Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soma tsemppiä! Toivottavasti vuoto lakkaa pian, vuoto raskauden aikana on kylläniin piinaavaa! Itellä tuhruttelee ruskeata hiukan veristä vuotoa melkein joka päivä. Hiukan huolettaa. Varailin tänään yksityiselle ultra ajan viikon päähän, jos sieltä sais vähän mielenrauhaa! Jännittää! Maksaa 150 euroa, mutta jos näen kaiken olevan hyvin niin on se sen arvoista. :)

Niin oudolta kun se kuulostaakin, niin mä melkein jo alan toivoa että edes vähän olis paha olo... Tälläinen oireeton raskaus on kyllä aika pelottavaa myös jos ei olis rinnat kasvaneet ja aristavat niin en uskois testejä ollenkaan. Varhais ultraan vielä kaksi pitkää viikkoa!

Pikkumymmeli täällä myös tuota näppärää rinnan alueella. Ennen raskautta ei mitään,mutta onneksi ne saa piiloon ja olen saanut vähenemään, kun alueen pesee pesuaineella joka suihkukerta :)

Starr joo tuo tuhru hieman säikäyttää. Onko sinulla ollut vatsakipuja tuhrun lisäksi?

Soittelin neuvolaan ja th sanoi, että ei olisi kauhean huolissaan. Luki päivystävän lääkärin tekstin ja totesi, että ympäripyöreästi oli lääkäri kirjoittanut. Voimme olla ihan huoletta ekaa neuvola käyntiin saakka,joka ensi viikolla :)
Tänään kävin ostamassa isommat liivit, kun kaikki entiset puristaa ja rinnat tursuu yli :D ja mamma housut, että ei tarvii verkkareissa kulkea,kun turvotus on ihan mahoton. Suosittelen h &m:n mama skinny rib housuja. :)

Onkos teidän puolisot miten innoissaan raskaudesta ja tulevasta pienokaisesta? :)

Itse opin viimeviikolla/ viikonloppuna ettei se veri niin pelottavaa olekkaan. Kirjotin viimeviikon rankasta ruljannsista tuonne ahistaa/pelottaa/huolestuttaa osioon, moni onkin sen lukenut. Eli lyhyesti; mulla todettiin jo keskenmeno kovien kipujen ja kirkkaan verenvuodon takia, lauantaina kuitenkin selvisi että sikiö voi hyvin, oltiikin raskaudessa 2,5 viikkoa jäljemmässä. Verta mulla on tullut yli viikon enemmän ja vähemmän, päivittäin kuitenkin. Ja tosiaan ihan kirkasta sieltä on tullut. Lääkäri vaan sanoi että vuoto ilmenee joka neljännellä raskaana olevalla naisella, ettei siitä kannata hurjasti murehtia. Kivutkin mulla on hellittänyt onneksi, ilmeisesti olivat vain kohdunkasvu kipuja. Tsemppiä !

Oi toisilla jo ensimmäiset neuvolat häämöttää itsellä vasta 19 päivä. Sinne asti pitää vielä jaksaa. Tänää olis joko 6+0 tai 6+2 viikot. En ihan oikein tarkkaan osaa laskea. Täälläkään ei tarvitse oireettomia olla. Aikaisemmin olen maininnut kovasta huijauksesta, mikä edelleen piinaa, mutta nyt oireiden kirjo on jo laaja. Viime yö meni valossa kun ei vaan uni tullut. Oli siinä mukana myös pahaa oloa ja vatsa kipua. Kamalasti väsyttää heti jos jotain alkaa tekemään. Jotkin hajut alkanut etomaan sekä ruokahaluttomuutta. Ajatuskin ruuasta yököttää.

Mielialan vaihtelu on kyllä jännä. Säikähdin itse tuossa yksi päivä ku sain niin kauhean raivon puuskan kun pieni asia ei onnistunut. Sen jälkeen aloin nauramaan, koska säikähdin niin kovasti sitä raivoa mikä minuun iski. Miehelle vain takasin, että onneksi hän ei ollut paikalla siinä vaiheessa.

Odotamme kovasti molemmat tulevaa pikkuista, mutta emme osaa vielä ajatella että tämä on totta. Itse enemmän olen ihan höpsähtänyt vauva tarvikkeiden katseluun. Uskon, että mieheni tajuaa asian vasta paremmin kun pienokainen tulee maailmaan.

