Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ääää kauheasti tullut uusia jutusteluketjuja sun muita sillä aikaa kun ei ole päässyt tänne lukemaan saati kirjoittelemaan! Elikkäs nyt olis viikot 18+2 ja tässä nyt on viikon ollut ihan jees olo. Pahoinvointi alkoi jo viikolla 5, ja olen aikalailla asunut vessassa ja paino tippui sellaiset kuusi kiloa heti alussa. Silti pikkuinen on kasvanut normaaliin tahtiin onneksi ja vatsa on kyllä aikamoinen! Melkein voisi luulla että on tulossa kaksoset mutta ei ainakaan ultrassa toista näkynyt. :D Seuraava ultra onkin vasta huhtikuun loppupuolella, eikä millään jaksaisi odottaa sinne asti..

Oletteko muuten kukaan liikkeitä tuntenu? Itse tunsin viime viikon tiistaina ensimmäiset liikkeet ja aikalailla joka päivä ollut vähän jotain tuntemuksia. Välillä selvemminkin. :)

Meillä siis ensimmäinen lapsi miehen kanssa tulossa ja yhdessä ollaan oltu reilut kolme vuotta ja asuttu koko aika yhdessä. Itse olen varmaan täällä kirjoittelevista äideistä nuorimmasta päästä, juuri 20 täytin viime viikolla. Toisaalta elämäntilanne oli nyt hyvä. Opiskelut on opiskeltu ja oon töissä, lisäksi asutaan jo omassa kodissa jo. (omakotitalo)
Meillä tärppäs aikalailla heti ekasta yrityksestä. Tai siis olin ilman pillereitä suunnilleen sen kaksi kuukautta. :D

Kauheasti on tullut tavaraa saatua ja ostettua käytettynä. :)

Lisäksi sukulaiset ja ystävät on kyllä ottaneet hyvällä tiedon vauvasta.:) Pari kyselyä on tullut että koskas naimisiin, mutta sanottu ollaan että kyllä sitä ehditään. :)

Musika: Itse oon kans 20v,syyskuussa täytän 21 :) Ja aikalailla heti tärppäs meilläkin,3kk ilman pillereitä ja plussa! Koulu mulla jää kesken,viimenen vuosi lykkääntyy,mutta sen kerkiää sit :)

Mulla on vielä kesken mut saan ennen kesää valmistun, meillä tärppäsi heti kun olin jätänny pillerit ja oli ekat menkat :) itte oon 21 :) meillä on vauvan vaatteita ostettu, muuta ei ole vielä tullu hankittua :)

Mullaki on vielä opinnot kesken, pidän välivuoden ja palaan sit mammaloman jälkeen kouluun. Opinnäytetyötä aion kylläkin tehä mammalomalla. Ite ehin täyttää 22 ennen ku vauva syntyy ellei sitten synny jo viikolla 38 :) missä päin te nuoremmat asutte? Ite asun Kuopiossa

Odottaja1993: mä ajattelen ihan samalla tavalla niinku vastasit tonne toiseen ketjuun, haluan lapset alle 25v. Kiire meinaa tulla kun täytän tänä vuonna 24. Mä asun ihan tässä Kuopion liepeillä :) millon sulla on LA? Mulla 4.8 :)

Mä oon 23 ja asun myös kuopiossa. Sain keskenmenon vähän aika sitten kun siitä raskaudesta laskettu aika olisi ollut elokuussa. Nyt olen uudestaan raskaana ja marraskuussa laskettu aika. Meillä tärppäs toi keskenmennyt raskaus heti pillereiden lopetuksen jälkeen, yhtään menkkoja ei tullut. Samoin tämän keskenmenon jälkeen, ei yhtään menkkoja.

Olen siis kirjotellu tänne elokuisiin vaikka sen keskenmenon sain, kun tuntuu jotenkin tää ryhmä jo tutulta ja turvalliselta. :)

Ootteko mietineet että laitatteko teijän pienokaisesta nettiin kuvia ? Meillä on päätetty että naamaa ei kuvissa saa näkyä :) ollaan sitä mieltä että lapsi saa sit itse päätää haluaako fbhen naama kuvansa :) olen varmaan vähän ylisujeleva mutta minun mielestä se on ihan hyvä ratkasu :)

En oo tullut vielä oikein mihinkään tulokseen kun olen asiaa pohtinut, että laitanko kuvia vai en. Toisaalta omaan FB:hen kun laitan kuvia niin ne näkyy vaan kavereille. Se ei haittaa mutta sitten anoppia täytyy ainakin rajoittaa kun sen julkaisut ovat aina julkisia niin en oikein välittäisi siitä, että koko maapallo näkee kuvia meidän nyytistä..

Joo no mietin sitä kun kuvat näkyy kavereille, esim instassa niistä mistä on tykätty niin kaikki näkee ne, ja no meillä anoppi ei laita ja meidän äiti hyvä että tietää mikä sähköposti on niin hänellä ei ole fbtä :)

Mun oma mami on osannut rajata julkaisunsa vain kavereille että se on ihan ok jos tuleva mummo haluaa laittaa kuvan nyytistä, kun tiedän oikeastaan kaikki äitini kaverilistalta :D instaan en kyllä laita ollenkaan just sen takia että se on sit niin julkinen. Mut facebookia harkitsen. Niin ja sit vielä avomiehen mummo on facebookissa niin sekin aina julkaisee koko maapallolle kuvat. Täytyy pitää siis anopille ja tulevalle isomummulle puhuttelu nyytin kuvien julkaisusta.

Ma laitan kylla Faceen varmasti kuvia, mulla on muutenkin hyvin tarkkaan rajattu etta kuka nakee mitakin. Mutsin kanssa taytyy kylla jutella asiasta, silla kun on varmaan tuhansia fb-kavereita ympari maailmaa, ainakin etta jos laittaa vauvan kuvia niin rajaa niiden nakyvyytta sitten. Instaan en laita ainakaan niin etta naama nakyy.

Mä oon miettinyt kanssa tätä samaa. Oon sitä mietä että en halua kuvia ollenkaan laittaa, kun mielestäni myös lapsella on oikeus yksityisyyteen. Hän saa sitten isompana itse julkaista netissä mitä haluaa, mutta ainakaan hänestä ei olisi netissä tietoja joihin itse ei ole voinut vaikuttaa. En kyllä siltikään paheksu kuvien laittajia, itsekin on kiva seurata kun kaverit laittaa muksuistaan kuvia. Uskoisin että myös mies ajattelee vähän vapaammin kuvien julkaisusta, joten varmaan me vielä tästä keskustellaan ennen kuin asia on ajankohtainen. Itse en halua omasta elämästäni muutenkaan hirveästi kuvia minnekään laittaa, muutamia kuvia sieltä täältä fbstäni löytyy, niin ei oikein vaikuttaisi oman tyyliseltä että lapsestani sitten kauheasti laittaisin.

Ite kanssa mietin tota kuva-asiaa. Pitää varmaan puhua miehen kanssa mitä mieltä on. Jokin kuva ois kiva laittaa kun vauva on syntynyt mutta toisaalta vois laittaa vaan kuvan pienistä varpaista, käsistä tms. :)
Muita kuvia en haluis laittaa vaan lapsi sais sit itse isona päättää laittaako vai ei. Ne on kuitenkin netissä ainiaan ja joku kuva mikä vanhemmista on söpö voi lapsesta olla todella nolo jne.

Takaisin