerralla siis tärppäsi ja nyt on viikot 6+2 menossa tänään, varhaisraskauden ultraan menemme torstaina kun viikkoja on kasassa 6+5. Pääsen tuonne varhaisultraan kun on tosiaan ennestään niitä keskenmenoja. Meillä on 29.elokuuta laskettu aika. :) Ei malta odottaa että pääsee näkemään onko siellä elämää.

Mä kerroin tänään yhelle työkaverille; hänpä sitten kertoi että oli nähny unta viime viikolla että tulin maha pystyssä töihin, uskomatonta! :happy2 Oma työ ei fyysisesti kovin raskasta ole, paitsi staattiset työasennot, joten ei sen puolesta todennäköisesti kovinkaan muuta omaa työnkuvaani. Infektiopotilaiden hoidosta sovin tämän työkaverin kanssa tänään, että hän hoitaa, kiitos hänelle.

Itse opiskelen puualaa ja koulussa jouduin myös kertoo, koska joutuisin muuten olemaan liottimien kanssa tekemisissä kun maalaa, petsaa jne.. Jännittää kun valmistun keväällä ja sillon on melko iso maha jo. Missähän vaiheessa alkaa luokkalaiset kysellä :D

Itse en ole tällä hetkellä töissä, niin ei tuota kertomista ole tarvinnut vielä miettiä. Valmistuin syksyllä yliopistosta ja oman alan työt on kiven alla. Se tässä omalla kohdalla mietityttää, että mitenkähän niitä töitä voi tässä tilanteessa ikinä saadakaan. Vielä olisi monta kuukautta hyvää työaikaa jäljellä, mutta mitenkähän työhaastatteluissa suhtauduttaisiin raskaana olevaan hakijaan. Vieläpä kun alani työt voivat mahdollisesti sisältää erilaisten haitallisten aineiden käsittelyä, niin kyllä kai raskaudesta kertominen olisi aika välttämätöntä. Olisi nimittäin nyt parikin itselle sopivaa paikkaa, joihin haluaisin hakea. Mahtaakohan olla toivotonta..

Onko minkälaisia muutoksia painossa? Nyt kahden kuukauden aikana tullut viisi kiloa.. Melkein puolet siitä mitä saisi koko raskauden aikana tulla, heh. Pitää vissiin himmata syömistä vaikka kuinka nälkä.

Mullahan on vaarana töissä uhka ja väkivaltatilanteet, jotka voivat johtaa kiinnipitoihin mutta en ajatellut vielä kertoa kuitenkaan pomolle asiaa, saatika eipä se työtehtäviä kuitenkaan muuttais, mutta ymmärrystä ehkä etten ole heti juoksemassa kyseisiin tilanteisiin mukaan :D onneks niitä nyt ei oo todellakaan usein ja onneks suht iisiä porukkaa tääl :)

Pretor: Täällä huutelee yksi 3 kiloa kahessa viikossa tienannut :oops: Lomalla olin ja pois kotoa, se terveellinen syöminen oli taas muka jotenkin hankalaa. Nyt arjen koittaessa lupaan taas palata ruotuun :wink

Jospas mäkin uskaltautuisin mukaan :) Viikkoja luultavasti 6+ jotain, ei tarkkaa tietoa kun kierrot heittelee niin paljon. Yritystä meillä ollut vähä yli vuoden verran ja mulla taustalla pco rakkulaisilla munasarjoilla, pitkillä kierroilla (parhaimmillaan 300 päivää) ja samalla hormonit persiillään. Jätettiin viime syksynä kuitenki haaveet hautumaan ja päätettiin et katotaan ens vuonna (2015) hoitoihin hakeutuminen ja otetaan nyt iisisti ilman yritystä, mutta tää ylläri plussa tulikin sitte paria päivää ennen joulua! :) Fiilikset on jännittyneet ja onnelliset. Samalla vähä pelokkaatkin kyllä.
Mullaki painoa tullu 1,5kg :D Jotenki toi syöminen on lähteny lapasesta, vsrsinki suklaan osalta. Rinnat on kasvanu kupilla suuremmiksi ja väsymystä on ilmassa :D huhuh!

