Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Katapultti82 meinaatko etta jaisit kotiaidiksi? Ma vaihdoin tyota ja tulin heti raskaaksi. Tyo ei ollut mita ajattelin enka viihdy hyvin. Mulla on vuoden sopimus, mita ne nyt kuitenkin raskaudesta huolimatta saattaa jatkaa. En tieda kiinnostaako menna takas sen parin kuukauden aitiysloman jalkeen mutta en saa oikein tukea miehelta eika varsinkaan sen perhe ymmarra kun ennenkin mentiin 6viikkoa synnytyksen jalkeen toihin. Miehen tulot riittais mutta kurja se on kotiin jaada (tilapaisesti) kun pidetaan jonain loisena. Pitaa varmaan viela yrittaa keskustella asiasta. Kerkiaishan niita toita tehda vaikka kunnon, palkattoman aitiysloman jalkeenkin.

Meilla on huomenna muuten extra ultra, jossa katsotaan sukupuoli. Kylla on huomista jannatty, ja viela yks yo poika vai tytto -unia nahtavana :-) Tama ultraaja varoitti kylla, etta joskus pieni ei tykkaa tirkistelysta ja ei saada selvyytta. Ei minua valttamatta sekaan haittaa, kivointa on nimittain paasta taas ihailemaan pienokaista.

Joo kotiaidiksi, ja varmaan jotain pienta tekisin miehen firmassa siina ohessa. Nykyinen duuni ei nappaa, eika uraputki nykyisessa firmassa kiinnosta yhtaan. Taloudellisesti voisin hyvin jaada kotiin, vahan kirvelee se ettei sitten oliskaan "omaa" rahaa samalla tavalla.

Yks vaihtoehto olis myos opiskella, paha vaan etten vielakaan tieda miksi haluaisin isona..

Niin, puolensa ja puolensa. Omat tulot on sekin tarkea aspekti. Tuo opiskelu on kiva ajatus, itsellakin ollut mielessa. Onneksi on vaihtoehtoja :-)

Onko jollain tullut veristä vuotoa riski ajan jälkeen? mä tänään säikähdin kun kävin vessassa ja pyyhin niin jäi verta paperiin, nyt siis 15+1. Nyt pelottaa ihan kauheasti ja kun on lauantai niin ei neuvolakaan ole auki..ei kai auta kuin seurata tilannetta?! netistä luin kylläkin, että olisi ihan normaalia ja joskus voi vuotoa tulla..

Voi että, ei ole tullut. Kauhulla joka kerta tarkistan vessareissun yhteydessä edelleen. Et vaikka oliskin normaalia niin tokihan se säikäyttää.:/
Varmaan sun pitää nyt vaan kotona seurata, ja jos on kipuja niin ottaa yhteys päivystykseen.
Toivottavasti kaikki on ok, ja monestihan se onkin ihan vaaratonta ja normaalia raskauden aikana.
Inhottavaa kun tulee viikonlopun aikana tuommoista vastaan, kun ei sinne neuvolaan voi soittaa. :(

Eikös nyt keskiraskaudessa limakalvot ja emätin ole "verekkäämpiä"? Esimerkiksi täällä tulee niistettäessä aina verta liman mukana (siis nenästä), ja jostain luin, että se johtuisi juurikin tuosta verekkyydestä. Sen takia seksinkään jälkeen ei pitäisi säikähtää pientä vuotoa :) toki voithan aina soittaa päivystykseen ja tarkistaa heidän mielipiteensä :)

Toki aina kaikki vuodot säikäyttävät. Hyvänä perussääntönä kuitenkin voidaan pitää, että jos mahaan ei satu ja/tai vuoto ei ole runsasta, niin luultavasti kaikki on kunnossa :) löysin vielä Pirkanmaan sairaanhoitopiirin sivuilta tällaisen tiedon: Niukkaa verenvuotoa voi seurata kotona. Raskauden aikana emättimen ja kohdunsuun verekkäät limakalvot ovat herkkiä vuotamaan esim. yhdynnän jälkeen tai ponnistamisen yht. Lisäksi samalta sivulta löytyi vielä tämä: Keskiraskaudessa pyyhkäisyvuotoa runsaampi verenvuoto on aina tarkastutettava päivystyksessä. Jos siihen liittyy äkillinen kova kipu, päivystykseen täytyy lähteä heti.

Sain viestistäsi kuvan, että kyseessä olisi juurikin pyyhkäisyvuoto. En siis olisi liian huolissani :)

Mulla on viela reilu kolme viikkoa rakenneultraan, kylla tuntuu etta aika kuluu hitaasti sita odotellessa! :shy:

15+1 ne sanoo etta 15 viikosta eteenpain nakee. Oli tosi kiva eika maksanut kuin 45 euroa lauantailisan kanssa. Puoli tuntia sai pienta ihastella.

Mullakin tulee nykyisin aina verta nenästä niistäessä.
Plääääh, mulla pitää oottaa huhtikuun alkuun rakenneultraa! On kyllä pitkä aika. :/

Joo ei ole tullut verta enää tänään, onneksi. Sitä tosiaan tuli pyyhittäessä paperiin eikä mulla kipuja ole, mitä nyt normaalia nivuskipua kohdun kasvamisen seurauksesta. Minäkin netistä luin, että pitäisi olla normaalia, mutta kyllä pelästyin! Kiitos imme tuosta tekstistä minkä olit löytänyt :)
Mä varasin yksityiselle ultra ajan maaliskuun alkuun kun tuntuu että tässä on niin pitkä väli ennen rakenneultraa ja neuvolaa,haluaa vaan saada varmistuksen että kaikki on hyvin.

Noniin, eiköhän se sitten ollu ihan normaalia kohdun verekkyydestä johtuvaa pikkuvuotoa!:)
Minäkin katsoin yksi yö töissä tuota Pieniä ihmeitä-ohjelmaa:) saas nähdä missä vaiheessa alkaa synnytys pelottaa, varsinkin jos lukee netistä kauhukertomuksia ja kattoo telkkarista ohjelmia. Joskus katsoin jotain toisenlaisia äitejä, ja siinä oli kamala imukuppisynnytys. Sitä jaksoa ei pidä kyllä katsoa uusintana nyt raskausaikana!:D

Nonni! Pitää hematoomakontrollis viikon päästä samalla kysyä näkyiskö kumpi on! Sillon viikot 16+4 niin pitäis sitten näkyä ainakin viikkojen puolesta.

Jemna: niinpä, toivotaan! Minäkään en ole vielä synnytystä miettinyt ja ainakaan nyt se ei pelota yhtään, mutta voihan se olla lähempänä sitten tuntuu eriltä. Luin myös netistä jonkin kauhutarinan, niistä pitää pysyä kaukana :)

Erni; Missä pääsee ultraan 45:llä eurolla?? Näitkö siinä jo lapsen sukupuolen? Mä oon kauheen malttamaton tietämään.. :P

Takaisin