Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on etenkin minipillereiden aikana ollut iho tosi huonossa kunnossa ja edelleen raskauden aikana iho kukkii. Olen kuullut monelta että iho-ongelmat helpottaisivat raskauden aikana ja että hiukset olisivat todella hyvässä kunnossa, mutta ei mulla ainakaan vielä... Sitä päivää odotellessa!

No mulla ei ennen raskautta ollu olenkaan finnejä, nyt aivan kauheesti ja toinen mikä on niin hiukset rasvottuu 1 päivässä

Mä käytin yhdistelmä ehkäisypillereitä eikä isen takia kinä oo iho kukkinu, mutta nyt ón joka paikassa... :/

jokaisen iho reagoi hormooneihin vähä erillalailla :) raskausaikanaki sanotaan että aina iho on kuulas ja todella hyvässä kunnossa, mutta näinhän ei kyllä aina ole :D Toisilla raskaus saattaa parantaaihon kuntoa mutta toisilla iho reagoi hormooneihin juuri sillä että kukkii ku kukkakaali :( itte olen taas jotain siltä väliltä... naaman iho on pysynyt hyvänä, mutta rinnukset on välillä kyllä melkoisen näköset :( tosin yhdessä välissä rasvasin rintoja todellapaljon, sillä etenkin nännien alue oli todella kuivana ja kutisevana, ja sillon tuntu aina kukkivan rinnukset todella paljon.. nyt kun ei ole kauheesti rasvaillu niin eipä oo niin kauheesti kukkinukkaan... :)

Täällä iho muistuttaa paikkapaikoin pitsaa... Olen ollut aina onnekas, koska olen säästynyt pahimmilta teini-iän iho-ongelmilta, mutta nyt iho näyttäisi kukkivan koko teiniajankin puolesta. :laughing002

Mulla taas iho on kuivaakin kuivempi. On kyllä aina talvisin, joten sinänsä ei ole raskaus tainnut muuttaa tätä mitenkään. Mutta hiukset tuntuu kyllä paksuilta ja niitä lähtee uskomattoman vähän!

Täälläkin tuskailen näitten finnejen kanssa. Selkä ihan täynnä.. on joka kokoa.. isot ovat todella kipeitä. Myös selkä kutisee aivan järkyttävästi. Teininä on juurikaan kärsinyt finneistä :/ no jos tää on nyt eka kunnon oire niin aika pienellä pääsen.

Minulla alkuun oli joka paikka täynnä finnejä ja hiukset tuntui rasvoittuvan puolessa päivässä, mutta nyt on helpottanut finnien suhteen ja hiuksetkaan ei enää rasvoitu ja on muutenkin hyvässä kunnossa :)

Mulla taas teininä oli lievää ongelmaa naaman kans. Nyt ollu yllättävän hyvä :) ilman meikkiä voinu töihinki tulla ja näyttää ihan "normaalilta" eikä siltä että ois tarvetta peitellä :). Hiukset kyllä rasvottuu ihan sika nopeaa :(

Täällä kans tulee yksittäisiä kukkasia, koko ajan jostain kohtaa naama ruvella.. hittolainen et pistää työpäivät väsyttämään! Nytkin olen menossa nukkumaan.. :S

En tiiä tuliko kuva mutta tänään 16+0.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1424282543137.jpg
    1424282543137.jpg
    29.3 KB · Katsottu: 49
Mulla on ollu jo pari vuotta pahojakin ongelmia aikuisiän aknen kanssa, olen yrittänyt hoitaa sitä mm. ruokavaliolla (vältellen lääkkeitä ja hormoneja). Nyt raskauden aikana iho on ollut pääsääntöisesti hyvässä kunnossa. Tilanne oli kyllä tasaantunut jo vähän aiemmin: "syytän" maitohappobakteerivalmistetta, jota aloin syödä kesällä. :)

Raskauden alussa hiukset rasvottuivat aivan järkyttävän nopeasti, mutta sekin tasaantui. Hiukseni ovat olleet todella hyvässä kunnossa ja hiusten lähtö minimaalista - toisin kuin normaaliolosuhteissa. Eli näissä asioissa olen ollut toistaiseksi onnekas. (ei haittaa, iho-ongelmat kun ovat lähivuosina vetäneet mielen ajoittain todella matalaksi...)

