Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulle sanottiin ekalla käynnillä että raskaita urheilusuorituksia pitäisi välttää. itse käyn salilla ja uimassa, niitä voinee ihan hyvin jatkaa olojen mukaan. kyllä sen kropan pitäis ilmoitella mistä se ei tykkää.

santsu91, jos jujutsu tuntuu muuten kivalta niin kai sitä voi jatkaa melko pitkälle, jos voit sopia siitä ettei sua mätkitä mahaan. Se ei kuulosta hyvälle hommalle sikiön kannalta... jossain vaiheessa uskoisin että maha alkaa olemaan kamppailulajeissa tiellä ja huomaat milloin kannattaa jäädä sieltä tauolle.

Mä olen kanssa aktiivinen salilla kävijä ja olen myös kuullut, että sykkeen ovat niitä, joihin pitäisi kiinnittää huomiota. Itse olen myös miettinyt, että onko esim kyykyt ja mahallaan tehtävät takareiden koukustajaliikkeet turvallisia tehdä?

Nyt on olen ollut niin huonovointinen, etten ole päässyt salille muutamaan viikkoon ollenkaan..koskakohan sitä pääsis taas aloitteleen. Olen huomannut, että ihan pelkällä kävelylenkilläkin syke nousee helpommin ja hengästyy...ei kai tässä vielä ole alkanut kunto rapistumaan :eek:

Mä käyn normisti salilla 3-4 krt viikossa ja nyt en oo päässyt neljään viikkoon ollenkaan tän pahoinvoinnin takia :mad:Juoksulenkillekin oon päässyt vain muutaman kerran, mutta sitten tulikin vielä flunssa päälle. Mä niin toivon, että ensi viikolla pääsisi jatkamaan salitreenejä normaalisti.. Mulla vaan vielä se paha, että käyn salilla jo aamulla ennen töitä ja kun tää pahoinvointi on alkanut, niin ei puhettakaan, että etenkään aamuisin voisi treenata.

Juuri palattiin kotiin ekasta neuvolasta. Lihaskunnon osalta vain suorien vatsojen tekeminen mainittiin kielletyksi. Muuten kuulemma esim. kahvakuulailu on kaikin puolin hyvä harrastus, kun välttää turhaa riuhtomista. Vatsaan tulevia iskuja kyllä mutu-tuntumalta välttäisin. Ainakin viimeistään mahan kasvettua takareidetkin on varmaan vaihdettava mahalta istualleen/selällään tehtäväksi?

Täällä lenkkeillään vaan koiran kanssa, mut kyl tää väsymys on verottanut omansa ja lenkkeilyt jääny vähemmälle viime aikoina.

Mulle neuvolasta sanottii että liikuntaa voi jatkaa niin kuin ennenkin, mut huomioiden oma vointi. Liikuntaa jossa on iskuja, törmäyksiä, kaatumisia pitäisi välttää, mutta jos on jo harrastanut ennenkin niin kuuntelisin tässä asiassa omaa kroppaa ja ehkä siinä vaiheessa hyvä harkita lopettamista kun maha rupeaa näkymään :)

Tosin kaverini jatkoi töitään personal trainerina ja ryhmäliikuntaohjaajana viimeiseen asti :D oli hauskan näköstä ku se veti bodypumpia ja maha oli tiellä :D

Rv 16 jälkeen selällään maaten tehtävät harjoitteet voi tuntuu ikävältä ja aiheuttaa pahoinvointia, mut en muista millä neuvolatäti sen perusteli

Mulla on oma hevonen ja aion kylla jatkaa ratsastamista niin kauan kuin se tuntuu hyvalta, vaikka neuvolassa sita kauhisteltiinkin. Tosin nyt on sekin huonon olon takia ollut vahalla, mutta en nyt viela haluaisi lopettaakaan, joten elan toivossa etta olo tasta viela paranee.. :rolleyes:

Mut kutsuttiin työpaikan kuntotestiin just kun olin plussannu. Kysyin että voinko raskaudesta huolimatta tulla, niin lääkäri sanoi että ei saa luotettavaa tulosta kun sikiö nostaa sykettä. Lihaskuntotestiin olisin saanut mennä kun ei ole vielä maha esteenä, mutta sovittiin että koko testi tehdään sitten äippäloman jälkeen.

