Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo sama täällä, että maha tulee täyteen todella nopeaan, mutta sitten hetken päästä on taas nälkä eli kokoajan pitäs syödä :D mä oon kyllä herkutellu :/ tai ainakin tuntuu että joka päivä jotain herkkua, töissäkin tulee otettua jälkiruoka aika helposti... mietin myös, että josko huomenna uskaltautus salille.. tänään töissä hieman enemmän joutu tekeen fyysistä hommaa,kantamista jne.. ja nyt illalla on juilinut todella kovaa alamahaa.. onkohan se kehon merkki kertoa,että ei noin kovasti saisi tehdä hommia?!

Mä veikkaan että teillä ketkä käytte saleilla ja jumpissa ymm. Niin pitäs alottaa tosi rauhallisesti, koska jos ette oo käynny raskauden alussa niin se raskaus keho ei oo tottunnu niin kovaan menoon... Täällä ei ogelmaa oo ruokien suhteen, ennen raskautta en oo pystynny syömään roskaruokaa hyvällä menestyksellä ja sama on ollu kaikki makeiset. Nyt pystyy syömään ja paljon enemmän kun oon tottunnu, kun on ollu tarkka ruokavalio sairauden ja urheilun takia, niin ei oo ees mahtunnu paljoa sisälle

Haha mä oon joku poikkeus sit täällä, syön ihan järjettömiä annoksia :D Ihan normiruoka-annokset ei tunnu riittävän yhtään vaan kaikkee on pakko ottaa lisää. Jännä muuten toi leipä, mullakin oli vaihe kun leipä jo ajatuksena ällötti ihan hirveesti, mut nyt ruisleipää tulee vedettyä ihan huolella. Vaalee leipä ällöttää vieläkin, mut siitä en oo koskaan edes tykännyt.

Liikunnatkin sujuu nyt paljon paremmin kun tuntuu et jaksaa vaikka mitä. Pakko kuitenkin himmailla vähän, ettei ihan piippuun itteensä vedä, mutta tuntuu niiin hyvältä kun pystyy taas tekeen.

Onko kellään muulla nivusissa kipuja? Ihan pienetkin kävelylenkit, esim kauppaan ja alkaa nivusissa särkeä. Kuuluu kyllä googlen mukaan ihan asiaan. Meillä on mies ihan ihmeissään, että raskaus vaikuttaa niin kaikkeen kun sen olettamus oli just se, että tissit ja maha kasvaa ja oksettaa. :D

Mulla on nyt tullu nivussärkyä sekä lonkkiin ja lantion alueelle myös. Eilen lenkillä oli hankaluuksia kävellä ja toi peilijää ei auttanut asiaa..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Tipa89 et oo ainut mä jaksan nykyään syödä miehen annoksen, mikä ei ennen ois mahtunnu. Ja ulkona liikun paljon en enään hegästy niinkun alku raskausaikana :)

Mullakaan ei mahdu ihan entiset ruoka-annokset mahaan. Sen sijaan, missä ennen söin kolme ateriaa päivässä, ja ehkä hedelmän iltapäivällä, pitää nyt sitten saada 2-3 tunnin välein syömistä tai mistään ei tule mitään :)

Hei, aloitan pienen gallupin: Luin teidän kommentteja painonnoususta, ja näyttäisi että mitä timmimmässä kunnossa ennen raskautta, sen enemmän kroppa on kerännyt nyt kiloja. Mulla niitä ei ole pysyvästi tarttunut kuin reilu kilo kotivaa'an mukaan mutta olinkin elämäni paksuimmassa kunnossa kun plussa tuli. Mitä mieltä tästä? Onko sinulla näin? Uskoisin että raskaudessa keho kerää mielellään vähän rasvaa, jotta sikiö pysyy varmemmin hengissä vaikka nälänhätä tulisi :)

Mulla paino laskenut plussauksesta 2kg. Ja tosi hoikassa kunnossa olin. Reidet kaventuneet huomattavasti ja pylly kadonnut :( Maha kyllä kasvanut mut painoo tullut ton -2kg jälkeen vaan 0.5kg lisää. Huono olo ei oo ollu pahemmin ja syön kuitenkin 2-3h välein. Päivittäin lenkkeilen koiran kanssa 2-8km.