Emme ole vielä kertonut kenellekään raskaudelta. Ja hauskaa tässä on se, että siskoni on myös raskaana ja eroa on vain muutama viikko.
Olemme ajatelleet kertoa ehkä jo ensimmäisen neuvolan jälkeen sillä mieheni vanhemmat olisivat sillon molemmat täälä. Ei tällaista asiaa kuitenkaan puhelimessa voi kertoa

Hauska kuulla Soman ja Pikkumymmelin puolisojen reaktioita. Meilläkään ei saisi kauppakasseja kantaa eikä muutenkaan rehkiä. Oon yrittänyt toppuutella, että säästä vain voimiasi sinne loppupuolelle, jolloin varmaan oikeasti joudut olemaan kaikessa apuna :)

Soma on mulla vatsasärkyjä, mutta onneks aika vähäisiä ja luulen niiden johtuvan kohdun kasvamisesta. Niistä ei onneks ole tarvinnut olla huolissaan! :) meillä kanssa on mies innoissaan! Mä muistan ikuisesti sen kun tuikkasin plussatestin hänen kouraan ja hän alkoi itkemään. <3 meillä siis yritystä takana 2 vuotta ja tieto raskaudesta on ihan käsittämätön! :)

Mä menin retuuttamaan miestäni sänkyyn puol viis aamulla kun tein testin. Se unenpöpperössä kysyi ensin, että olihan ne sit kans kunnon viivat? Ja kun vastasin että todella oli, niin jatkokysymys oli että nytkö voidaan hommata isompi auto?
Myöhemmin töissä laittoi kyllä viestiä, että on todella mieletön fiilis :)

Ihania reaktiota teidän miehillä :) mäkin menin herättää miehen ja koitin joululahjasta ja näytin tikkua :D mies vaan sano mikä lahja :D kesti kyl vähän aikaa ennen ku tajus, mut oli innoissaan. Odottaa kovasti kyllä sukupuolen paljastuvat. Poika olisi hänellä kovasti haaveena vaikka tärkeintä tietty että on vain terve vaavi <3

Itkun jälkeen mun mies tais ekana kommentoida et hän haluis tietää kumpi se on ja että meidän pitäs muuttaa isompaan asuntoon :D miehet <3

Meillä taas mies haluaisi ehdottomasti tytön. Mäkin toivon tyttöä, mutta jollain tapaa kyllä poikakin ois aika kiva! :)

Paleleeko muuten kukaan muu? Mulla on ihan hervoton vilu! Mulla on nytkin villasukat, 2 villapaitaa ja makaan peiton alla ja tärrään silti. Ihan kamalaa :D

Juu paleltaa. Yöllä nukun kolitsit ja villasukat jalassa :D valveilla ollessa sit kaikki paidat sunmuut ylle :D

Täällä mies oli ihan ominpäin alkanut selaa netistä vaunuja ja turvaistuimia ennen kun oltiin niistä ees juteltu! Sit sanoi eilen että pitäs ostaa uus kamera et saa vaavin ensihetket ja vuodet ikuistettua :)
Hoivaviettiä ei oo kyl tullut, mitä nyt eilen lähti hakee mulle minipatonkeja ilta ysilt kaupasta kun kaikki muu oksetti ja niitä piti saada :grin

Joo täälläkin on paleltu ja paljon tai vaihtoehtoisesti hikoiltu ku sika :D nyt onneks vähä tasaantunu :) meil tota miestä ei hirveästi oo vissii viel asia kiinnostanu ku ei asiasta oo mitää puhunu..tosin eipä se muutenkaan kyl hirveästi puhu :D ei kuulemma oo asia viel konkretisoitunu

Täällä tulis mukaan iloiseen joukkoon esikoisen odottelija :) toivottu raskaus kun kerta ehkäsy lopetettiin mutten kuvitellu ihan tokasta kierrosta nappaavan! Nyt vähän jännittää kun mies on ollu niin innoissaan että puoli kylää jo varmaan tietää asiasta, itse olisin halunnut pitää vähän pidempään salaisuutena jos jotain sattuukin vielä käymään tässä alkutaipaleella. Viikkoja taitaa olla n. 7, ajattelin odottaa 13.1 olevaa neuvolaa ennenkuin alan liikaa mietiskellä asiaa. Oireina rintojen kipu on jo helpottanut mutta kamala väsy ja ILTApahointointi, aamulla olen virkeä luin peippnen mutta iltapäivällä lösähtää koko homma ja kiukuttaa! :D onneksi mies on niin vahvasti tukena ja hoitovietin omaava. Toisena oireena on järkyttävä pallomaha jo tässä vaiheessa plus kaasunmuodostus joka on nolokseni vielä erityisen pahanhajuista...täytyy myöntää että aiheuttaa noloja tilanteita jopa kotona vaikka meillä on totuttu elämään aika avoimesti jo pidempään...

Tervehdys! Oon kirjoittanut toisella foorumilla, ja päätin tännekin liittyä, kun näkyy olevan aktiivista porukkaa! Esikoista odotellaan Pirkanmaalla. Pitkään oltu yhdessä ja nyt oli vauvan aika, seitsemän yk yritettiin ja Terolutin avulla vihdoin onnistui!

Ihosta kyseltiin - mulla on ainakin hirveä akne puskenut päälle, voi elämä. o_O

Takaisin