Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ma en asu Suomessa vaan Hollannissa. Taalla moni lastensaantiin liittyva asia vahan heikosti jarjestetty mutta tallainen extra ultra on kylla tosi kiva.

Mullakin nenäverenvuotoja tosi herkästi nykyisin. Vaikuttaakohan alhainen hemoglobiini siihen? :happy090

Mulla kanssa tulee välillä verta nenästä, mut oon kyllä aiemminkin ollut sille herkkä ja nyt on vielä Avamys-kortisoninenäsumute käytössä, joka ei ainakaan auta asiaa.

Vessassa ramppaaminen on jatkuvaa ja yksi tällanen pinnallinen vaiva on tullut häiritsemään eli tukkeumia ja finnejä leukaperiin ja kasvojen reunoille. Tää nyt on pieni asia ja esim. tästä yskästä toivoisin pääseväni eroon miljoona kertaa enemmän, mutta ei nuo finnitkään toki mieltä ylennä. Tää on kai hormonaalista. En tiiä, käviskö apteekista tiedustelemassa apuja. Lähinnä varmaan voi paranemista nopeuttaa, mutta ei noille hormoonimuutoksille kai mitään mahda.

Katapultti82 mä oon katsonut niitä jaksoja netistä :) Taitaa katsomosta tulla nyt nimellä"pieniä ihmeitä" Hyviä on. Aika moni näyttää haluavan epiduraalia. Mä tykkäsin yhdestä synnytyksestä, jossa kätilö synnytti omassa työpaikassaan.. <3 söpö synnytys. Kätilö yritti alkuun luonnollisesti, mutta otti sitten lopulta jonkun puudutteen.. Mä oon miettinyt tuota mahd luonnollista synnytystä. Esim jos joutuu tippaan synnytyksen aikana voi imetyksen aloittamisessa olla hankaluuksia. Rinnat saattaa täyttyä kudosnesteillä. Mun sisko on käyttänyt synnytyksessä yhtä isotoonista urheilujuomaa eli se juoma nesteyttää eikä tarvi käydä niin paljon pissalla. Juoma silti on ruokaa, että ei tarvi olla paniikissa käykö vauvalle jotain.

Sitä kun ei sitten tiedä minkälaista se kipu on. No katsoo sitten mitä tapahtuu ;)

Ma haluaisin kanssa yrittaa mahd. luonnollisesti, mulla on aika korkea kipukynnys ja haluaisin tuntea milta kaikki tuntuu oikeasti, mutta sithan sen nakee, ja toisaalta jos silta tuntuu niin otetaan sen mukaan sit laakitysta. :)

Nyt ymmärrän niitä ketkä sanoo hormooneista kun eka raivoo ja sit menee vähän aikaa niin itkee, ei oo yhtään hauskaa ja kaikki purkautuu tietysti mieheen :(

Joo on miehet koetuksella kyllä :( onneksi kaiken palkihtee sitten pieni nyytti <3. Täällä ollu harvinaisen hankala vklp :/

Mahamammalle ja jonskulalle sympatiaa ja tsemppia. Taalla mielialavuoristoradan kyydista hetkeksi taukoa saanut. Kyyti oli kovaa ja muutaman viikon ajan mietin laukkujen pakkaamista ja muualle lahtemista. Oli todella hankalaa miehen kanssa (ja itseni kanssa). Onneksi riidat saatiin sovittua ja toimitaan tiimina. Varmasti on viela mutkia tulossa mutta lohdutuksena halusin kertoa, etta taalla helpotti vaikka jossain vaiheessa tuntui tosi pahalta.

Tulin taas kertoilee, että täällä ollaan uudestaan raskaana ja saan tähän raskauteen tueks primaspan lääkkeen, jotta istukan verenkierto parantuu. Epäilevät että oma veri on niin paksua että aiheuttaa tukkoja istukkaan ja veri ei pääse vauvaan. Mulla on aina ollu kyllä todella paksu ja tumma veri. :)

Toivottavasti tämä päättyisi iloisesti ja nyytti meillekkin syntyisi <3

Mä oon miettinyt myös ottaisinko doulan. Yksi kätilö sanoi, että synnytykseen kannattaa valmistautua. Ottaa selvää asioista. Paljon helpommin suoriutuu maratonistakin, jos vain on vähän "treenannut" eikä takki ole ihan tyhjä sitten mitä tehdä. Hengitystekniikoitakin voi opetella. Jos puree hampaita yhteen voi kipu vaan lisääntyä. Ääntely voi auttaa kivunsietoon.
Mä koen sellaiseksi synnyttämisen nyt, että toivoisin pääseväni vähällä kivulla :D mutta en haluaisi olla avuton puudutusten takia. Liikkuminen on mulle ollut aina tärkeä kivunlievityskeino.

Ootteko alkaneet jo käyttämään jotain raskausarpivoiteita? Ostin jenkeistä muutaman purkin Palmersin ihanan tuoksuista kaakaorasvavoidetta ja mietin milloinkohan sitä kantsii alkaa levittelemään.

Mäkin eilen vollotin kun tulee riitaa tyhmistä, pienistä asioista. Koko ajan ärsyttää kaikki, tosin varmaan töiden vuoksi. Pitkiä putkia töitä yhden päivän vapailla, ei jaksa naurattaa kun on koko ajan töissä.:/
Vähemmästäkin menee hermot.
Joskus huolettaa sekin et miten vauvan tulo vaikuttaa parisuhteeseen, vaikka meillä menee hyvin, eikä ole koskaan ollut isompia ongelmia. Silti se uusi arki mietityttää.

Mulla kaveri joka poksahtaa ihan kohta alko sillon melkeen heti käyttään eikä hällä oo arpia tullu ku lantioon. Ite en oo mitään vielä käyttäny mutta pitää tässä varmaan ruveta jotain pikkuhiljaa laittaan ku "kutittaa" silleen inhosti välillä ja "tuntuu" ku iso on pinkeenä :)

Täällä toistaiseksi pahemmilta raivareilta säästytty.

Wildside: paljon onnea ja toivotaan että tällä kertaa asiat sujuu niinkun pitää! :)

Onnea minunkin puolesta wildside:)
Minä olen vissiin päässyt aika vähällä tässä tunteiden vuoristoradassa..mitä nyt välillä itku herkässä, mutta miehen kanssa ei olla kyllä tapeltu tai muuta sellaista..onkohan ne kaikki vielä edessä :)
Jotain rasvaa täytyy kyllä alkaa käyttämään kunhan masu vähän kasvaa..apteekista saa varmaan hyviä voiteita.
Mahamamma: kyllä minä ajattelin imettää jos se on mahdollista ja maitoa tulee.. sekään ei vissiin ole ihan itsestään selvää.

Onko muuten joku tuntenut jo vauvan liikkeitä? :)

Ei oo, mä oon katellu jo imetysliinoja kun meinaan imettää julkisellakin paikalla, mutta ei näy kaikki kun on liina edessä :)

Takaisin