Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Madmasel: ootko käyny kysymässä kampaamoista tai kampaamotuotteita myyvistä liikkeistä esim hairlekiinistä tuotteita? Yleensä niistä löytyy kyllä hajusteettomiakin vaihtoehtoja. Maksaahan ne vähän enemmän mutta minä oon valmis maksamaan hiustuotteista aina vähän enemmän. Ja ne kampaamotuotteet on mun mielestä paljon riittoisampia ku markettikama. Jos tuntuu ettei löydy hyviä tuotteita niin etsi hajusteeton kuivasampoo. Mulla ihan sunsilk kuivasampoo ja se on musta aika tuoksuton, omaan nenään ei tuoksu lainkaan. Saa kivasti pitkitettyä pesuväliä :)

Kiitti Lilja! Pitää tutkia tota 20 viikon rajaa. Joo, syke nousee kyllä melkein jo portaissa, mutta jos neuvolan tätiin on luottamista niin ei tarvitse sykkeitä miettiä :-) Oon ollut onnekas siinä mielessä ettei ole ollut pahoinvointia, niin on pystynyt liikkumaan.

Heippa vaan kaikille! itsellä LA 25.8
Vieläkö mahtuu mukaan? :-)

Heräsin vasta tänään ajattelemaan, että olisi mukava saada vertaistukea ja neuvoja! Takana yksi km 7+2 viime syksystä. Lapsi on todella toivottu, puolisoni kanssa olemme turun fertinovalla käyneet inseminaatiossa. Toinen yritys edennyt nyt jo viikolle 13+4 ja neuvolassa kuultiin "ompon" sydämensyke maanantaina! :love7

Mielialat heittelee häränpyllyä!!!!!!!!11 apua, onko muilla samoja vaikeuksia? Soitin tänään hammaslääkäriin ja puhelun jälkeen itkin hysteerisenä pitkään ilman mitään sen kummempaa syytä!!??? välillä nauran hysteerisenä pitkään ja taas itkettää... Onko mitään neuvoja, jotta saisi mielialaa rauhoittumaan? :dontknow

Tervetuloa :) hyvin mahtuu! Meillä melkeen sama la. ;)! Mulla vasta nyt alkanu mielialat heittelee. Eilen töistä kun yöllä ajoin kotiin nii tippalinssissä mentiin ilman syytä :D.. Tänään raivostuin kissalle kun puotti kaukosäätimen ja kaikki asiakkaat on tänään töissä ollu harvinaisen ärsyttäviä jostain syystä :D..

Mulla muuten sama, että vasta nyt kuluneella viikolla olen alkanut tuntea oloni normaalia herkemmäksi ja tunteellisemmaksi. Tuttujen vauvauutiset itkettävät ja tippa tulee linssiin pelkästään vauvan näkemisestä. ;) Myös vastoinkäymiset harmittavat; polvi ja muut nivelet ovat alkaneet reistailemaan, mikä suruttaa... Välillä on pitänyt kesken tanssitunnin mennä vessaan itkemään, kun polveen sattuu. :(
Ei kai tunteilussa mitään pahaa ole ja se sallittakoon raskaana olevalle. Mielenkiinnolla odotan miten tunteet muuttuvat kun raskaus etenee. Toivottavasti sitä pysyy kumminkin kasassa ja onnellisena!

En miellä itseäni aktiiviseksi treenaajaksi :grin, mutta olen ahkera zumbaaja. Hyvin olen vielä jaksanut, nyt rv 16+5. Välillä ei tee mieli hyppiä, silloin himmailen. Käyn välillä salilla tekemässä kevyitä "pikatreenejä". Onko teillä vinkata hyvää liikettä vinoille vatsalihaksille? (eikös niitä saa ja on suotavaakin treenata...)

Välillä tuntuu ettei vaan pysy kasassa :D no ehkä nämä tunteet tästä tasaantuvat. Toivottavasti :)

Hihhei,tänään ku heräsin ja selällään makoilin niin huomasin ekan kerran että mun alavatsalle on muodostunu pikku kumpu :D tai oikeastaan aika selvästi se tuntui. Kiva,jospa se siitä alkais pikkuhiljaa muodostumaan :)

Töissä oli kyllä tänään tooooosi rasittavaa olla. Saapa nähä miten sitä jaksaa pitemmän päälle,varsinki jos yöunet kovin pitkäksi aikaa aikoo mennä näin huonoksi :/

Minäkin oon nukkunut aika huonosti. Olen nähnyt kohta parin viikon ajan tosi levottomia unia, myös painajaisia. Monta kertaa yössä herään siihen ku nään jotain unta :D mm. Pari kertaa olen synnyttänyt ja ekalla kerralla mies ei ollu mukana eikä sitä kiinnostanut koko vauva!! Jospa nämä kohta muuttuis paremmiks nämä unet :D

Määki näin jotain ihme sotaunta yks yö ja ollu muutenki ihan sekoja unia :D... Pyörällä ajoin jotain karkuun yks yö jne... Mitenhän lie nuo alkanu yhtäkkiä :D?

