Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka,

täällä ilmoittautuu kans yksi esikoistaan odottava, laskettu aika on 15.8. :)

Uskaltauduin nyt vasta liittymään tälle foorumille, sillä koin vuosi sitten helmikuussa keskenmenon, mikä oli sen verran kova paikka, että musta on tullut varmaan vähän liiankin varovainen. En ole kertonut raskaudesta vielä töissä ja vasta viime aikoina olen alkanut kertoa uutisesta kavereille.

Mä olen kans flunssassa tällä hetkellä, ja pari kuumepäivää on nyt takana. Onneksi kuume ei ole nossut kovin korkealle, ja olen selvinnyt kohtalaisen vähällä määrällä Panadoleja. Tänään myös tuntuu, että tauti alkaa helpottaa - toivottavasti näin! :)

Paranemisia muille kipeenä oleville!

Tervetuloa mukaan! Sulla on sama la kuin mullakin:)
Mullakin on ollut tänään pitkästä aikaa vihlontaa alamahassa ja nivusissa, eipä varmaan olekaan ollut ainakaan kolmeen viikkoon.
Ootan tässä että milloinhan sitä sairastuu, kun töissä ollu porukkaa niin paljon kipeänä. Saas nähdä, oispa ihme jos terveenä onnistuis pysymään.

Mut ihanaa, mä kävin eilen kampaajalla! Vähänkö on mahtavaa kun ei ole juurikasvua enää: D
Kylläpä piristi sekä ilmettä että mieltä:)

Tervetuloa nanna_h :)

Mulla ei oo ollut mitään sen kummempia kipuja sitten ihan alkuraskauden, jolloin oli niitä menkkajomotuksia. Maha on ottanut ihan hirmuisen kasvupyrähdyksen viimesten päivien aikana. Viime sunnuntaina talvitakki oli vielä ihan mukava päällä ja nyt se menee hädin tuskin kiinni :eek: Samoin mun valmistusvirheinen ylileveä työpaita on tosi napakka vatsan kohdalta, vaikka alkuviikosta vielä ei ollut mitään ongelmia. Työvaatteiden kanssa oon kohta pulassa. Meillä pitää olla tummat suorat housut ja kauluspaita. Neuleella saa onneks vähän piiloon paidan napakkuutta ja neuleessa on kasvunvaraa kun se on tällänen ihana ylisuuri malli :happy:

Täällä myös flunssassa pötkötellään.. lisäksi sain kovan vatsakipukohtauksen aiemmin, kaksin kerroin piti kävellä sänkyyn. Onneksi helpotti nopeasti.. vatsatauti tästä nyt vielä puuttuisi.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Minä olen ainakin vielä terveenä :) toivottavasti parannutte pian :) no joo ittekin käyn ostaa ensviikolla ittelle mamma vaatteita :)

Tervetuloa nanna_h! :)

Pakko vielä palata tuohon äitiyspakkaukseen: en itsekään kestä turhaa valitusta, mutta pettymys on eri asia. Itsestään selvä asia on, että me pakkaus otetaan (niin mieletön etu se on), joten tottakai sitä toivoo täysin oman maun mukaisa kamoja. Mietin jo, että mikäli meille uusi pakkaus tulee, yritän tehdä vaihtareita kaverin kanssa, jolla on juuri saatu viime vuoden pakkaus. Hänen makunsa kun on paljon enemmän uuden pakkauksen mukainen. Onneksi mukana on ihania pöllöjuttuja.

Mä sain viime viikolla läjän äitiyshousuja. Nyt ajatus niiden pitämisestä tuntuu tosi kaukaiselta, enkä osaa yhtään ajatella itseäni niissä. Testannutkaan en niitä vielä ole. Ehkä se tässä lähiviikkoina alkaa olla ajankohtaista, tänään kun kuitenkin alkoi jo rv 18. Uskomatonta! :woot:

Mulla on ollut äitiyshousut käytössä jo rv 11 lähtien.. oon ollu alusta saakka niin turvoksissa ettei mitään saumaa omille vaatteille ja nyt on toi vatsa jo tossa sen kokonen että muita ei voisi kuvitellakkaan. Viikkoja 17+2

Täälläkin ilmestynyt selkeä raskaus vatsa parin viikon aikana :) ei tätä enää piiloteta millään.. ja ei toivoakaan enään mahtua omiin farkkuihin. Työvaatteet tilattiin ajoissa numeroo isompaa ja eilen otin isommat housut käyttöön kun vanhat puristi ikävästi. Meillä on mahdollista tilata töissä myös äitiyshousut.. ainakin tätä vauhtii nekin tilaa kaappiin valmiiksi.

Mä olen ostanut muutaman löysemmän mekon ja tilasin alkuviikosta myös Asokselta muutaman äitiysvaatteen. Mulla ei kuitenkaan vielä näy vauvamaha (nyt 15+6). :( Lähinnä näyttää siltä, että oon lihonut/turvonnut. Omat housut mahtuu vielä ihan hyvin jalkaan, tosin vähän kiristää varsinkin ruokailun jälkeen.

