Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollu alusta asti ihan tyttöolo ja kolmena yönä viikon sisään nähnyt unta että meille synty tyttövauva :) kolme viikkoa vielä kärvisteltävänä ennen kun ois rakenneultra..

Minä tykkäsin uudesta pakkauksesta, mut vanhakin kyllä kelpaisi. Ihan sama, on niin hyödyllinen kuitenkin. Töissä tänään puhui monet ku on niin poikamaisia värejä, pitäis olla joskus vaaleanpunaistakin ym. Ihania oli ne pöllökuvioiset, sen vuoksi haluaisin tämän uuden:) en kyllä muista oliko niitä siinä edellisessäkin sitten:D
Mulla vasta huhtikuun alussa se rakenneultra, en jaksas enää oottaa :)

Minustakin tuo uusi äitiyspakkaus on kiva :) vaikka sama mulla kuin mulla, ihan sama oikeestaan kumman saa kun on niin paljon tavaraa mukana. Mä sain tänään kaverin kaverilta kotidopplerin lainaan ja kuuntelin ekaa kertaa kotona sydänääniä ja pienen hakemisen jälkeen ne sitten kuului, mikä helpotus <3 vaikka joskushan nuo kotidopplerit ei välttämättä toimi, joten täytyy sekin pitää mielessä. Ensi viikon ma mennään ultraan (yksityiselle), niin toivotaan että sitten saa vihiä kumpiko olisi tulossa.. on sitten viikkoja 16+ jotain. Se kätilö kyllä sanoi että ei välttämättä näy näin aikaisin mutta toivotaan parasta.

Oli kyllä ihania vaatteita tuossa uudessa pakkauksessa. Ei se edellinenkään musta kamala ollut. Mä tykkään just tommoisista neutraaleista väreistä muutenkin, ja jos tyttö tulee ja pinkkiä tahtoo niin nehän voi aina hommata itse. Harmittaa tosiaan ettei mulla ole oikeutta pakkaukseen, ehkä sen sais jostain epävirallista reittiä :)

Vieläkään ei ole tullut tyttö- tai poikaoloa, tuleekohan sitä edes..? Seuraavalla käynnillä voitaisiin kuulemma katsoa sukupuolta jos halutaan (ja vauva antaa vilkaista).

Tykkäsin kovasti uudesta äitiyspakkauksesta :) Mulla on ollut ehkä vähän enemmän tyttöfiilis ja ostin muutamia viikkoja sitten muutaman vaaleanpunaisen vauvanvaatteen :shy: Yhdet pinkit housut pitsilahkeilla on niin söpöt, että ne on varmaan ihan pakko laittaa vauvan päälle oli se tyttö tai poika :p Mä oon sellanen, että tykkään pukea tytön pinkkiin ja lilaan ja pojan siniseen. Meidän vauvasta näkee jo kaukaa sitten kumpi se on :grin Jos se on tyttö ja tulee yhtään äitiinsä niin mun pinkkiriemu loppuu aika lyhyeen... Itse kieltäydyin kaikista tyttömäisistä vaatteista jo parivuotiaana. Tyttöys palasi sitten joskus ala-asteiässä, mutta mitkään punasen sävyt ei kelvannut. Otan kyllä kaiken ilon irti vauvan pukemista niin kauan kunnes alkaa tulemaan vastalauseita bebeltä itseltään :grin

Mullakaan ei ole kuunneltu sydänääniä kertaakaan, oon koti-dopplerilla korvannut sen sitten :-) Tosin oon vasta kerran käynyt ultrassa ja kerran neuvolassa.

