Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meki käytii mäkkäris yks ilta ja vatsa väänsi koko hitsin yön mut sain syötyä! Sama mulla on karkkien kanssa! Kirpeät ja väkevät himottaa ja yks listaykkönen on bonbonin rotanrykäsyt! Oon yrittäny kyl vähentää ku päivässä menee tuoremehua ja mehujäitä jonku verran. Mut mul sano terkkari et jos ei mikää maistu ni parempi et edes jotain saa alas. Vaikka nyt pitää vähän jo alkaa kattelee mitä sille pienelle syöttää..

Ostin eilen carriwellin tukituubin ja tä on kyl kaikkee muuta kun mieltä ylentävä, vaikken lihava ookkaa ni keskivartaloa löytyy ja on ollu vähä sopeutumista kun vatsa on ollu pömpöllä munasolupunktiosta asti..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mun on tehny ihan sikana mieli ruishampparia! Pakko oli ostaa kananfileitä ja reissaria yks päivä kun himotti niin kovasti. Tein sit ite niitä ruishamppareit :) nyt on kyllä muuten menny lähes kaikki ruuat jauhelihaa lukuunottamatta. Onneks ei asuta Kuopiossa niin ei tuu niin herkästi käytyä mäkkärillä ja hesellä :D kebabia ei tee mieli, pitsaa välillä, niitä saa täältä kylältä valitettavasti :D

Meillä on tässä kaikki niin lähellä että jos oikein mieli tekee ni tajolla on! :D

Voi kun paasiskin Heseen..! Makkarissa kavin alkuraskaudessa pari kertaa kun mikaan ei oikein maistunut, nyt sit taas uppoaa hiilarit ihan hulluna, leipa, puuro ja pasta. Hedelmia menee myos, ja tomaatteja (vaikka eiks sekin oo virallisesti hedelma). :wacky:

Nyt sain kahlattua kaikki viestejä läpi pitemmän matkaa, kun taas jäänyt jokunen päivä välistä. Mutta on lohduttavaa kuulla, että muillakin on vielä pahoinvointia, vaikka en sitä kenellekkään toivoisi!! Tuntuu myös, että ruokavaihtoehdot loppuu kesken ku mitään ei tee mieli.. mulla oli neuvola lääkäri keskiviikkona ja paino oli laskenut, joten kehoitti syömään enemmän.. helpommin sanottu kuin tehty :) mutta ehkä tää tästä, olen huomannut että tuoremehut ei sovi mulla..aamulla taas appelsiinimehu piti yrjötä pois :/ Meillä on nyt tasan 14 viikkoa takana :) mulla myös turvotusta mahassa.. odotan jo kovasti sitä oikeaa vauvamahaa :)

Mulla on kans vähän painon nousun kanssa ongelmia mutta olen saanut nyt syötyä huimasti verrattain ekoihin viikkoihin. Mulla on nyt 15+2 ja edelleen ajoittain oksentelen. Viime viikolla tosiaan joka ilta töiden jälkeen..

Ja nyt mul hirvee HeseHimo ku siitä puhuttiin!! Argh :D

Mun tekis ihan älyttömästi mieli pizzaa, hampurilaisia ja hillomunkkeja, mutta no can do kun en siedä gluteenia. Ja kotona tehdyt omat versiot ei oo sama asia. Olen myös huomannut että parhaiten maistuu ruoat jotka joku muu on kokannut. Tää on hankala homma kun olen päivät himassa ja budjetti ei salli ulkoruokailua joka päivä :) Nyt ku olen ollut kipeenä, mies teki mulle keittoa ja se oli taivaallisen hyvää vaikken mitään maistakaan :)

Flunssassa on myös positiivinen puolensa: kun en haista mitään, niin hajuyliherkkyys ei haittaa ja se vie myös etomisen mukanaan :) Nyt vaan närästää iltaisin.

Nyt täytyy lopettaa tä ruokapuhe tai mul on koht pöydät täynnä munkkeja ja heseä :D

Mirmeli, sulla on ollut sen verran pahoinvointia että en usko että haittaa, jos paheellinen roskaruoka maistuu hetken aikaa :) Vauvalle energiaa :grin

mä olen kyllä superonnekas kun pahoinvoinnilta olen säästynyt! (mut 6kg tullu lisää eikä yhetkään farkut oikeen enää sovi ) he

tosin lähtötilanne oli se , että bmi oli 19 joten ei tuo herkuttelu niiiin haittaa mutta ei ihan tuohon tahtiin sais lisääntyä..

Mulle kans tullut aika vauhdilla kiloja, viitisen kiloa ja nyt 15 + 1. Oon kyllä normisti aika sporttinen ja rasvaprosentti aikas alhainen, et kai se keho vaan haluaa lisää rasvaa!