En oo varma oonko täällä jo sanonu, mut pomolle kerroin tossa viime viikolla neuvolakäynnin jälkeen. Ihan just sen takia, kun noita käyntejä tulee niin huomioi sit työvuoroissa ja muutenki ni ei tarvi keksii tekosyitä miks tarvii jonku vapaaks tai täytyy käydä jossai kesken päivän. Muille työkavereille tulee varmaan kerrottua tammi-helmikuun vaihteessa, kunhan viikkoja on enempi ja eka ultra ohi. :)

Mä oon laihtunu 4 kiloa raskauden alusta kun ruoka ei oo oikein maistunu ja sit olin kipeenä joulukuun alus. Mut ei haittaa ku painoa on ennestään aivan tarpeeksi.
Kerroin aiemmin et kaaduin lenkillä viime torstaina. Samana iltana alkoi kovat alavatsakivut. Koko yön näin painajaisia keskenmenosta. Pääsin sitten perjantaina terkkarille. Meinas et lihakset on revähtäny kun vuotoja ei ollu. Sydänääniä yritettiin kuunnella, mut ei onnistunu (silloin 9+0). Sanoi et ei monilla vielä kuulukaan ja mulla myös taaksepäin kallistunu kohtu vaikeuttaa. Ultraan en päässy, se on vasta 26.1. Viikonlopun oli vähän mieli maassa mut nyt jo parempi.

Täällä kans paino noussut rasksuden alusta alkaen noin 3kg. Nyt viikkoon en oo lämmintä ruokaa syönyt mut eipä oo paino tippunut! Mun suunnitelma on et syön super terveellisesti heti kun pahoinvointi helpottaa, nyt on syötävä sitä mikä menee alas! :p

Heippa. Mua kiinnosti liittyä tähän, kun ei oo oikein ketään tuttavia kuka ois samassa kohdassa raskaana.
Meillä meni sillein nää suunitelmat että meillä miehellä alko olee vauva kuumetta ennen kun minulla itsellä. Jätin sit pillerit pois ja no marraskuun puolessa välissä oli menkat ja joulukuussa tein testin mikä näytti ihan kunnon punasta. Mulla ois ens neuvola ylihuomenna ja sit 10 viikolla ultra jännittää vähän :) ootan kyllä innolla. Ja olisko keitäin mammoja oulusta päin niin vois välillä nähellä ja jutella muutenkin :).. Ja muuten toi vauva tavaroiden osto on ittellekin hirveen vaikeeta, kokoajan tekis mieli jotain ostaa :) mutta mies vaan tokasee että yritä nyt vielä pysyä pöksyissäs :)

Mulla ei oo paino menny mihinkää suuntaan vaikka nälkä on lähes koko ajan ja jos en syö niin tulee pahoinvointia :) Syönyt olen siis ja työnkuvassani ollaan ruuan kanssa tekemisissä niin houkutuksia on koko ajan ympärillä :D Oon ylpeä itsestäni että oon saanut kahvin juonnin pidettyy 2-3 kuppia/päivä (ennen meni päivässä jopa 6-8 kuppia) ja tupakasta pääsin täysin eroon heti kun plussasin :)

Mä oon laihtunnu sen 2 kiloa ja mulla maha kuitenkin meinaa olla vähän sellanen että jotkut housut kiristää. Mulla on noita selkään välillä nipistää, mut veikkaan että keho reagoi vähän siihen venymiseen :)

Miä itse kuuntelin viikon verran töissä kun työkaverit sano mulle koko ajan että olen raskaana. 22.12 alkoi loma ja kipitin apteekkin hakemaan testiä ja kas, kaksi viivaahan sieltä tuli <3 oli pakko käydä hakemassa toinen testi parin tunnin päästä kun ei voitu poikaystävän kanssa kunnolla uskoa. Itselläni ei muita raskausoireita ole paitsi että alan itkemään todella herkästi :D
Rv 7+6

Takaisin