Mä oon kans kuntosalilla ja jumpissa kävijä ja tarkotus ois jatkaa aktiivista elämää niin pitkälle kun kroppa vaan sallii. Nyt on tämä viikko jäänyt väliin pahoinvoinnin takia, mutta elättelen toiveita josko jo ens viikolla pääsisin taas treenaamaan. Luovuin heti plussan jälkeen vatsalihastreenistä, koska turvotus tuntui niin ikävältä. Mulla on myös ollut vatsalihakset hieman kipeet alkuraskaudesta. En oo myöskään tehnyt mitään, missä pitäisi maata vatsalla. Sekin tuntuu todella ikävältä. Omaa kroppaa kuunnellen mennään :)

Täällä oli kaikki hyvin keskiviikon tarkastus ultrassa! Kaveri vastas viikkoja ja voi kuulemma hyvin :love017 Maanantaina eka neuvola!

Täällä lenkkeillään kanssa vaan koiran kanssa. Mun piti alkaa vähän laihduttaan/kiinteyttään,mutta tuli plussa niin yrtiän vaan vähän lisätä liikuntaa ja katsoa mitä syön. En ota mitään stressiä asiasta,kerkeen sitten vauvan synnyttyäkin! :)

Tänään yksityisellä varhaisultra ja pienellä kaikki hyvin! <3 Jos tässä vähän aikaa uskaltais hengähtää. Ja pahoinvoinnitkin jaksaa paremmin kun tietää, ettei oo turhaa.

Mä liikun 5-6 krt/vk ja varmistin neuvolasta uskaltaako jatkaa ihan normaalisti. Jumpissa kun se syke nousee sinne ihan huippuunsa kuitenkin. Ohje oli, että ennen 20 raskausviikkoo voi ihan normaalisti jatkaa ja sen jälkeen vähän matalammilla sykkeillä. Tosin nyt oon joutunut vähän keventeleen kun pahoinvointi iskee aina kun syke vähän nousee. Mutta tarkotuksena olis liikkua niin pitkälle raskautta kun vaan olo antaa myöden.

Mä niin kovin toivon, että päästään kaikki jatkamaan treenaamisia ja tää pahoinvointi loppuisi pian!! Se on kamalaa, kun kaikki liikkuminen on niin elämäntapa ja yhtäkkiä kun sitä ei voi tehdä laisinkaan, niin kylläpä kiristääkin :mad: Pitääpä kokeilla juoksulenkkiä nyt viikonloppuna, kun tää flunssa on selvästi jo parempaan päin.

Hei ilmoittaudun mukaan !

Mulla liikunnasta pitää huolen eläkeläisgreyhound ja tänään kotiin haettu 7vkoinen karvapallo.. pissa ja kakkaralli alkakoon!

Minäkin ilmoittaudun mukaan :) Joulun jälkeen tein kolme testiä ja ei tullut selvää tulosta, Tällä viikolla sitten otettiin verikokeella ja tulos oli positiivinen, mies sai helpotuksen jänskäämiseen :) Eka neuvola 8.1 ja jos oikein laskeskelin niin laskettu olisi 25.8.

Niin ja minä olen 22v ja mies 28, hormooni kapseli poistettiin lokakuussa eli yhdet menkat ehti tulla kun tärppäsi. Toivottavasti pysyy kyydissä ja kaikki menee hyvin :)
Meillä liikunnasta huolehtii leonbergi uros ja hevosharrastus.