Hyvältä näytti joo toi uusi pakkaus. Millois sitä saa mennä hakemaan? :-) Oon kanssa sitä miettinyt, että missä vaiheessa kannattaa alkaa täyttämään äitiysrahalomakkeita, jos niissäkin byrokratia vie aikansa. Tänään jo kalenteriin merkkailin innoissani milloin voi jäädä töistä kesälomalle, ja suoraan mammalomalle. On tämä elokuuvauva kyllä aika hyvin ajoitettu :-D

Minä olen aina miettinyt enemmän tyttöjen nimiä, kun olen vauvakuumeissani ollut, mutta nyt on jokseenkin vahva poikaolo. Joitain vaatteita olen ostanut, keltaista ja vihreää, jotka sopii mielestäni kummalle vaan :) Uusi äippäpakkaus kyllä miellytti, tosin on ehkä enempi poikamaisia vaatteita.. Toppapuvun väristä en kyllä oikein tykkää, mutta malli on loistava kun saa pussiksi :)

Sandra82, neuvolasta annetaan ohjeet koska mitäkin hakemusta tehdä. Sain viimekerralla neuvolasta epäviralliset päivät koska alkaa äitiylomat yms, mutta piti olla tietty aika raskaana että voi virallisesti Kelalta hakea. Muttei vielä hetkeen ollut ajankohtaista. Olisko ollut n 3 kk ennen laskettua jos en kauheesti valehtele.

Musta se toppapuku oli ihanan raikkaan värinen eikä yhtään selkeästi tyttö- tai poikaväri. Ja saahan sitä sitten asustaa sopivan värisellä pipolla :)

Ei mullakaan oo ikinä kuunneltu sydänääniä, vaikka kolme kertaa on jo ultrattu. Monitorista ollaan vaan katsottu kun sydän lyö, mutta kuunneltu ei olla mitään.
Ihan hirveen pitkiä nää neuvolavälit! Kävin siä ekassa sillon 9+jotain ja seuraava on vasta rv19. Siinä välissä neuvolalääkäri, joka mulla oli poikkeuksellisesti jo heti viikko ekan neuvolan jälkeen ja sit tietysti ultra. Kyllä musta ainakin tuntuu, että kaipaisin käyntejä useemmin varsinkin tällain kun ekaa odottaa. Meillä on vielä niin idioottimainen neuvolan soittoaika, 11-11.30, että google on ollu kyllä ahkerasti käytössä kun niin moni asia on mietityttänyt.

Meiän pieni on Mölli. Mies on puhunu möllistä jo yrityskuukausina ja mä oon yrittäny keksiä muuta tekonimee ja vaihtaa, koska mölli kuulostaa niin, no mölliltä :D Mutta jotenkin se on ihan jäänyt nyt ja ihan Mölli se vaan on <3

Käykää ulkomaan asustajat kysymässä kakkosten ja kolmosten odottajien puolella tai salaisessa ryhmässä (jossaini yleisess ryhmässä) että oisko joku jättämässä paketin pois? Varmaan voivat ottaa pakkauksen teille jos korvaatte sen rahaosuuden ja postikulut esim :)

Onpas harvoin siellä neuvola-ajat. Itse olin ekassa neuvolassa 7+6 ja samalla ultrattiin. Sitten oli välissä nt-ultra. Viimeiseksi kävin neuvolassa 13+1 ja kuunneltiin sydänäänet. Nyt on menossa 14+0 ja seuraava neuvola ja neuvolalääkäri on jo 15+0. Meillä neuvolat 3-4 viikon välein ja loppupuolella viikon välein.

Vähän meinaa ärsyttää rupee pitkähihaset paidat tiukoiksi ainakin napa meinaa jäädä paljaaksi ja rintsikat liian pieniä, odotan ens viikoon niinpääsen ouluun niin meen ostoksille. Mamma vaatteita :)

Mina tilasin netista raskausajan vaatteita ja justiin tuli paketti kotiin. Tosi kiva olo tuli kun ei pursua yli vaan mahtuu vaatteisiin sisaan. Viela pitaa rintsikoita kayda ostamassa. Mulla nousee nyt paino nopeaan ja maha on iso. Selkaan tullut vahemman viehattavia makkaroita :oops:. Taytyy enempi keskittya mahan ihailuun

Mun pitäis kanssa hankkia isommat vaatteet. :) eilen sain taas raivarin kun ei mikään takki mahdu kiinni enää ja housuissa sama :D

Ja rintsikat aivan kauheet, selkää ja niskoihin särkee :'( sanoin miehelle ja äitille että jos muullon ei saa valittaa niin raskaana olessa ainakin saa :D

Takaisin