Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille tulee nimiäiset, mutta en ole vielä miettinyt nitä tarkemmin, vasta sitten lähempänä h-hetkeä. En tiedä onko mahdollista saada suvun kastemekkoa lainaan, olis kyllä kiva kun siinä on kastettu kaikki lapset alkaen vuodesta 1970 ja nimet kirjailtu siihen pitkään helmaan.

Meillä kastemekko tulee miehen suvun puolelta. Meidän suvussa sitä ei taida olla tallessa joten menee juuri hyvin näin :)

Muokattu viimeksi:
Heippa!

Minulla kolmas raskaus ja LA 27.8. Vauva on erittäin toivottu...Kaksi ensimmäistä raskautta kun meni kesken olen ollut todella varovainen! En olekkaan vielä töissä tai edes ystäville maininnut mitään. Ajattelin odottaa rakenneultraan asti (9.4.) vaikka vatsaakin on jo hieman..Olo on ollut kyllä rauhallinen ja edellisiin raskauksiin verrattuna todella oireeton raskaus mikä on antanut toivoa :)

Nyt alkaakin olla vähän paniikki kun meillä ei ole vielä mitään ostettuna vauvalle...Enkä oiken tiedä mitä pitäisi ainakin hankkia, mikä on välttämätöntä heti alkuun? Apuja kaipailisin siis? Turvakaukalo nyt ainakin tarvitaan, että päästään sairaalasta kotiin, mutta olisiko se hyvä ostaa uutena?

P.S. Tilasin muuten sellaisen Bellybeltin ulkomailta todella kätevä eikä ole yhtään suurempia housuja tarvinnut ostaa vielä :) Onko muilla käytössä?

Tervetuloa mukaan urhola! Me ei olla myöskään hankittu vielä mitään (paitsi yhdet sukat) ja ajateltiin ihan tietoisesti jättää hankinnat rakenneultran jälkeiseen aikaan. Turvakaukalo ja vaunut lienee niitä isoimpia pakollisia hankintoja..

Moikka!
Taas jäänyt hieman vähemmälle kirjoittelu, miten se aikaa taas meneekään..nyt siis 17+4 menossa ja rakenneultra parin viikon päästä. Tosin kävin jo viime viikolla yksityisellä ultrassa oman mielenrauhan takia :) mulla ollut tämä toinen kolmannes aika oireeton kunnes tässä pari viime päivää ollut taas yökkimistä ja toisena päivänä piti ihan oksentaa :/ No kaiken se kestää :) Meilläkään ei vielä yhden yhtä hankintaa ole tehty, olen tosin hypistellyt vauvan vaatteita jo <3 odottelemme mekin tuonne huhti-toukokuulle ennen kuin aletaan hommaan mitään.
Urhola: tervetuloa ja toivotaan kovasti onnea tähän raskauteen,ikäviä nuo keskenmenot :(

Me on hankittu vaunut, muita isompia ostoksia ei ole vielä. Turvakaukalon haluaisin kyllä ostaa uutena, vaikka muuten ostan käytettynä mahdollisimman paljon. Vaatteita oon käyny kaupoissa ihailemassa, mut niitä ostan varmaan sit jos sukupuoli selviäisi kuukauden päästä ultrassa. Kirppikseltä olen jotain ostanu, vaatteita siis ja trikoisen kantoliinan. :) Saadaan myös paljon kierrätyksenä tuttavilta, joten ei vielä kehtaa ostaa. Ja muutenkin saattaa olla muutto vielä edessä ennen kesää, niin ei tähän kämppään kauheesti kehtaa ostaa mitään.

Meillä ehdittiin ostaa kaksosia oottaessa yks turvakaukalo ja hoitopöytä ja vaatetta. Eli ainoastaan vaunut ostetaan ja nekin lupasi mun isä maksaa. Pinnasänky ja kehto on perintönä,sänky sukulaisilta saati ja kehto aikoinaan minulle tehty. Hoitopöydälle on myös alusta ja pinnasänkyyn laitasuoja. Turvakaukalon ostin käytettynä luokkakaverilta kun siinä oli takuuta silloin jäljellä. Sitterin ja leikkimaton saan kaverilta. Niin ja harsoja ja tutteja ja tuttipulloja täytyy ostaa. Ja jos voin imettää niin rintapumppu.