Onko teillä jotain mitä ette pysty enää syömään? Minä oon ollu kauhee sipsi syöppö ja helposti mennyt yli puoli pussia sipsiä yhdell kertaa,nyt jos syön vähänkin niin tulee kauhee olo ja meinaa oksennus tulla :grin No,eipä haittaa,pysyypä herkuttelu kurissa :p

Niin ja täällä muutkin kertoneet iät,itse oon 20v. Varmaan nuorin meistä :rolleyes:

Heeei :greet025

Imoittaudun kanssa Elokuisiin esikoisen odottajiin!
Ollaan jo aikasessa vaiheessa käyty ultrassa (8+3) ja silloin kerrottiin, että laskettu ois sitten näillä näkymin 1.8 :Heartred Nyt siis mennään viikolla 10+1.

Minä itse olen 24v ja mies 28v.

Liikunta on jäänyt vähemmälle kun on ollut aika huono olo. Parhaani mukaan oon kuitenkin yrittänyt:wink
Mieliteoista sen verran, että aivan kauhee himo pitsaan, hamppareihin, kiinalaiseen ja muuhun rasvaseen on ollut, mutta nyt on vaihtunut ja enemmän tekee mieli kaikkea raikasta. Ehdoton suosikki pahoinvointiin onkin sitruunavesi.
Ja joo nyt oon huomannu kanssa, että ei just esim sipsit uppoo entiseen malliin. Menee just sen kourallisen verran kun ennen vetäsin helposti puol pussia :grin

Mulla ei vielä onneksi ole pahemmin mitään muita oireita kuin väsymys.
Ja joo kaikki herkut on kyl jääny pois sipsit, karkit, pitsat ja ynm. Mutta jostain syystä himoitsen lasagnea o_O
Nooh onneks on miehenki mieleen ni en sentään mätä sitä uunivuuallista itsekseni kerralla :grin

Tervetuloa kaikille uusille esikoismammoille :) Ihanan paljon meitä on jo täällä!

Mulla on jonkinlainen suvantovaihe menossa. Pahoinvointi on hellittänyt, mutta vaan hyvin harvat ja valitut ruoat maistuu. Proteiinit tökkii pahasti, vaikka normaalisti tykkään kovasti kalasta, kanasta, kananmunista, rahkasta ja pavuista.

Ekaan neuvolaan on vielä 9 päivää ja odottelen sitä kovasti, että pääsisi seuraavaan vaiheeseen raskaudessa, sen ultran odotteluun :p Ja sitten sais alkaa kertoa tuleville isovanhemmille ja isoisovanhemmille. Nyt tää on vaan tällästä odottelua.

Tänään oli varhaisultra! Siellähän se tirppa köllötteli oikeassa paikassa ja syke tuikki rinnassa! Oli kyllä upea tunne ja liikutti kovasti, viimein kahden vuoden jälkeen olin siinä ultrattavana ja kaikki oli hyvin! Viikot vähenivät 9+0:sta 7+3:n, mutta niin epäilin itsekkin että ainakin jonkin verran tippuvat. :)

Mulla on ilmennyt järkky himo kirpeitä karkkeja kohtaan. Ja pitää olla vielä niin kirpeitä, että menee naama ruttuun :)

Mulla pahoinvointi ilmestyi kuvioihin vasta viime viikolla. Niinkun kerkesin jo oireettomuutta valittamaan...
Koskas ootte aatellut ottaa asiaa esille töissä? Mä oon aika raskaissa hommissa miesten keskellä ja toivon että pystyn pitämään asian salassa niin kauan kun pystyn. Tietenkin asia täytyy ottaa viimeistään siinä vaiheessa puheeksi, jos käy liian raskaaksi. Kieltämättä vähän pelottaa millainen suhtautuminen on vastassa...

Ensimmäinen neuvola ohi. Viikot ja päivät pysyi juuri samana. Th näki kuulemma sykkeenkin, itse en erottanut niin pienestä mytystä yhtään mitään. :) Mutta pääasia että kasvanut ja sydän sykkii!! Helpotti huomattavasti. Nimim ei vieläkään mitään oireita

Takaisin