Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä värjäsin kyllä alkuraskaudessakin kerran. Ja aion värjätä seuraavan kerran lähempänä kesää. Siis itse värjään kotosalla. Ei tullut mitään oireita ja väri käyttäyty ihan normaalisti :)

Siis kun mullakin kamala juurikasvu, en ehtiny ennen raskautta värjäämään ja sit en ekan kolmanneksen aikana halunnut. Nyt olis jo kyllä ihan pakko :D
Sit vähän jännittää, et kun olen lukenu et hormonit voi vaikuttaa siten, et väri voi mennä ihan pieleen. Mut pitää se aika varmaan varata, saa vähän hemmottelua itselleen samalla:)

Sillonko on raskaana niin pitää saada vähän hemmottelua, meinasin minä käydä ennen kesää ottamassa rakenne kynnet ittelleni :) kun loppuu koulu niin voi ottaa :)

Olis ihanaa hemmotella itseään kyllä, onhan tässä jo kestetty pahoinvointeja ym. vaivoja monta kuukautta! :wink
Rakennekynnet haluaisin minäkin ottaa, mulla oli joskus vuosia sitten kun sain yo-lahjaksi. Töiden vuoksi en voi ottaa, mut ehkä sit kesäloman kunniaksi otan:)

Mä ajattelin jättää hemmottelut ristiäisiin, sinne haluan lyhyet rakennekynnet ja takasin ripset. Orpo olo ollut nyt kun ei oo ollu ripsenpidennyksiä :D

Mäki kävin kampaajalla ekan kolmanneksen aikana kerran värjäämässä ja kaikki meni hyvin. Ajattelin seuraavaksi myös kesällä käydä seuraavaksi :)

Kumpu jatkaa kasvuaan ja hermot heittelee koko ajan laidasta laitaan..
Minä värjännyt kotona kerran alkuraskauden jälkeen, ja ripsen pidennykset meinasin lähiaikoina käydä laitattamassa :)

Mä haluisin kanssa ripsienpidennykset vähän ennen synnytystä kun ei sitä varmaan kauheesti ehdi sit laittautua vauva-arjessa niin ois sit huoliteltu olo :)

Mun kampaaja on mun hyvä kaveri, niin silloin ihan alussa kävin hänellä hiukset värjäyttämässä ja hänellä oli erikseen joku luomumpi väri raskaana oleville. Olisi mulle se normi värikin kelvannut, mutta laitettiin sitten sillä.

Äh, nyt on kyllä pukeutuminen suuuri ongelma.
Olen lähes joka aamu paininut saman pulman kanssa: mitä pukea päälle???
Farkuista olen ottanut käyttöön vähän matalavyötäröisemmät mallit, jotka ei paina tuota turvonnutta palloa. Uskon että omien vanhojen housujen kanssa pärjään varmasti ainakin vielä pari viikkoa.
Suurin probleema onkin yläkroppa.
Kaikki perustrikoopuseroni (joita töissä mielelläni käytän) on nyt viikon sisällä jääneet pieniksi rintojen kohdalta. Kävinkin töiden jälkeen kaupoilla aikeissa ostaa pari halpaa, tavallista pitkähihaista normaalia suuremmassa koossa. No, eipä ole sekään hyvä ratkaisu; kun koko on sopiva turvonneista kohdista, niin hihat on aivan jättimäiset, ja paita näyttää taas typerältä. :(
Olen koittanut mahdollisimman vähän ja edullisesti ostaa uusia vaatteita, kun tiedän että kohta ne taas jää pieniksi.

En oikeasti ole ulkonäkökeskeinen ihminen, mutta kyllä tykkään olla töissä ihan järkevän ja siistin näköinen.

Täytyy varmaan alkaa pukeutua lökäreihin ja huppariin jo nyt...

Kokeilitko mitään äitiyspaitoja? En ole niihin kyllä vielä
itsekään tutustunut, et en tiiä auttaisiko tuohon ongelmaan..

Täällä meidän 30 000 asukkaan kaupungissa ei ole yhtään äitiysvaatteita myyvää liikettä, niitä kokeillakseen pitäisi lähteä 50km päähän, joten sinne on kivempi poiketa enemmän ajan kanssa kuin viikon päätteeksi töiden jälkeen. :)
Jos tämä kehitys kuitenkin tältä näyttää, niin ehkä on parempi sitten tutustua niihin mammavaatteisiinkin.
Pessimistisesti odotan että myös käsivarret hankkii läskiä ympärilleen, ja näin niistä tavallisistakin, kokoa suuremmista paidoistakin voisi olla apua :D

Mä käytän äitiysfarkkuja ja mammatrikoita, tavallisista housuista ei oo kyllä toivookaan saada enää jalkaan tai ainakaan kiinni. Oon nyt parin viikon sisällä alkanut ostaa kans äitiyspaitija, enimmäkseen trikoopaitoja. On joustavia, ei kiristä ja on myös tarpeeksi pitkiä kun nyt masun kasvettua alkaa tavalliset paidat nousta ikävästi masun kohdalta. Ite oon ostanut ihan hennesistä jossa aika edullisesti on just noita paitoja ollut. Vaikuttaa kyllä siltä että mahtuvat koko raskauden kun ovat niin joustavia :)

Mä olen vielä normaaleihin farkkuihin viritellyt napin kohdalle jonkun naruvirityksen, mutta nyt ne alkaa tehdä tiukkaa. Lisäksi niissä pitäisi olla se verran pitkä toppi/t-paita, ettei se repsottava sepalus näy kaikille :D ajattelin ensi viikolla käydä katsomassa Aleksanterinkadun Hennesin mammavaatetarjontaa. Ajattelin, että jo muutamalla vaatekappaleella pääsee aika pitkälle, kun vähän miettii, mitä hankkii. :) ja onneksi ei tarvitse ostaa esimerkiksi toppatakkia. Nekin kun tuntuu maksavan aina satasen, jos yhtään haluaisi omaa silmää miellyttävän mallin.

Molemmille ilmainen hammashoitola-aika ja nopeasti tulikin. Onneksi ei ollut reikiä, hammakiveä vain. Hain viimeviikolla äitiyshousut kun kyllästytti pelkkien lökäreiden pito jo. :)

Henkkamaukan aitiysleggingsit on ollu kaytossa jo pitkaan, kohta kuluvat puhki. :grin

Hiusvarinkin kavin just ostamassa tanaan, ei kesta enaa katsoa tata juurikasvua! Viimeks oonkin varjannyt vahan ennen kuin plussasin. Tanaan 17+0, joten ihan korkea aika! :eek:

Istun taalla duunissa, oon ihan sairaan vasynyt ja mietin vaan etta miten aikaisin sita kehtais jaada aitiyslomalle.. Alun perin ajattelin etta oon duunissa mahdollisimman pitkaan, mutta nyt ollaan miehen kanssa puhuttu etten ehka palaiskaan toihin, joten sit vois hyvalla omallatunnolla lopettaakin jo aikaisemmin, vai mita? :wink

Nyt kun sattuneesta syysta kiinnostelee kaikki synnytyskertomukset ym., niin taalla Briteissa on sellanen tv-ohjelma kuin One Born Every Minute, joka kertoo synnytysosastosta, ja musta on ollu tosi mielenkiintosta katella niita. Varmaan loytyy netistakin niita jaksoja, jos teitakin kiinnostaa. :) Katoin yhen jakson myos jenkkiversiosta, mut se ei ollu niin kiva mun mielesta..

Takaisin