Muokattu viimeksi:
Mulla on iho ollu aina melko hyvässä kunnossa ja tällä hetkellä näyttää siltä ettei raskaus siihen vaikuta myöskään, ainakaa vielä.

Tuosta ummetuksesta,joku neuvo täällä elokuisissa syömään kiiviä; mulla rupesi ainakin toimimaan vatta taas normaalisti ku joka ilta oon kiiviä syöny!

Ihana maha mirmeli :) kyllä voin sanoo että inhottaa, kun yleinsä iho hyvässä kunnossa niin nyt näyttää siltä kun oli teini ikä iskenny :D

Mä oon ollu jo pidemmän aikaa pitsanaama ku kaikki lääkkeet sai ihon kukkimaan :p en jaksa enää välittää :D
Mahtaakohan tossa kiivissä olla takana ne siemenet..? Sehän tekee helposti löysää vatsaa, tosin tällä hetkellä ei taida olla pelkoa siitä. Pitää itsekki kokeilla, oon vaan lievästi allerginen että saa nähdä. Kiitos vinkistä!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

joo sama täällä iho kukkii ja finnejä on tullut niin yläselkään kuin kaulaankin.. nyt tosin tuntuu että iho alkaa olemaan ihan ok kunnossa ( ainakin hetkellisesti). Ihana masu tosiaan mirmeli :) Kyllä täytyy itselläkin myöntää, että pikkuinen vauva maha alkaa jo olemaan, ihanaa!!Mulla tänään siis 14+6.

Mulla on taas iho kuivunut tosi paljon tän raskauden ajan, ja sen takia tullut sellasia mustapäänäppyjä naamaan jota on tosi vaikee puristaa. Saattaa olla syynä osittain noi hajusteettomat tuotteet jota oon joutunut käyttämään. Ja kun pahoinvointi oli pahimmillaan kasvojen iho unohtu ihan kokonaan.. Ceriralilla oon saanut kropan kuivuuskutinan pois, mut pahin ongelma on hiukset. Ne on ihan koppurat ja sähköiset. Ja mulla on pitkät hiukset, Oon käyttänyt erisanin "kosteuttavaa" shampoota, ja se kuivattaa tukan ja päänahan. Välttelen nyt mahdollisimman pitkään hiustenpesua ku se on nykyään niin vastenmielistä. Hoitoaineesta en oo voinut luopua ja nyt joka kerta oksettaa kun laitan hajustettua Tresemmeä hiuksiin..Onko kellään vinkkejä hajusteettomista hyvistä shampoista ja hoitoaineista ja hiuksiin jätettävistä hoitosuihkeista? alan olee epätoivoinen tän tukan kanssa.

Onko joukossa muita aktiivisia treenaajia? Käyn salilla samaan tapaan kuin ennenkin, mutta olen alkanut varomaan vatsalihasliikkeitä. Usein neuvotaan ettei toisella kolmanneksella saa enää tehdä liikkeitä, jotka kohdistuvat suoriin vatsalihaksiin ja jopa lankku aiheuttaa liikaa painetta siihen. En mitenkään keksi mitä vatsalihasliikkeitä tässä jää jäljelle :-D Ehkä on vain aika lopettaa kokonaan niiden treenaus, mutta en usko että sekään on paras vaihtoehto. Neuvolassa sanottiin, että nykyään ei ole enää suosituksia sykerajasta, vaan voi liikkua sen mukaan miten itse jaksaa. Se oli hyvä tietää, niin ei tarvitse sentään sykettä vahdata :-)

Mä olen kuullut, että vasta raskausviikon 20 jälkeen olisi hyvä jättää vatsalihastreenin tekemättä. Tietysti varmaan jo tätä ennen kannattaa välttää rankkaa vatsalihastreeniä. Itse olen vielä tehnyt vatsalihaksia tanssitunnin yhteydessä ihan normaalisti (nyt rv 14+1) ja ajattelin vasta viikolla 20 alkaa himmailemaan. :)
Muuten olen huomannut että syke nousee urheillessa normaalia herkemmin korkeaksi ja muutenkin energiat ovat olleet melko vähissä. Mulla on luonnostaan jäänyt urheilu vähemmäksi kuin ennen ja on tehny mieli keskittyä rankan treenin sijasta rauhalliseen joogaan tai kävelyyn. Toivottavasti energiataso nousisi nyt toisen raskauskolmanneksen aikana! Kaipaan kyllä liikunnan tuomaa hyvänolontunnetta!

Takaisin