Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuntunu yöllä ku oon heränny järkyttävään pissahätään :D! Ihan kova ollu koko maha. Sitte on laskenu ku käyny pissalla ja hetken kävelly :) liekkö mitä meinaa tuo vaa kuiten :D.. Jos heti tulee nukkumaan takasin nii ei voi oikee missää asennossa nukkua.

odottaja1993: mulla sama homma, huomaan sen kohouman nyt jo muulloinkin mutta etenkin aamuisin ennen pissillä käyntiä se on jäätävän kokoinen :D tänään 15+5, ja kohouma kasvaa kasvamistaan <3

yäk. miten nuita vitamiineja pystyy loppuun asti syömään..viime päivinä ruvennu omega 3, vitamiinit ja kalkit tökkimään kyllä todella pahasti! Hirveän kakomisen avulla alas :( ja varmaan siitä kakomisesta sitten tulee vähä "pahoinvoivaolo" sitten loppu illaksi :(

Kylläpä se hymyilyttää kun lääkärineuvolassa sydänäänet kuultu ja muutenkin kaikki hyvin!:Heartred
Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu kuulemma. Eipä ole sitten ihme kun en suurta mahan kasvua ole huomannut vielä.

Onpa hieno ultrakuva Pretor!

Mulla kanssa taaksepäin kallistunut kohtu ja en tiiä miten voi maha olla näin iso! Tuntuu että maha on jo valtava!:)
Kai se on vaan sitä turvotusta.

Kiitos :) Tuo on se 4D-kuva. Viime viikon ma oli äitiyspoliaika ja lääkäri teki sisätutkimuksen. Pikaista, sanoisinko, ei mitään erikoista. Saan syödä Panacodia, ihanaa!! Olis luullut, ettei saa syödä enkä tähän mennessä olekaan syönyt. Ei tietenkään älyttömiä määriä, mutta suurimpaan hätään.Täälä ainakin vain turvotusta, varsinkin iltaisin.

Juu, tuo onkin ainut selkeä kuva ultrasta, kun vauveli liikkui niin kovasti eikä malttanut pysyä paikallaan. :) Olisi ollut ihanaa saada vauvan pomppailuista ja potkimisista videota, mutta harmillisesti ultrassa ei saa itse kuvata...
Ai teilläkö ei saanut ottaa videoa ultrassa? Me oltiin tänää 2.neuvolassa ja tyypillä oli niin kova meininki päällä, että pakko oli ottaa video lääkäri sano että tottakai saa kuvata. Ultrakuvasta ei tullu kyllä yhtään selvää otosta, kun aina pikkuinen kääntyi jotenki hankalaan asentoon.

Ai teilläkö ei saanut ottaa videoa ultrassa? Me oltiin tänää 2.neuvolassa ja tyypillä oli niin kova meininki päällä, että pakko oli ottaa video lääkäri sano että tottakai saa kuvata. Ultrakuvasta ei tullu kyllä yhtään selvää otosta, kun aina pikkuinen kääntyi jotenki hankalaan asentoon.
Ei saanut itse kuvata ainakaan Jorvissa tuossa 12 vkon ultrassa. Ylilääkäriltä tullut kuulemma kyseinen ohjeistus...

Ihana tuo Prerorin kuva!
Mä lueskelin tuosta taaksepäin kallistuneesta kohdusta, niin toisilla on siitä huolimatta kasvanut nopeasti maha. En tiiä sit, varmaan riippuu paljolti siitä, kuinka voimakkaasti on kallistunut.
Sit luki semmosta, et mahan kasvu alkaa näkyä ylempää. Oonkin ihmetellyt kun siellä missä kohtu on, ei näy juuri mitään, mut navan kohdalla melkonen kohouma. En sit tiiä miten se muilla yleensä alkaa kasvaa, navan kohdalta vai alempaa? :D

Ei meilläkään saanut kuvata ultrassa, olisin kyllä varmasti kuvannu ja katsoisin sitä sit joka päivä :)
Pitääkö siis 4d-kuvauksesta maksaa jotain, vai saako sen jossain automaattisesti tms?

