Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kauheesti oon katellu jo kaikkea :)! Kesällä ajateltiin alkaa ostaan sitte vasta kaikki :) tietenki jos vastaan tulee jotain aivan mahtavaa ja halvalla nii sitte pitää miettiä :D

Ei ole tehty vielä mitään ostoksia.... Ajattelimme odottaa ensin rakenneultran ja sitten vasta :) Se onkin "jo" 2 viikon päästä :happy:

Me ostettiin viikonloppuna turvakaukalo :) Se olikin ensimmäinen hankinta ja odottelee tossa olohuoneen nurkassa kauniisti muoviin pakattuna. Mulle iski pikkupaniikki, kun tajusin viime viikolla, että töitä on alle 4kk jäljellä ja kaikki hankinnat tekemättä. Ei oo kuitenkaan varaa kaikkea ostaa yhdestä palkasta vaan pakko vähän hajauttaa, että joka palkasta ostaa vähän jotain. Uutena ostettiin turvakaukalo ja uutena tulee myös vaunut. Muut yritän löytää käytettynä, että säästyis edes vähän rahaa...

mahamamma: :greet025 ei tule otettua ihan joka päivä, vaikka siltä tuntuisikin, mutta päikkärit on ihan parasta...

No on. Ei ittekkään jokapäivä mutta melkein aina, sit kun ei ota niin on jo puolessa välissä päivää ihan kuollu :D

En nuku päikkäreitä, vaikka kunnon nokkaunet maistuisi vaikka joka päivä. Täällä päikkärit venyy helposti yli kolmen tunnin mittaiseksi, jolloin yhteinen aika miehen kanssa jää vain muutaman tunnin mittaiseksi. Nukutaan sitten viikonloppuisin pitkään aamuisin :)

Mekin ollaan tähän asti vaan kateltu vauvantarvikkeita. Tiedetään jo varmaan, millaset vaunut ja sänky ostetaan, mutta aiotaan kans odottaa vähintään rakenneultraan.

Mä en pysty nukkumaan päikkäreitä, mutta iltapäivällä töissä tuntuu kyllä usein siltä, että voisin vetäytyä johonkin piiloon koomaamaan. :grin

Vaunut meilla on valmiina, mutta mitaan muuta ei oo hankittu. Ei meidan kamppaan edes mahdu mitaan, joten toivottavasti paastaan muuttamaan viela ennen vauvan syntymaa..

Ma teen vuorotyota, joten nukun muutenkin ihmeellisiin aikoihin, mutta uni kylla maistuu, nukun helposti seka 12h tunnin younet etta paikkarit, jos vaan on mahdollisuus. :rolleyes:

Tuleehan noita päikkäreitä nukuttua aina ku vaan kerkeää :)! Yleensä nukutaan ne yhessä ukon kans kun tulee töistä :D

Onko kukaan muu intoilija jo alkanut pohtia kastajaisia/nimiäisiä? :rolleyes: Tämä hullutus alkoi jo tovi sitten, kun pohdin äitini kanssa, onko sukumme kiertävä kastemekko jossain käytettävissä. Pienen tutkinnan tuloksena huomasimme, ettei kellään sukulaisella ole ollut kyseiseen mekkoon näköhavaintoja enää piiiitkiin aikoihin. Tästä rohkaistuneena päätin itse neuloa pienokaisellemme meidän perheessämme jatkossa kulkevan kastemekon (vinkkinä: Novitalla on kaksi helpon oloista kastemekko-ohjetta jaossa). Mekko on nyt hienosti aluillaan, mutta tokihan jatkoin tätä suunnittelua vielä vähän pidemmälle. Täällä on vieraslista valmiina, kutsukortit hahmoteltu jo päässä (osa materiaaleistakin hankittu, kun Helsingissä oli askarteluliikkeessä kaikki -60 % :smiley-ashamed008) ja tarjoilut ideoitu valmiiksi. Eipä tule kiire sitten, kun vauva on jatkuvasti tississä kiinni :laughing002 Mies on kyllä yrittänyt toppuutella, mutta itse näen tämän vain positiivisena asiana. Ennen en uskaltanut ajatella päivää pidemmälle keskenmenon pelossa, kun nyt jo suunnittelen vauvan ensimmäisiä juhlia (selityksensä toki kullakin :wink)

Me ollaan hankittu jo vaunut sekä muutamia pieniä vaatteita ja lämpöpussi löytyi kirpalta edulliseen hintaan. Joitain omia vanhoja vaatteita on myös vielä tallessa, ihanan retroja :p
Nimeä on kovastikin jo mietitty ja juhlista sen verran, että kirkkoon kuulumattomina ei kastajaisia meillä ole, mutta nimiäiset ehdottomasti pitää järjestää :)

Me ollaan ostettu jo pinnasänky ja vaunut on matkalla. Muutamia vaatteita on myös ostettu. :)

Mä nukun päikkäreitä, on niin aikaisia aamu herätyksiä. Se on ihanaa, jaksaa paremmin. :)

Ollaan myös mietitty missä suvun kastemekko on ja aijotaan käyttää sitä. Nimet on valmiina :) Muuta ei olla mietitty.

Takaisin