Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin sanon vaan että vauva :) rakenneultran jälkeen jos alkas nimeä miettii enemmän niin alkas kutsua nimellä. Kattoo nyt :)
Mulla on viikkoja 15+2, voi ku tuntis jo liikkeet. Mä aina tunnustelen niitä kuplahduksia ja muita, mistä sanotaan et olis ekoja liikkeitä. Mut en kyllä voi sanoa varmaksi että olis mitään tuntunut, kuvittelen kaikki. Tänäänki tuntu töissä koneella istuessa kunnon muljahdus, mut kyllähän se mahtoi olla jotain ihan muuta kun vauvan liikehdintää :D
sitä vaan niin kovasti oottaa.
Ootteko te miettiny otatteko millaiset vakuutukset vauvalle, ja missä vaiheessa? Kun on mahdollista ottaa jo 3 kuukautta ennen vauvan syntymää, tai vasta syntymän jälkeen. Vielähän tässä on aikaa miettiä, mut pian se on toukokuu ja sekin asia pitäis olla mietittynä jos aikoo ottaa ennen syntymää.:) Mä tuossa eilen havahduin asiaa ajattelemaan.

Meiltä löytyy peruna masusta :) jäi pääälle kun mies totes ultrassa että perunalthan se näyttää :D

Muokattu viimeksi:
Se on kyllä niin vaikea erottaa liikkeet mahan muista murinoista ja kuplinnoista:)
Niin se sano se ultraajakin nt-ultrassa, tokan lapsen kohdalla voi ne liikkeet jo paremmin tunnistaa. Mut ei meidän enää tarvitse kauaa odotella niitä kunnon potkuja! Kohta nämä kaikki potkii niin että varmasti tuntuu!:D

Mä oon edelleenkin sitä mieltä että tunnen liikkeitä. Semmosta jännää kuplintaa/vipinää aivan keskellä alavatsalla nytkin kun istun sängyssä ja oon menossa nukkumaan. On tosi hentoa kyllä, että jos vaihdan asentoa tai keskityn muuhun niin ei sitä tuu aatelleeksi. Ilmavaivat tuntuu kyl ihan erilaisilta ja eripaikassa eli luulen et nää on liikkeitä! Tuntunut jo viikon verran silloin tällöin nyt rv14+2 :) ultrassa kyllä sanottiin että on todella vilkas yksilö eli johtuisko siitä?

Täytyy tulla nyt tännekin hehkuttelemaan että saatiin juuri kuulla että meille olis Poitsu tulossa :) Sukupuolella ei tietenkään olis ollut mitään väliä mutta koko ajan on ollut ihan poika-olo joten fiilis osui oikeaan. Tuli tää vauvan odotus paljon konkreettisemmaksi kun kuuli sukupuolen :love7 Onko teillä muilla ollut tyttö- tai poikaoloa?

Mulla ollu poikaolo alusta asti :) saa nähä kumpi siellä köllii :)!

Onko kellään ollu hiivaa nyt raskausaikana? Mietin tässä mitä uskaltais käyä ostaan. Suunkautta otettava ois helppo mutta aika monessa lukee ettei suositella kun on raskaana. Mutta sitten taas netistä ku lukee nii osalle on määrätty niitäkin :s

Soita terveysasemalle ennänkun ostat, mulla on ollu tyttö olo kokoajan, ja vaikka maha ei iso oo niin siitäkin voi päätellä että on tyttömaha :) kaikki aina väittää että sielä on poika, en usko :)

Mulla on kans tyttöolo mutta en usko lainkaan uskomuksiin yms.. luulen et olot on enemmän toiveita ja ajatuksia kun todellisia.. :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Jonskula: Raskausaikana voi käyttää canesten combia, mutta elä käytä asetinta vaan työnnät emätinpuikon sormilla niin ylös ku saat ja sit sitä voidetta käytät. Duun kautta ei suositella kun menee verenkiertoon mut emättimen kautta vaikuttaa vain paikallisesti. Tämä tieto farmaseutti ukoltani ja itselläni oli myös raskaana ollessa hiiva ja hoitajalta tuli sama ohje.

