Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin sitten lopulta päivystyksessä alavatsakipujeni vuoksi, kun neuvolalääkärille ei viikkoihin pääse. Sairauslomaa ja napakka käsky ottaa rauhallisesti. Kivut saattavat osaltaan olla napakoita supistuksia, minkä vuoksi lepokäsky. Hitostako tässä tietää, mikä on normaalia kipua ja mikä ei...

Bubs, nyt vaan rauhallisesti, niin pysyy kivut kurissa!

Mekin toivoisimme kovasti vuoden 2015 pakkausta, vaikka toki vuoden 2014 pakkaus on myös hyvä! En suostu valittamaan ilmaisista tuotteita :grin Minäkin tykästyin vuoden 2015 pöllöihin, se kuosi taisikin olla vuoden 2015 jymymenestys :wink

Laskin tänään ihmeissäni jäljellä olevia työkuukausia. 4,5 kuukautta olisi töitä ennen mammalomaa, ja siitä kun otetaan kuukauden kesälomat pois, niin eihän tässä tarvitse uurastaa kuin 3,5 kuukautta. Töissä on tosin aika huiske, joten projekteilla alkaa olla kiire, jotta saan ne valmiiksi ennen äitiysloman alkua, hui!

Sama homma mulla, noin 3,5 kuukautta aikaa kesälomaan ja sit alkaakin äitiysloma jo. :) Ihan hullulta tuntuu että noin puolen vuoden päästä meillä ois vauva. :O
Mä kävin tänään keilaamassa ja siellä alkoi vihlomaan
alamahaa ja se on jatkunu nyt koko päivän. Inhottavan tuntuista :/

Noin kolme kuukautt koulua ja alkaa kesäloma ja siitä sitten mammaloma! Kivaa! :) On kyllä hurjaa ajatella,että eilen oli tasan 5kk laskettuun aikaan! Ainoa mikä nyt stressaa on asunto. Ei oo vieläkään kuulunut isompaa ja olis ihan kiva jo alkaa kohta hommaamaan vauvalle tavaraa,kun ei kuitekaan mitenkään huimasti ole rahaa niin ei tarvis kaikkea kerralla ostaa. Mutta eiköhän se asuntokin sieltä tule :)
Käytiin tänään kaverin kanssa pyörimässä kaupoilla ja tuli käveltyä toooosi paljon. Ai jumaliste että tuli alaselkä kipeeks ja on vieläkin ja vähän alamaha :/

Olin maanantaina äitiyspolilla nt-ultrassa havaitun hematooman vuoksi. Ei näkynyt enää hematoomaa. Oli kyllä aika nuiva lääkäri, niin kyllästyneen olonen kun vaan voi olla. En uskaltanut kysyä näkyykö sukupuolta! Tänään tuli epikriisi. "Intakti cervix. Eloisa sikiö, istukka etuseinässä." Hetken googlailun jälkeen suomentui ehjäksi kohdunkaulaksi. Luojalle kiitos Googlesta ja niin edelleen.

Täällä on tosissaan aloitettu rattaiden metsästys :) Tänään käytiin katsomassa yksiä käytettyjä ja onneksi tajusin vielä viime mutkassa kysäistä että "nämähän nyt sitten on sillä pikalukolla että saa adapterilla kaukalon runkoon kiinni?" no ei ollu ja ihanat emmaljungat jäikin odottelemaan seuraavaa omistajaa.. Olisivatpa muuten olleet tosi ihanat :((

