Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon paljon onnea Wildside :Heartred

Mä oon käyttänyt jo useamman viikon Bio-oilia sekä Vichyn raskausarpivoidetta ihan päivittäin. Jos mulle arpia tulee niin ei ainakaan voi syyttää rasvauksen puuttumista :p

Mä oon edelleen niin oireeton tän raskauden kanssa kun vaan voi olla :rolleyes: Ei oo tissit kasvanut, ei oo mielialanvaihteluita, ei oo outoja ruokamieltymyksiä, ei ylimäärästä väsymystä. Öisin herään kerran vessaan ja masu on pyöristynyt kivasti. Muuten täällä elellään kun ei raskaana oltaiskaan (siis olon puolesta :)).

Huomenna toinen neuvola, jossa pitäis päästä kuuntelemaan vauvan sydän äänet :)

Onnea Wildside, mahtavia uutisia! Teillä tärppäsi tosi nopeasti! :love2

Mä aloitin tällä viikolla Weledan raskausarpiöljyn käytön. Kaveri suositteli sitä ja Stokkalla myyjä sanoi, että se on heidän suosituin tuotteensa ja hänen mielestään paras. Saa nähdä. Tuoksu on tosin vähän outo. :meh:

Mulla tänään viikkoja 16+3 enkä ole vielä tuntenut potkuja, vaikka kovasti olen yrittänyt tunnustella. Ootellaan...

Mulla on lähtenyt herkuttelu ja varsinkin karkkien kanssa homma ihan lapasesta. Tänään loppuu hiihtoloma ja lupaan, että huomisesta alkaen palaan taas ruotuun ja lopetan tän jatkuvan mässäilyn. :happy119 Painoakin kun alkaa hiljalleen kertyä. o_O

Salo84: et ole ainut joka hymyilee oireettomuttaan! Välilä miettii että voiko kaikki mennä oikeesti näin helposti? välillä on herkempiä hetkiä mutta mitään mielialanvaihteluja ei ole ollut...Jopa tuntuue että olen normaalia rauhallisempi enkä ollenkaan niin impulsiivinen kuin ennen :happy: Väsymys vaivasi sen alkuraskauden mutat nyt kun seki on helpottanut niin mikäs tässä ollessa.. :)

Täytyy kyllä ens kerralla neuvollassa kysyä että kuinka nopeasti ja paljonko paino yleensä lähtee raskaudessa nousemaan.. minulla on paino vaan tippunut kokoajan.. ei paljoa mutta alkuraskaudesta lähteny semmonen -2 kg... Tosin alkujaankin löytyy jonkun verran ylipainoa, että en usko että kuiteskaan suuremmin on syytä huoleen, varsinkaan kun kuitenkin suhteellisen pienestä painonpudotuksesta vielä kyse.. :sour:

Mullakin paino vähän tippunut ja neuvolantädin mukaan ei hätää kun kohta sen pitäs sit alkaa nousta ja sanoi et voi olla et turvotukset on nyt lähteneet.

Oon käyttänyt rv12 asti aamuin illoin bio-oilia, veljen vaimo käytti sitä ja hänelle ei tullut yhtään raskausarpia :)

Mulla oli ekan neuvolan ja lääkärin välillä melkeen kilon tippunu. Ei ollu huolestuttavaa ku olin kuitenki +puolella mitä oon painanu ennen raskautta :). Pitäs muistaa syyä ku aina nii kiire muka ettei kerkiä :s... Tänä aamuna ku töihin heräsin ja tulin nii aivan sairaasti särkee alamahhaa ja rakkoa? Oiskohan tuo jotain venymistä? sitten ku nyt menossa 14+1 nii totta se alkaa nyt enemmän kasvaa pikkuhiljaa :). Tympiä vaan ku yleensä helpottanu ku käyny pissalla vaa nyt jatkuu ja kävellessäki tuntuu selvästi joku tuolla alhaalla :D..

Wildside: Hurrrjasti onnea!! :) hyvä kun sait tukilääkityksen, jospa olisi parempi onni mukana. Hieno uutinen ♡

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Kiitos <3 On vähän vaikeeta iloita ja varmaan olen aika skeptinen sinne varmoille viikoille. Jos sellasia edes tulee.