Mut nyt kun vihdoin voi syödä jo suht normisti, niin ei kait tässä hätää ole :)

Mul on tullu 800g :s toisaalta oon oksentanu paljon ja loput vauvalle :)

Mies sai ylipuhuttuu Heseruuan pyttipannuun mutta piispanmunkin halusin! :D

Mäkin lohduttaudun tuolla, et kun ei ole vielä painoa tullu, kun aluksi laski sen pari kiloa, et voi silloin tällöin vähän herkutellakin. Ainakin vielä. :) mut olishan se hyvä et vauva kasvais muullakin kuin roskaruua, voimalla. Mut jospa se on ottanut vähän varastoistakin:)

Voi kun teksis mieli jotain oikeasti ja sit ku sitä sais, niin se ois sitä mitä on odottanut. Mä elän tummalla leivällä, juustolla, karjalanpiirakoilla ja hedelmillä pääasiassa. Kaipaan lämmintä ruokaa, jotain oikeaa ja tukevaa, ja kunnon annoksia, mut ei. Tulee ylös kun joskus koitan onneani. Vaalea leipä on kans myrkkyä. Tekis mieli, mutta se tietää varmaa oksennusta. Ennen raskautta en syönyt juuri lainkaan ruisleipää, nyt on toistepäin. Hapanta tekee mieli ja makeaa saa olla vain hedelmät ja salmiakki. Mielummin happamia hedelmiä. Tänään päätin koittaa piimää, jota mulle on suositeltu ja tilsin banaanin lautaselle ja kaadoin päälle piimää sen verran että siitä tuli velliä, ja ai, nam nam, johan oli herkkua :)

Pahoin pahoinvointi on ohi, mutta silloin tällöin iskee päälle kunnon tuska. Varsinkin jos oon rasittanut itseäni yhtään. Eilen esimerkiksi menin ekaan kerrtaan kahteen kuukauteen salille ja pilatekseen siellä, niin ei, siellä alkoi supistelee ja kotona oli heti pakko nukkua. Itketti ihan, koska oon odottanut että keskiraskaus tois energiaa ja pääsisin takas salille ees pariksi kuukaudeksi. Mulla on parina iltana aikaisemminkin supistellut, ja terkkari sanoi että pitää sit vaan ottaa rauhallisemmin. Se pilates ei oo ees mitenkään rankkaa muuten, mutta keskivartalo joutuu siinä käyttöön. Jos mä vielä jään makaamaan tänne sohvalle, mä en tuu pystyyn synnyttään elokuussa :/ huh huh. Tulipa purettua pahimmat :)

Madmasel: Tiedän tunteen :( ruisleipä ja hedelmät on kuitenkin ihan terveellistä, tosin tuo banaanipiimä sötkötys kuulostaa aika yökölt mun suuhun :D
Mul on peruskunto muutenkin aika huono kun koko syksykin meni voiden huonosti ivf-lääkkeiden vuoksi :/ joten voi olla synnytyksestä palautuminen hidasta..
Mutta eiköhän tämä tästä vielä paremmaksi muutu, ainakin hetkeksi. Siinä uskossa on hyvä elää. Nyt vaan kuuntelee omaa kehoaan ja menee sen mukaan. Ei saa rasittaa itseään liikaa.
Mä siivosin tänään ja siitä alko krampit alavatsalla.. en edes huhkinut ??? toki kun kunto on valmiiksi aika alhanen niin keho rasittuu erillä tapaa. Mulla kans pahoinvoinnit kulkee rasituksen kanssa käsikädessä.. sen huomaa töistäkin ja tällä hetkellä kaikkea muuta kuin nautin töissä olosta ja on stressiä niin ei auta asiaa :/

Mun ei juurikaan tee enää mieli roskaruokaa, se oli sillon alkuun ennen pahoinvointia. Nyt kun pahoinvointi hellittänyt niin tekee mieli terveellistä ruokaa mut salaatit ei uppoa. Oon aina tykänny lihasta ja kanasta ja nyt ei liha, kana tai kala uppoa vaan kasvosruuat on parhaita! Just tein couscous salaattia mis oli kasviksia, sitruunamehua, mausteita ja salaattijuusto kuutioita, tuli super hyvää ja sai noit kasviksiakin tolleen huojattua alas kun normi salaatti ei mee!
Onko muilla käynyt niin et ei mahu ruokaa paljon enää kerralla? Mä oon aina ollut kova santsaamaan ja usein ruuan lisäks halunnut viel leipääkin. Nyt mahtuu just se pieni annos ruokaa ja sit oln ihan täynnä! Painokin tippunut muutaman viikon sisällä nyt reilun kilon verran. :)

Angii: mulle on! Ei vaan mahdu ja tulee tosi nopeesti ähky olo. Ja hetken päästä on taas nälkä :D

Mullekki tulee ähkymöhky olo tosi nopsaan vaikka kokoikäni oon isoja annoksia syöny ja santsaillu :D! Nyt menee kolmannes entisestä alas. Pitää vissiin alkaa syömään tiuhemmin mutta pieniä annoksia :)

Takaisin