Ai, voi harmi :/
Me ostettiin eilen yhdistelmärattaat käytettyinä. Oli kyllä aikalailla uudenveroiset. :) Tykkäsin kyllä kovasti, pääsispä jo käyttämään :D
En ollu aikaisemmin ajatellu että nyt jo ostettais, mut hyvät sattui tulemaan vastaan niin samahan se oli.
Koko ajan ollaan kyllä ajateltu ostaa käytettynä, ostan muutenkin niin paljon kirppiksiltä. Olishan niihin kyllä varmasti saanut rahaa uppoamaan kun olisi ostanut uutena. Ja voi sitä valinnan vaikeutta, jos olisi lähtenyt kiertämään kauppoja. :D

me oltiin kans menossa eilen kattoon vaan myöhästyttiin typerien töitten takia.. En itekkään ollu ajatellu vielä ostella, vaan nyt hiihtoloma viikolla on tullut todella paljon vaunuja yhtäkkiä oulun seudulla myyntiin.. Liekko ihmisillä aikaa laittaa ilmotuksia kun ovat lomalla vai mikä.. Meillä kummatki kuitenki vielä viimeistellään tutkintoja yliopistossa, niin mielellään säästää näissä isoissa asioissa.. Siinä missä voi säästää niin mehän säästetään :D Ja nuita vaunuja on todella hyvä kuntoisia myynnissä käytettynäkin.. :)

On todellakin hyväkuntoisia. Itselle oli kyllä käytetyissä tärkeintä et on säilytetty hyvin, et ei haise homeelle tai näytä siltä. Ja toki et kaikki toimii niinkuin pitää jne. Nuo oli kyllä selkeästi säilytetty tosi hyvin ja sisätiloissa. Jospa ei löydy käytössä mitään vikaa sitten :D
Mut se nainen esittelikin ne vaunut niin hyvin, ei ollut mitään kiirettä.
Meillä jäänyt kyllä ihan opiskelubudjetilla eläminen päälle, vaikla molemmat nykyisin töissä käydään. Kaikki mahdollinen käytettynä:) Kyllä sitä edelleen mielellään säästää:)

Huh, kun ootte paljon kirjotellu, kun ei oo kerenny lueskelemaan! Yritin käydä kaikki sivut jokseenkin kokonaan läpi. :D

Ekaks tervetuloa uusille!! :)

Sit vähän omia kuulumisia. Väsymys alkaa olla suurelta osin takana. Toisinaan väsyttää paljon, ei oo noi kuuden aamut mitään helppoja.
Uusi äitiyspakkaus on ihana! En malttais yhtään oottaa et pääsis hakemaan sitä. Mitään ostoksia ei olla vielä tehty, vaatteita tulee luultavasti ostettua vasta toisen rakenneultran jälkeen ja kunhan saa tehtyä paremmin tilaa pikkutyypin tavaroille.

Vaunuja ollaan käyty kattoon, ja ehkä päätettiinkin et hommataan Tutekin Turran merkkiset vaunut, ainakin Turun Ozbaby myy näitä liikkeessä sekä nettikaupassa. Onko kellään kokemusta näistä?

Liikkeitä en luultavasti oo vielä tuntenu, mutta en voi olla varma. Pientä kuplintaa on tuntunu, mut voi olla myös ihan muuta mahan ja suoliston elämää. :D

Laskeskelin kans et alle 2 kuukautta kesälomaan, eli toukokuun lomailen ja sit kesäkuu ois vielä hommia ja heinäkuun 2. päivä mammalomalle. Vaikkakin pomo sanokin tossa jo, ettei hän paljon odota et oisin mitenkään hirveesti enää paikalla kesäkuussa. Ajattelin ehdottaa, et jos lyhentäis sinne työviikkoa vaikka neljään päivään, niin vois senkin ottaa sit vähän iisimmin. Siirryn jo tämän kuun loppupuolella kuitenkin omista vastuu-alue hommista muihin, kun ei toi laatikoiden nostelu välttämättä oo kauheen helppoa kohta enää.

Ainiin! Ollaan tässä saatu kuulla pari uutta raskausuutista lähipiirissä, kaksi tuttavaa raskaana. Toisella la pari viikkoa aikaisemmin, ja toisella kuukauden myöhemmin kun miulla. :D

Jemppo, mun veljellä on tutekin vaunut ja vaikuttas ihan kelpo peleiltä ja he ovat olleet tyytyväisiä!