Tervetuloa Ellamariia :) Mulla on tunteet nyt jotenkin tasaantut, mutta jokunen viikko sitten oli vielä yhtä tunteiden vuoristorataa :) Voi,että kun minäkin saisin itseäni niskasta kiinni ja aloitettua taas treenaamisen..kohta 4kk:teen en ole salilla käynyt, ainoastaan lenkkeillyt koiran kanssa. Jotenkin pelkään kokoajan kaikkia liikkeitä, että jos vauvalle jotain käy.. tyhmäähän se on, tiedän :) mulla edelleen väsyttää kokoajan ihan älyttömästi.. Mutta nyt päätän ja lupaan teille, että ensi viikolla menen kokeilemaan salitreeniä :D ja vielä noista painajaisista ja unista..ihan samaa täällä:) uskomattomia unia sitä näkeekin..

Johan sitä äitiyspaketin julkaisua on odotettukin! Jihuuu :DD
Voi tuleepa huono omatunto, kun lukee treenijuttuja... pitänee ottaa itseään niskasta kiinni >:D

Painajaisia täälläkin ja heräilyjä yöllä parin tunnin välein joko vessaan tai muuten vaan. Ei sinänsä ihme jos väsyttää, kun nukkuminen on niin katkonaista ja levotonta... Mikäköhän siinä auttaisi?
Mä yritän välttää ahdistavien ohjelmien katsomista ja synkkien kirjojen lukemista juuri ennen nukkumaan menoa, kun olen huomannut että ne tulevat uniin.

Jeee, äitiyspakkaus!:) oon kyllä jo ottanut sen julkaisua:)
mä oon nyt ekaa kertaa nähny kahtena yönä raskausunia, mahan kasvua olen niissä ihastellut tai muuta vastaavaa, en muista enää.
muakin jostain syystä pelottaa teeenauksessa just se et jos vauvalle sattuu jotain:D tosi typerää..yksikin päivä kävin uimassa ja se tuntu jotenki epämukavalta että en sit kauaa uskaltanut uida:/ menin sit niille vesihierontapisteille loppuajaksi, teki kyllä hyvää ♡

Mä en oo myöskään tehnyt muuta kun lenkkeillyt koiran kanssa ja nyt liukkailla keleillä srkin on semmosta hidasta töpöttelyä. Mulla jumppapallo kotona ja treeniohjelma välilevyn pullistuman kuntouttamiseen mut nyt kun selkä oireeton niin en muista tehdä niitä lihasliikkeitä! Monta kertaa aatellut et nyt kun pahoinvointi alkaa hellittää ni pitäs ryhdistäytyä. Maha ollut nyt vaan jotenkin turpea/kipeä että ei tunnu yhtään hyvältä idealta rueta just noita selkiä ja vatsoja vääntämään :/

Ma tormasin yhteen viimeisillaan olleeseen tuttuun viime viikolla ja se kysyi etta onko mulla ollut mielialanvaihteluita kun hanella on ollut ihan hirveasti, ja silloin vasta tajusin etta ei mulla kylla ole ollut oikein mitaan, painvastoin oon ollut ihan poikkeuksellisen seesteinen enka oo miehen kanssa haastanut riitaa aikoihin. :grin Onhan tassa toki viela aikaa, tanaan 17+0!

Semmosia kauheita kipuja on sen sijaan ilmaantunut, tuntuu kuin alavatsa ja -selka ois tulessa. Eilen illalla esimerkiksi oli tallainen, ei voi oikein muuta tehda kuin maata sikioasennossa kunnes se menee ohi. Ei kiva. :dead:

Katapultti82:n kivut kuulostaa tutuilta :/ itsellä enemmän selkäpuolis polttelee ja välillä vain ottaa alavatsasta. Kohdun kasvukipuja? :O

Tänään kävin reippaana yksityisellä hammaslääkärissä, vaikka suorastaan tärisin kauhusta! Saako nyt olla ylpee itsestä? :D ♡♡ edellisestä käynnistä oli noin viisi vuotta hups.. Meillä salossa ei raskaana oleva mennyt kunnallisella jonon ohi... olisin sinne saanut ajan vasta toukokuun lopulle :( Mites teillä?

Mäkin kävin viime syksynä hammaslääkärissä semmosen viiden vuoden tauon jälkeen. Ei ollu reikiä, mutta hammaskiveä kyllä riitti. Täällä sais käydä ilmakseksi hampaiden tarkistuksessa ja menis jonon ohi. Samoin mies. Mut sit jos pitää esim paikata niin siitä sit pitää maksaa. En tiedä tuleeko käytyä kun vasta kävin tarkistuksessa ja viime kuussa hammaskiven poistossa.

Ootteko/aiotteko värjätä hiuksia raskausaikana? Mä tässä arvon kun alkuraskaus on ohi, et pitäiskö sitä jo mennä kampaajalle. Silti stressaan sitäkin että vaikuttaako sikiöön. Vaikka esim teratologisen tietopalvelun mukaan kohtuukäyttö on sallittua..
tyhmä minä...:(

Mä en värjännyt ensimmäisellä kolmanneksella mutta nyt maanantaina kävin kampaajalla ja suosittelen! Utellä oli 4kk taukoa värjäyksessä ja kauhea juurikasvu, nyt oon kyllä tosi tyytyväinen, piristi ulkonäköä kummasti kun sai vähän väriä ja hiukset leikattiin :)

Takaisin