Wildside: siinä on kuitenkin hyvät mahdollisuudet että kaikki meneekin tällä kertaa hyvin, mutta ymmärrän että pelottaa.. itseäkin pelottaa vieläkin vaikka olen jo + 15+3 ja yhtään keskenmenoa ei ole takana. Tsemiä siis kovasti sinulle!!
täytyy itselläkin alkaa noita voiteita katsomaan, oon myös kuullut siitä bio-oilin tuotteesta hyvää.
On varmasti ihanaa kun tuntee vauvan liikkeet :) mä en osaa kyllä yhtään sanoa että tunnenko niitä vielä.. parina iltana on tuntunut sellaista pientä kutittelua mutta sen on tuntunut enemmän tuossa sivu mahassa..en tiiä onko ne niitä vauvan liikkeitä :)

Onnea wildside_ ! MNopeasti tärppäsi uudestaan, millonikas olisi laskettu aika? :)

Mulla käytössä vichyn raskausarpi voide, ja sitä ennen oli bio oili mutta inhoan öljyjä kun eivät kuivu nopeasti ;(
Ja mitä sitä bio oilia käyttänyt noin. 6 kertaa niin pullo melkein jo puolillaan, eli hujahtaa nopeasti se öljy.

Ja mies joutuu olemaan kaiken mun purkauksen kohteena, kaikki tuntuu ottavan kauhean koville ja sitten mies joutuu siitä kärsimään.. :(

Laapotti: Mä lisäsin sen Vichyn voidevalikoimaani just sen takia, että Bio-oil on hyvinkin öljynen ja sitä kuluu todella paljon... Mulla on kaksi 125ml Bio-oilia ja eka on jo puolillaan. Tuntuu, että Vichyä riittää pienempi määrä ja se imeytyy todella hyvin. Tällä sekakäytöllä ajattelin jatkaa kunnes purkit tyhjenee ja pitää päättää, mitä ostaa seuraavaksi :grin

Onko kellään kokemuksia siitä vichyn voiteesta joka ois ollyt raskaana että onko se tehokasta? Kylhän toi bio-oil nopeesti kuluu mut en oo uskaltanu vaihtaa kun oon kuullut siitä niin paljon hyvää ja mulla tulee herkästi arpia jos esim. Lihon vähänkin.

Angii: Salaisten puolella Capitana kehui Vichyä. Sieltä itse bongasin sen :) Itse oon tykännyt siitä paljon käytössä, mutta kun vasta ekaa kyydissä niin tehosta en osaa sanoa mitään.

Luulen, että herkkyys raskausarpiin riippuu todella paljon ihotyypistä ja lopulta myös vauva koosta. Kaveri rasvaili paljon koko raskauden aikana ja kaksi päivää ennen synnytystä (synnytys 41+6) repesi koko alavasta ja vauva oli 4,5kg. Ennen tota ei ollut ainuttakaan raskausarpea. Kyseessä oli vielä hoikka synnyttäjä ja iho oli todella pinkeenä viimeset viikot. Periaattessa, jos vauva ois syntynyt kolme päivää aikasemmin niin ois säästynyt arvilta...

Jep, mulla pieni pullo bio oilia ja sekakäytöllä myöskin, silloin kun ei ole kiire laittaa vaatteita päälle ym ei se hitaasti kuivuminen haittaa :)
Vichy kyllä aivan ihanan nopea kuivumaan, vieläpä paremmin imeytyy kuin ihan perus rasvat.

Joo mäkin näin sen vichy tekstin sielä mutta mietin just osaako kukaan tehosta sanoa :)
Onhan noi arvet yksilöllisiä ja toisille tulee herkemmin nytta uskon että jotain voi itsekin tehdä just oikeita tuotteita käyttämällä.

Tuntisipa jo liikkeitä, tänään 15+1 eikä niitä vissiin ihan vielä tunne.... oon niin malttamaton :-)
Millä nimellä puhutte vauvasta? Itse kutsun "ompoksi", en tiedä mistä nimen keksin. Se vaan sopi suuhun ♡♡♡♡

Mä ite sanon vaan vauva tai masuasukki :) välillä myös pimpula tai pampula :)

Minä olen alkanut nyt tuntea vauvan liikkeet, tai siis osan niistä. Ainakin luulen että kyse on hänen liikkeistään :grin Tuntuu sellaisena masun sisäisenä heikkona kutituksena :smug: Emme ole keksineet vauvalle varsinaista "työnimeä" vaan puhumme yleensä masuasukista tai vauvasta. Luulen että siinä vaiheessa kun saamme (toivottavasti) tietää, että kumpi sukupuoli kyseessä niin alamme kutsua häntä jollai nimellä - jonka ei kyllä ole tarkoitus sitten olla se varsinainen nimi mutta personoi vauvvaa paremmin :happy:

Takaisin