Mä otin vähän takapakkia taas olojen kanssa, maanantai meni oksentaessa ja eilinen sairaslomalla. Tänään on etonu mut ruuat pysyny sisällä.. korvatulehdus ei asiaa auta eikä se et antibiootti ei pure ja korva kokoajan lukossa..

Mä löysin kans käytetyt vaunut vm. 2012 mut en oo saanu miestä vielä vakuuttuneeksi. Minkä ikäsiä teidän ostamat käytetyt on?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Meilläkin on toiveissa ostaa käytetyt yhdistelmät, kunhan sopivan ikäiset ja hintaiset osuisivat kohdalle. Voitte varmasti kuvitella, kuinka paljon tämä mamma pyörii netissä etsien niitä haluttuja vaunuja :wink

Eilen työpäivän aikana alkoi koko päätä kivistävä päänsärky, joka vain paheni iltaa kohden. Menin sitten jo kahdeksan jälkeen nukkumaan ajatellen, että uni on yleensä paras särkylääke. Herään yhdeltä yöllä aivan uskomattomaan jomotukseen, mikä ei ole vieläkään loppunut kokonaan. Kolme tuntia valvoin yöllä ennen kuin särky helpotti sen verran, että sain pari tuntia nukuttua. Aion tämän päivän sairastella kotona, sillä tällä säryllä ei tehdä yhtäkään järkevää työtuntia töissä. Kohta pitää palata taas makuuhuoneeseen lepuuttamaan, kun siellä on apuna pimennysverhot. Onko muilla tällaista? Olen aiemminkin kärsinyt päänsärystä, mutta tämä meni jo uusiin ulottuvuuksiin. Voisiko se olla migreeniä tai alkavaa flunssaa?! Hassuinta tässä on lisäksi se, että olen ihan tukossa, mutta lämpö menee ennemminkin ailämmön puolella...

Mukavaa torstaita kaikille! Kohtahan se viikonloppu kolkuttelee jo ovella :)

Imme: mulla just oli ma-ti juuri tuollaista.. mä pistän itselläni migreeniin, muutenkin mulla on hormonimigreeni. Mulla on lisäksi sitten se oksentelu tuohon.. laitan lämpimän kauratyynyn otsalle niin saan nukuttua. Tsemppiä!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Imme: Mä erotan päänsäryn ja migreenin just siitä, että migreeni ei parane levolla ja siihen särkyyn herää kesken yöunien. Normi päänsärky ei pidä hereillä. Valon- ja melunarkuus tulee kanssa samassa paketissa. Mulla auttaa kans kuten Mirmelillä särkevän puolen lämpimänä pito (mulla on puolet päästä kipeä), mutta muuten viileä raikas ilma, ja pimeä huone. Sekä ne sallitut lääkkeet sikäli kun ne auttavat...

mulla alkaa olemaan väsymys ja kiukku vähän paremmalla tolalla, mut tänään pärähti hiiva aivan yllättäen.. ja tietenkin neuvolalääkäri justiinsa tänään.. kipeää voi tehdä ja kun en muutenkaan sorkkimisesta tykkää....

Auts:/
Mulla on tullut pahoinvointi takaisin. Kolmena päivänä vähän etonut ja tänään kävin pitkästä aikaa oksentamassa. Kolme viikkoa siinä kestikin normaalia oloa. En vieläkään pysty oikeen syömään kaikkia ruokia, vaikka aika lailla onkin jo ruokahalu palautunut. Mut kana on semmoinen mitä en pysty vieläkään syömään. Tänään tehtiin kuitenkin ruuaksi kanaa, ajattelin kokeilla jos pystyiskin, mutta ei. Söin sitten vaan riisiä, salaattia ja kastiketta ilman kanaa.

lääkäri sanoi heti alkuun, että tällä käynnillä ei sukupuolta katsota eikä häntä ole koulutettu siihen, mutta itse havaitsin siellä ulkonevia pimpuloita vierekkäin kaksi-kolme ja mainitsin, että eikö tuolla jalkovälissä jotain ole. Tähän sain vastaukseksi, että saattaa siellä jotain ollakin.. ;)

Takaisin