Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varmaan joo lapsen kasvaessa tulee vahemman laitettua sellasia missa nakyy naamaa tms, vauvakuvista nyt harvoin ihmista tunnistaa. Ei mulla itestakaan ole juurikaan naamakuvia fb:ssa tms. Kuitenkin kun asutaan eri maassa kuin useimmat sukulaiset, niin fb:ssa kuitenkin helppo jakaa kuulumisia yms.

jemppo: minulla on Tutek Turran vaunut esikoisen jäljiltä. Ostin ne uutena 2013 ja kovalla käytöllä oli ensimmäisen vuoden ajan, kun olin kotona.

Plussaa:
-mielettömän kevyet työntää!
-kulkevat maastossa kuin maastossa. Asutaan maalla ja menin niillä jopa kaatuneiden puunrunkojen yli :)
-vaunukoppa on tosi tilava ja sinne mahtuu hyvin talvikamppeissakin
-minun silmää miellytti kovasti myös ulkonäkö
-edullinen hinta
-koppa ja ratasosa on helppo ja nopea kiinnittää/irroittaa ja ne voi laittaa kummin päin vain haluaa
-hyttysverkko on hyvä

Miinusta:
-renkaiden vanteet ottivat aika nopeasti ruostepisteitä, ei haittaa käyttöä, mutta on pahan näköiset
-sadesuoja huonolaatuinen, ollut vähällä käytöllä ja silti reikiintynyt
-ratasosasta meni joku mekanismi rikki ja se toimii meillä tällä hetkellä vain yhdessä asennossa
-jarrut jumiutuu helposti, kun sinne pääsee hiekkaa tms. likaa

Jos näillä tiedoilla nyt olisin vaunuja ostamassa, niin en ostaisi noita Tutekeja, vaikka niissä noita hyviäkin puolia on. Mutta eivät kovassa käytössä ainakaan ole osoittautuneet kestäviksi kaikilta osiltaan. Luulen, että noilla ei paljon jälleenmyyntiarvoa näine olemassaolevine vikoineen ole. Vaunukopan kanssa meinaan käyttää tällä toisellakin lapsella, mutta tuo ratasosan rikkinäisyys nyt harmittaa :(

Facebook & co: Mä en aio laittaa mitään raskausasioita tai -kuvia jakoon profiilissani, sen näkee kuitenkin melko moni puolituttukin. Yksärillä olen laitellut viestiä kavereille :) Vauvasta ehkä julkaisen jonkun maailmaantulokuvan, mutta yritän pitää muuten kuvat pois sosiaalisesta mediasta. Ihan oman lapsen yksityisyydensuojaa ajatellen. Tai ehkä teen jonkun tiukennetun asetuksen jolla jaan kuvia.

Kyllä taidan viedä "voiton" tässä asiassa, 19v nyt ja 20v tulee vasta marraskuussa.
Koulut käyty, töissäkin olen :) Mies tosin armeijassa vielä.
Ei ollut varsinaista estettä elämäntilanteen puolesta meilläkään ja ekasta yrityskerrasta tärppäs, (kesken meni tosin ekan kerran ennen tätä raskautta)
Ja me jyväskylästä kotoisin.

Ja aion laittaa facebookkiin kuvia, mutta mulla siellä on kavereina todella supistettu määrä ihmisiä, ei mitään puoli tuttuja :)
Jos ei muuten niin ainakin vauvan maailmaan tulosta jonkun! <3

Muokattu viimeksi:
Taidan olla hyvin samoilla linjoilla kuva-asiassa Angiin kanssa. Joku pieni kuva olisi ihana laittaa, kun pienokaisen on saanut syliin, mutta kasvokuvia en ehkä itse julkaisisi. Kuvaan voi hyvin napata vaikka pienet varpaat tai suloisen pikkuisen käden. Toki myönnän, että itse ihastelen aina itse facessa muiden lasten kuvia, enkä todellakaan kritisoi heitä, jotka kuvia laittavat lapsestaan nettiin. Olemme mieheni kanssa vain todella varovaisia, kun kyseessä on joko oma tai lapsen yksityisyys. Tämän aiomme myös kertoa sukulaisillemme, jotka varmasti (toivottavasti) ymmärtävät pointtimme :)

Olen samoilla linjoilla Angiin ja Immen kanssa. En halua, että lapsellani on kuvia netissä ennenkuin hän voi siitä itse päättää. Äitini kanssa saatan joutua vähän aiheesta vääntämään, hän jakaa mielellään kaikki kuvat tuhannen kaverinsa kanssa... tämä on vain oma mielipiteeni, laittakoon ken haluaa :)

Huh kuuden viikon työttömyys lähenee loppuaan ja maanantaina paluu töihin. Hirvittää, mitä tulee aamuheräämisistä pitkästä aikaa tietääkö teidän pomot ja työkaverit jo raskaudesta?

Meillä tietää koulussa kaikki ja kaverit kun ei jää enään ärvailun varaan, kun näkyy niin selvästi. Joo mekin sovittiin miehen kanssa että ei laiteta saa sit ittepäättä. Tuillekin sanotaan ja sukulaisille et jos on pakkolaitaa. Niin naama pitää rajata pois tai pilottaa

Ellamariia, jospa siihen pian tottuu taas aamuheräämisiin.:) onko sulla ihan normaali päivätyö vai?
Työkavereille en ole pahemmin kertonu vielä, ja tuskin kukaan on mahan perusteella huomannutkaan, koska meillä sen verran löysät työvaatteet ja mahakin suht pieni. Yksi työkaveri oli arvannut, koska jossain vaiheessa mua paleli paljon ja olin kerran vaihtanut istumapaikkaa, kun tuli jonku ruuan haju toisesta huoneesta ja mua alko yököttää. Se oli vissiin arvannut seurata mua ja tullut tulokseen että raskaana ollaan. :D
Pomolle kerroin joskus helmikuun alussa.

