Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä meen ens viikon ma ekaan ultraan yksityiselle. Oon ihan hermoheikko kun kaveri kantoi 6vk kuollutta sikiötä :( kunnallinen ultra lienee vasta 5vk:n päästä.
Noista mielialan vaihteluista ja nälästä... Oltiin eilen kauppakeskuksessa etsimässä mieheni tyttärelle verkkareita. Mulle iski yllättäen nälkä ja kun kuulin että pitäisi lähteä vielä toiseen ostariin, niin tuli kiukku. Todella lapsellinen itkupotkuraivari. Kyllä hävettää näin jälkikäteen. Mies näki parhaaksi ajaa mut kotiin ja lähtivät sitten kahdestaan takaisin. En tiedä mikä muhun meni. Nälkä ja joku hormoonipuuska vissiin :@

Mulla on eka neuvola tasan viikon päästä. Ultrasta ei tietoa, mutta luulisin, että se menee kun vaihteeseen.

Mullakin on ollut kärttysyyttä ilmassa :shifty: Pienetkin asiat kiukuttaa, mutta ne kyllä menee aika nopeesti ohikin. Mulla on töissä yksi esimies, joka käy hermoille todella paljon. Oon koittanut vältellä häntä parhaani mukaan, koska pelkään, että kilahdan ja sanon pahasti, jos hän rupee viilaamaan pilkkuja mun kuullen :shifty: Onneks muut esimiehet on aivan ihania ja voin heidän kanssa hoitaa asioita :) Toi yks esimies ei oo yhtään pidetty meidän firmassa muutenkaan. Vähän raskaushormoneja peliin niin saatan oikeesti sanoa päin naamaa, mitä ajattelen :oops:

Mul on toka neuvola 26.1. ja ultra sit 27.1. enkä millään malttais odottaa :) viikon pääst pitäis mennä labroihi.. Kerran oon töissä melkein ruvennu itkee ja ihan älyttömästä syystä :D onneks kukaa ei ollu näkemäs, koska siin vaihees ois vähä joutunu selittelee :D

Haha : D mut se on hyvä että oikeesti voi syyttää hormooneija. No mä sain kauheen naurukohtauksen yksi kerta ja se oli aika pahassa tilanteesta :)

Mua ei oo paljoo naurattanu :D hermot ollu sitäki kireemmäl ja yleensä oon rautahermo :D noh mies saanu tuntea sen jo useamman kerran, raukka parka joutuu kestää vaikka ja mitä ;)

Täälläkin tuo nälkä ihan mahoton..syöt kunnolla lämpimän ruuan niin hetki menee ja jotain tekee mieli tai vatsa kurnii. .:D

Mäkin oottelen sairaalasta aikaa ekaan ultraan, nyt on 9+5, että hyvällä tuurilla vielä tammikuun aikana se on.

Täältä ilmoittautuu seuraava elokuun odottaja. Viikkoja taitaa olla se 7+2 eli loppukuun odottajia ollaan, saa nähdä minne nuo viikot sitte tasottuu. Ensineuvola ois ensiviikolla, ja siellä sitten varaillaan ultrat yms. Uudet asiat ja tilanteet ei ole ehkä minun eikä mieheni parhaita toiminta-alueita, joten jännittää hulluna kaikki tuleva! Mutta sehän kuuluu vaan asiaan! :)

Oireita ei ole ollut kuin mahdoton väsymys ja paleleminen. Toki nämä -23 astetta pakkasta saattaa jo itsessään aiheuttaa pientä palelua, että kuinka paljon sitten on oikeesti kytköksissä itse raskauteen. :) Turvotus on aivan kauhistuttavaa. Joulun ja uudenvuoden suklaa satsien jälkeen ei ole uskaltanu käydä puntarilla sillä turvotus on ihan hirveetä. Tänä aamuna kuitenkin sinne itseni pakotin ja suureksi yllätykseksi paino oli jopa vähä tippunut!

Kuntoliikuntaa olen jatkanut ihan normaalisti, lenkkeilyä, uintia, kuntosalilla käyntiä. Väsymys on välillä niin kovaa että ei tahdo saada itteään millään lähtemään, vaan aina sitä piristyy sitte kun itsensä saa haukkaamaan happea!

Liityn joukkoonne, tänään 8+4 käytiin varhaisultrassa. Mieletöntä nähdä se pieni sydän tykyttämässä hirmuista tahtia! Meidän kyytiläinen näytti ihan sammakolta :)

Esikoista siis tosiaan odotan, ja fiilikset ovat ihan huikeat! vanhempani ja sisarukseni ja mieheni vanhemmat ja sisarukset tietävät jo asiasta, ja ovat kaikki innoissaan. Helpottaa myös vähä tätä intoilua että voi heidän kanssaan puhua asiasta.

Mut punnittiin neuvolassa ja kauhukseni huomasin saaneeni lisäkiloja yli 4kg :eek:. Mä melkein itkua väänsin, mut terkka sanoi et on ihan normaalia ja olen kuitenkin siltikin normaalipainossa.

Lisäksi verenpaineet oli matalat, joka selittää heikon olon ja sarunnaisen pyörrytyksen. Toivottavasti eivät tosta enää lähde laskemaan.

Mulla on seuraava aika 21.1. enkä malttais yhtään odotella. Toivon sieltä hyviä uutisia ja pelkään kuitenkin koko ajan että jotain on mennyt pieleen. Kamalaa, eikö nää päivät vois vaan pikakelata pois alta...:gen026

Takaisin