Mulla oli alussa niin kovasti turvotusta etta hain H&M:lta aitiysleggarit ja tanaan just ennen toihinlahtoa sain kursia niita jo vahan kasaan kun ne on jo kulunu puhki ku oon tammonen laskireisi, aina kuluu farkutkin haaruksista puhki ennen pitkaa. Mut on ne siis kaytossa olleet jo hyvan aikaa. Yks paiva mies oli heittany ne pesuun niin jouduin ahtautumaan normifarkkuihin, kylla ne meni viela kiinni mutta vahan ahdisti. On mulla sit parit aitiysfarkutkin mut ne on taas niin isot etta odotellaan etta maha tasta kasvais isommaksi ennen kuin niita alkaa kayttaa.. :rolleyes:

..Enka siis tarkoita etta niita leggareita on pesty vain kerran, mutta mulla on tapana pesta ne vapaapaivina etta voin pitaa niita toissa, ja mies oli heittanyt ne koneeseen ajattelematta etten viitsi lahtea toihin perse paljaana.. :grin

Mä ostin jo tammik alussa 2 H&Mn äitiysleggarit ku aattelin just pesua.. siellä oli parhaimman hintaset, 10e kpl. ja en oo muita käyttänyt jos oon poistunut talosta. Normivaatteet kiristi jo vuodenvaihteessa. Onneks sen jälkeen painoa ei oo tullut kuin alle 2kg vaikka vatsa on kasvanut. Olin varautunut vähän isompaan lukuun.

Kyllä varsinkin illalla tämän mahan kasvun huomaa.
Mulla on yhdet äitiyshousut, lisäksi yhdet tavalliset farkut, semmoset löysät. Pitää alkaa pikku hiljaa etsiä lisää vaatteita. Jotkut paidat alkaa näyttää hassulta ku nousee tuosta edestä.
Kellä pullottaa napa? Mulla ainakin nimittäin! :D siis nyt jo. Mies huomas jotain pari viikkoa sitten et napa on erilainen kuin ennen. Tätä menoa se napsahtaa seinään! :D
Mä odotin et se alkas mahdollisesti joskus loppuraskaudessa pullottaa, jos silloinkaan. Mulla on kyllä aina ollu suht ulkoneva napa mutta silti, nyt jo!

Täällä kanssa käytetty mammafarkkuja alkukuusta asit ja sitä ennen pelkkiä kollareita kun farkut kiristi varsinki istuessa :) On nää mammafarkut vähän isot vielä,mutta eipähä kiristä mistään!

Mulle menis joten kuten omat mut pari viikkoo oon käyttäny mammafarkkuja, kirppikseltä ostin omaa kokoa vastaavat ja ihan on sopivat. En oo leggari ihminen niin en osaa pelkästään niissäkään kulkea. Äitin kanssa oli puhetta niin sanoi että hänelläkin aika aikasin maha pullahtanut. Mulla nyt rv 17+3 ja maha on ihan selvä vauvamasu. Sehän on tosi yksilöllistä millon alkaa näkyä. Sanotaan että pitkillä ihmisillä myöhemmin.. no ite oon 175cm niin ei kyl mun kohdalla pidä paikkaansa.. tää mun maha on ihan hassu, sivuilta ei näy ollenkaan ja kylkiluut erottaa edelleen mut semmonen kumpu on tossa keskellä :D

Huomasin myös eilenillalla navan muuttuneen. "Navanreiän" yläosa antanut periksi ja pullahtanut eteenpäin. Onneksi otin napalävistyksen ajoissa pois, voisi olla nyt hieno :grin

Tervetuloa nannah!Minullakin melkein samaan aikaan laskettu aika, 14.8 :) Aivan uskomatonta kuinka maha turpoaa päivän aikana.. aamulla tuntuu että masu ei ole kovinkaan iso ja omat housut menee jalkaan, mutta iltapäivällä maha on jo niin iso potkupallo että kiristää jo kunnolla. Mulla on myös parit äippähousut jotka tänäänkin laitoin suosiolla jalkaan, on mukavampi olla :) Mullakin on nyt alkuraskauden painon putoamisen jälkeen tullut pari kiloa lisää eli ruoka on alkanut taas maistumaan :D

Oon ollut kyllä eilisen päivän ja tänään aikamoisessa stressitilassa kun äitini kaatui eilen lyöden päänsä ja on nyt tehohoidossa :( kovasti tietysti mietityttää miten tämä olotila vaikuttaa vauvaan ja huoli on kova äidistä.Mutta jospa tänää tulisi hyviä uutisia ja äiti pääsisi osastolle , jotta häntä voisi tavata.

Tyy: voi ei! Toivottavasti äitisi tokenee! Kaatui todella pahasti sitte.. :( uskon että vauvat ovat kyllä suojassa elämän kolhuilta, stressihormoneilta ei varmaan välty mutta nekin kuuluu elämään. Jaksamisia!

Täällä kans elokuun alussa ootellaa tulokasta ilmestyvän maailmaan. Minä näytän tiukemmissa vaatteissa lähinnä keskivartalolihavalta, kun normaalisti vatsa on pieni. Mammafarkkuja piti alkaa pitää, kun sen verran kiristää nuo matalavyötäröisemmät farkut jo. Työhousut ei mahdu kiinni, nappi auki ja vyö kireemmälle meiningillä mennään, pitää varmaan kaivella suurempia housuja :rolleyes: Onneksi on sen verran reilut työpaidat, että ei näy auki oleva nappi :D

Takaisin