Turvotuksesta ja mahajumista, sekä väsymyksestä tuli mieleen, et aiemmin itellä meni rautalääkkeistä pakki aivan jumiin, mut nyt oon syöny ferrofortea tablettina niin hb nousi äkkiä, eikä maha oo pistänyt ollenkaan pahkseen. Virtaa on ihan erilailla. Ummetus hävis kun aloitin psylliumjauheen käytön. 2tl aamuin illoin vesilasiin sekoitettuna, niin maha toimii ja ei ummeta. Testatkaapa! Turvotusta on kyllä iltaisin vaihtelevasti, mut yleensä siihen vaikuttaa miten on päivän aikana syönyt. Nyt 14+3. Painoa tullut plussauksesta about 4kg (nyt 64,5/174cm), mut just tuota plussaa ennen kyllä vahingossa paino tippu pari kolme kiloa, joten sinänsä ei vielä katastrofi, vaikka vähän hirvittääki tää nopea painonnousu.. Mutta hyviä vinkkejä ruokahalun hallintaan otetaan vastaan Aloitin kromin syömisen, josko tasis vähän verensokeria ja makeanhimo tasaantuis (saattaa olla kyllä poppakonsteja, mut kokeillaan )

Seinäjoen keskussairaalassa kävin nt-ultrassa. Ultrasi normaalisti, pysäytti kuvan ja muutti tietokoneella 4D:ksi että sai tulostetuksi kivan kuvan. Pyytämättä/kyselemättä, ilmaiseksi. Oli toki jonkin sortin harjoittelija, jotta voi olla vaan virkaintoinen vielä. :D Jaa psyllliumia syö ihmisetkin! Syötin sitä hevoselle kun oli syönyt liikaa hiekkaa.

Mulla tunnusteltiin tänään kohtua, kun olin tokassa neuvolassa. Terkka sanoi, että kohtu on "hyvin pullahtanut" tai jotain sinne päin ja löytyi jo navan kohdalta eli aika korkealla, mutta on mulla viikkojakin tietty nyt se 16+4. Mulla menee yhä Visibliniä, mutta vatsa ei oo ollut kovin hyvä kahden antibiootin jäljeltä. Täytyy sitkeesti jatkaa tuon käyttöä ja toivoa parasta. Chia-siemeniä oon myös vähän syönyt, mutta tuo psyllium oliskin uus juttu.

Joo, kannattee lukee netistä vaikka tuosta psylliumista. Saa syödä raskaana ja toimii hyvin ainakin mulle! :) joku muukin joskus kommentoi mulle syöttäneensä sitä hevoselleen :)

Mulla tänään 15+6 ja samaa sano terkka että kohtu hyvin esillä. Navan kohdalla myös se raja mut on se kyllä pullahtanutkin. Oli sitä mieltä että kohta on mahdollista tuntea liikkeet on kuulemma villi vauva :D potki doppleria ja mennä vilisi niin että aina kun äänet löysi niin hävis jo uusiks :)

Mulla on paino noussut 2 kg! Wuhuu.. :) mut ehkä nyt pitää olla tarkkana mitä syö, on ihan taikina olo..

Mitä muuten teidän vauvojen sykkeet on? Meillä menee 153-170..

Ja kiitti psyllium vinkistä! Pitääpä ottaa selvää tuosta myös kun tä vatsa on aika seis ajoittain.

Ultrassa mulla ei tullu edes mieleen kysyä saako kuvata ??? Tosin se ruutuki oli niin ylhäällä että eipä siitä juurikaan olis näkynyt.. huomenna pitää varata aika rakenneultraan, aika hurjaa :)

Hyvää yötä kaikille!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Tänään neuvolassa keskimäärin pulssi 150 tasoa, tais olla samaa luokkaa ultrassakin.

Hyvää yötä! :)

Onko kelläkään menny iho huonoon kuntoon, minulla ei koskaan pahemmin ole ollut finnejä niin nyt niitä on jokapaikassa ihan kauheesti

Takaisin