Ei, oon 3vuorotyössä mutta uusimmissa listoissa lähes pelkkää aamua vaan murr >:( no, onpahan töitä. Alan tulla hulluksi kotona.
Ite kerroin kans pomolle jo helmikuussa, mutta työkaverit ei tiedä... nyt sitä ei enää pysty salaamaankaan, kun maha on jo nii pallo :3 jänskättää!

Minäkin teen kolmivuorotyötä, peräkkäiset aamuvuorot on kyllä ihan kauheita jos niitä on oikein paljon. Yöt on ollu aika pahoja, väsyttää enemmän ja nukkumispäivät menee enemmän tokkurassa kuin ennen. Ja sit oksettaakin:/
Mä olisin voinut kyllä kertoakin joillekin lähimmille työkavereille, mutta en vielä haluaisi että koko porukka saa tietää. Parempi siis olla vielä kertomatta kellekään. Mä varmaan ootan eka sen rakenneultran ja sit kerron. :)

Mun duunikaverit on tienneet jo hyvan aikaa ja pomo melkein alusta asti. Ja 3-vuorotyota taallakin, aamuvuorot on muutenkin superyok, mutta nyt ma en edes saa nukuttua kunnolla niita ennen, onneks oon suurimman osan pystynyt vaihtamaan illoiksi kollegoiden kanssa. Yot on aina ollut mun lemppareita, kyllahan ne nyt tuntuu raskaammilta, meilla on aina 7 yota putkeen, mutta kylla ne viela menee. Toukokuussa ois vikat yot ennen kuin jaan kesa- ja aitiyslomille, toivottavasti jaksan silloin viela. :)

Mäkin oon kolmivuorotyössä ja töissä kaikki tietää. En voi enää peitelläkkään kun vatsa näkyy työvaatteiden alta. Pomo on ihan huippu ja suhtautunut raskauteen todella hyvin. Lupasin tehdä kaikkia vuoroja oman kunnon mukaan,jopa niitä öitä mutta 2 viimeiseen listaan niitä ei oo tullu ja muutenki on tasaisesti vuoroja. Juuri tällä viikolla soitin talvilomalta töihin pomolle kun piti rakenne ultra varata ja ei uusia listoja ole tullu vielä niin hän lupas hoitaa mulle vapaata siksi päiväksi milloin saan vaan ajan. Ei vois parempaa toivoa :)

täällä kans on pomo ottanu kyllä hyvin vastaan vaikka muutenkin on hiukan stressaava työtilanne tällä hetkellä.. meinaa olla hiukan vajetta työntekijöissä ja vaikka mitä.. Vielä ei ole näkynyt omasta mielestä työtehoissa raskaus.. yhtä hyvin lentää kuorma hyllyihin ku ennenki raskautta. ehkä kaikista raskaimpien laatikoiden kanssa otetaan pikkasen hitaammin ettei tule "repimis"kipuja alavatsalla.. :) Olen tosiaan opiskelujen ohella kaupassa töissä... Ite ole tottunut töissä ottamaan kaiken raskaan tavaran vastaan tuohon vatsalle, joten siinä on ollut totuttelemista että nyt ei römpäyttäisi yli 20kg maitolaatikkoa vatsalle..

Mäkin oon opiskelun ohella kaupassa töissä, oon kyllä yrittänyt vältellä kaikista painavimpien tavaroiden nostoa. Ei tunnu vatsassa hyvälle jos joutuu esim. paljon kyykkimään. Ja selkä meinaa olla tosi kipee ku nyt hiihtolomalla on kuutena päivänä viikon sisällä ollu töitä.. Työkaverit ja esimies tietää raskaudesta, ihan hyvä vaa ku tarjoutuvat tekemään kaikista raskaimmat hommat :D

Mä kerroin pomolle heti nt-ultran jälkeen ja siitä sit pikku hiljaa muillekin. Ja monet on tullut suoraan kysyynkin kun näkyy kuitenkin jo niin selvästi. Musta on vaan mukavaa kun kaikki tietää, enkä halua mahaakaan piilotella, päin vastoin! Muutenkin ne kaikki kauheet alkuraskauden pelot on onneks loppunut ja nyt oon vaan niin onnellinen enkä halua sitä peitellä.

Mekin ollaa puhuttu avoimesti ekan ultran jälkeen raskaudesta ja kyllä raskaudesta tuli vielä todellisempaa kun muutkin tietää. Eilen löysin kirpikseltä aivan ihanan ja käyttämättömän toppapuvun vauvalle ja tuli olo etten millää malttais odottaa elokuuta että saan meidän rakkauspakkauksen syliin <3

Tuo kuvien laittaminen someen on kyllä hankala homma. Meillä mummoloihinkin on sen verran matkaa, että jotenkin olisi kiva saada pidettyä heitä arjessa mukana. Jatkuva soittelu ym. tuskin onnistuu ensimmäisinä kuukausina. Oon suunnitellut jotain salasanalla suojattua blogia, josta saisivat käydä kuvia katsomassa tai sitten kuvien jakoa vaikka Dropboxin kautta. Saapi nähdä, mihin päädytään. En edes osaa perustella, miksi en vain laittaisi fb:iin. Mielelläni muiden lapsista siellä kuvia katselen.

Jes, kiitos Lilja L! Multa olisi jäänyt huomaamatta! Juuri tällaista olen vähän jo kaivannutkin! Vielä, jos saataisiin pääkaupunkiseudun kesäesikoisten ketju. :wink

Takaisin