Mä luin jostain vihkosesta tai netin artikkelista että pienemmät ihmiset kerää enemmän raskauskiloja kuin isommat koska keho tarvitsee rasvaa ja ravintoa myös synnytyksen jälkeen imettämiseen. Ja isommilla ihmisillä tätä on jo alunperinkin joten raskaus ei kerrytä kun tarpeellisen määrän.

Anina: tiedän monia keneltä on alkiraskaudessa pudonnut paino hurjasti! Mutta kerääntyy pikkuhiljaa takaisin :) kehosi vaan nyt käyttää enemmän ku normisti.

Niin ja mulla on bmi 23 et en nyt mikään lihava ole mutta jenkkikset löytyy :D ja painoa on tullut se 800g, en kyllä oo syönytkään.

Toffee: mä oon ite myös tosi ihmeissäni miks rasva häviää reisistä ja pyllystä. On meinaa käyty hölläily lenkkejä verrattuna siihen mitä ennen raskautta ja koira on pyöristyny hitusen.. syön kumminkin edes sen yhden lämpimän aterian ja välipaloja. Tosin vahtaan vähän syömisiäni koska en osaa nauttia tosta mahasta vielä.. mutta syön kyllä niin, ettei nälkä ole.

Minä olen jo ennen raskautta ehtinyt kerätä itseeni noin 8kg liikaa vararavintoa joten tarkkailen kyllä aika paljon nyt omaa painoani. Tänään rv 15 ja painoa noin +2kg. Minun painoni kyllä vaihtelee tosi paljon, vuorokaudessa saattaa tulla eroa +/- 1kg... Täytyy tunnustaa että liikunnat on jääneet hyötyliikunnan puolelle johtuen pitkästä työmatkasta ja aina vaivaavasta väsymyksestä, ei vaan enää töiden jälkeen jaksa tehdä mitään. Toivon että kevään ja valon lisääntyminen tuo muutoksen ja tulisi suunnattua enemmän lenkille. Mitä syömisiin tulee niin minäkin joudun syömään tosi usein nykyisin ja annokset on pieniä, ei vaan voi syödä paljoa. Kauhea karkkihiiri olin jo ennen raskautta ja valitettavasti kaikki sokerinen maistuisi edelleen!

Mulla painoa tullut 2 kg, rv 12+6 :) ke oli ensimmäinen ultra ja kaikki oli hyvin! Oon niin onnellinen, tekis mieli jo kertoa kaikille mut toistaseks vaa perhe ja hyvät kaverit tietää! Ehkä ens viikolla uskallan luokkakavereille kertoa...

Mull nyt 15+5 ja tullut ehkä kilo lisää. Ekassa neuvolassa painoin 60,6kg ja nyt toisessa mikä oli keskiviikkona niin 60,4kg. Mutta

Mulla neuvolassa mitattu lähtöpaino oli normaalipainon alarajoilla, mutta mitenkään erityisen timmi en kyllä mielestäni ollut. Samalla tavalla kuin aninalla, myös mulla on reidet ja takapuoli pienentynyt ja paino laski vajaat 2 kg. Nyt, kun viikkoja on tuo 15+2, olen lähellä aloituspainoani. Tosin mullakin paino saattaa heitellä päivästä riippuen helposti sen kilon veran, joten en nyt sitten tiedä, mikä tässä on todellinen tilanne. Toisessa neuvolassa taisi olla paino noussut sen 200g, mutta sen nyt saattaa aiheuttaa ihan mikä vaan.

Mulle maistuu oikeastaan kaikki ruoka ja herkut. Varsinkin kun huomasin, että paino laskee vaan, syön kuinka paljon tahansa, on mulle herkut maistunu vähän liian hyvin. Liikunta on tosi tosi vähäistä ja toivon Takkulin tapaan, että valoisuus ja kivemmat kelit saa mutkin vähän ahkerammin lenkille. Mulla on talvet aina tällaista talviuniaikaa kotosalla, kevään tullen herään aina eloon ja alan taas liikkuakin enemmän.

Mun mielestä mä oon antannu itteni ihan vapaasti herkutella ja mässäillä, sitä kerkee raskauden jälkeen sit taas ruveta kuntoilee :) ja kun ittelläkään tuota painoa ei oo paljon ollu. En jaksa nyt stressata ja niin kun sanoin miluten nyt mässään kaiken mahdollisen koska kun en oo raskaananiin mulla ei pysy sairauden takia mikään sisällä

Takaisin