Minullakaan ei ole yhtään vahvaa tunnetta, että kumpi se voisi olla :) puhutaan kyllä miehen kanssa kokoajan pojasta, että oisko se joku etiäinen.. tai sitten johtuu meilläkin siitä, että kun minun sisaruksilla on vain tyttöjä niin aina kaikki sanoo että minä teen sitten ne pojat :D ensi viikon Ma olisi meilläkin ultra, mennään yksityisellä käymään, jännä nähdä saako vielä silloin selvää kumpi on..

Entäpä sitten liukkarit? Onko ollu tarvetta nyt raskaana ollessa? Oon normaalisti ollu jopa "liiankin" märkä. Nyt on kuivaa niinku saharalla. Pikkuhiljaa tähän pisteeseen on tultu ja pakko käyä ostaan jotain ku ei tuu mitään kokohommista enää :/.. Itellä ei oo mitään hajua niistä. Apteekista varmaan saa tietoa?

Meil on aqualan L käytössä, ollut jo pidemmän aikaa. Parin vuoden hormonihoidot vei nesteet ja halut.. :/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Täällä on poikaolo niin vahva, ja pojan nimeäkin välillä käytetään. Mitäs sitte jos tuleekin tyttö :)
Millä viikoilla te meette jotka olette saaneet jo tietää?
Mulla on vasta maaliskuun lopussa rakenneultra, rv:lla 21.
En millään malttais odottaa..

Jonskula: bongasin täältä sellaisen vihjeen että Ceriadal toimii kans. Ja hyväksi todettu :) Se sopii kaikkialalle vartaloon . 1-2 suihkasua alapäähän ja johan homma luistaa.

Meillä on käytössä toi Ceridal ja hyvin toimii :wink Liukastuksen lisäksi myös hoitaa kuivia limakalvoja!

Mulla ei oo vahvasti ollut mitään toiveita että haluaisinko tytön vai pojan, ainoa toive on että haluaisin perheeseemme juuri hänet kuka sieltä olisi tulossa. Tosin oon jollain tavalla huomannut ajattelevani pientä useammin tyttönä ja esimerkiksi nimi-ideoita on tullut vain tytölle. Mies taas sanoi että hänellä olisi sellainen tunne että pikkuinen olisi poika. Jännä kyllä sitten nähdä kumpiko on :) Todennäköisesti kysytään asiaa rakenneultrassa jos näkyisi, mutta muille ei aiota kertoa ennen kuin lopullinen tulos selviää lapsen synnyttyä :grin

Minä olen nähnyt (jo ennen raskauttakin) unia vain siitä että minulla on poika vauva :grin Ja samalla teemalla ollaan menty nyt raskausaikanakin. Tiedä sitten ennustaako tuo mitään :wacky: Oma äitini oli myös nähnyt jonkun unen jossa viitattaisiin poikaan, ja hän on nyt vakuuttunut että poika tulee koska kuulemma on aiempienkin lastenlasten kohdalla nähnyt unta ja ne ovat pitäneet paikkansa :wink Mutta samapa tuo, kunhan vaan tulokas on terve :happy: Meillä on rakenneultra vasta maaliskuun loppupuolella joten tässä saa vielä 3 viikkoa odotella :meh: Onneksi ensi viikolla neuvolalääkäri joten kuulee taas pienen sykkeet varmasti :happy:

Ihanaa kun osa jo tietää sukupuolen. :) Uskallatteko ostaa punaisia/sinisiä vaatteita, voiko ultraaja sanoa sukupuolta satavarmaksi?

Tosi moni puhuu sykeen kuuntelemiseta. Mulla ei oo ikinä kuunneltu sikiön sykkeitä? Toki monitorilta katottu että se sielä sykkii.. Kaupunki-eroja ilmeisesti? Kunnallisella olen aina käynyt.

Takaisin