Me ehdittiin edellisessa, keskenmenneessa raskaudessa ostaa yhdistelmavaunut eli niissa on turvakaukalo mukana. Taytyy vaan telakka hankkia siihen erikseen. Vaatteitakin ehdin hankkia joitakin. Tassa raskaudessa en oo hankkinut viela mitaan, ja toivon myoskin etta paastais muuttamaan ennen vauvan syntymaa koska nykyiseen kamppaan ei edes mahdu esim. vauvansankya mihinkaan.

Kaverilta varmaan saan myos jotain, heidan vauva kun tulee olemaan 10 kk meidan vauvan syntyessa, niin mita nyt on pieneksi ja tarpeettomaklsi jaanyt.. viela parempi jos meillekin tulis tytto niin vois kierrattaa vaatteitakin, mutta sehan selviaa viikon paasta sitten. Iik! :)

Meillä tosiaan ei vielä ole hankittuna kuin parit bodyt, jotka nekin ovat lahjaksi saatuja. Vaatetta kyllä pitäis löytyä suvusta, ja ajattelin hommata jotenkin uuden äitiyspakkauksen, kun niitä ruvetaan jakamaan. Sänky löytyy sukuperintonä :)

Vaunuja on toi mies tutkaillut iltakaupalla, ja saa kyllä mun puolesta valokoida parhaat mallit, mä sanon sitten sanaseni lopulliseen päätökseen. Ollaan kyllä keskusteltu siitä, millaiset olis hyvät. Ilmeisesti kohta kannattaa tehdä päätös, jos vaikka ne joudutaan tilaamaan kun kuulemma toimitusajat voi olla pitkät.

täällä ei oo ostettu mitään myöskään.. ajattelin että ei oseta mitään ennen puoltaväliä mutta jotenki nyt vähä ahistaa ku mitään ei oo valmiina. joka palkasta on kyllä vauvatarvikkeisiin laitettu rahaa säästöön kuitenki :) (ei näillä myyjän palkoilla kaikkea yhdestä palkasta kuitenkaa osteta) ;) järki sanoo että ei oikeesti oo mikään kiire, mutta sydän eii kuuntele :D lisäksi harmittaa että minun haluamaa pinnasänkyä ei tunnu käytetynä mistään löytyvän.. :(

Tasan viikon päästä on rakenneultra,eli ens tiistaina :) Iik että jänskättää,toivotaan että viikko menee nopsaan :D
Mekään ei olla vielä hankittu muuta kun pari vaatetta. Sitten kun saadaan isompi asunto :)
Nyt on rv 19+1 :Heartred

Ai niin ja niista nimiaisista.. Ma luulen etta jonkunnakoiset pippalot tullaan pitamaan Suomessa jossakin vaiheessa mun sukulaisille, taalla nimi pitaa rekisteroida kuitenkin aika pian syntyman jalkeen, joten saa nahda pidetaanko sita kuitenkaan sen kummemmin salassa.

Täällä nimi pitää tietää jo siinä vaiheessa ku mennään synnyttämään eikä sitä kuulemma voi enää jälkikäteen muuttaa. Onneksi yksi potentiaalinen nimi on jo mietittynä (ja ehkä jopa päätettynä) :). Me ollaan kans mietitty että voitais siitä huolimatta ehkä kuitenkin pitää jonkunlaiset nimiäiset. Saa nähdä...

Sen jälkeen ku kuultiin sukupuoli ni on tullut höyrähdettyä tuolla kaupoilla ja aika paljon pieniä vaatteita on jo tarttunut mukaan :happy: Sen suurempia hankintoja ei olla vielä tehty vaikka vaunuja ollaankin jo käyty katselemassa.

No huh, jo ennen syntymää pitää tietää... meillä sentään pari päivää aikaa. Pitäähän se nähdä, sopiiko nimi lapselle ;) Luultavasti se meilläkin kyllä on jo mietitty valmiiksi ennen syntymää. Pitää vielä päättää, otetaanko sukupuolesta selvää vai keksitäänkö kaksi settiä nimiä :)

Takaisin