Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä KuplaKameli ! Täällä aivan tajuton angiina iski päälle :( pitää lähtä Tk:hon jonottaan jos antibiootit sais. Miehellä oli reilu kk sitten sama ja 10päivän kuurin sai. Kurkku aivan turvonnu ja sika kipiä :s..

Kätilöopiston kätilö kävi äsken jututtamassa ja oli todella töykeä. Itkuhan siinä tuli. Pyysin jopa anteeksi että tulin. Vissiin olisi pitänyt lahkeesta valua verta, että saisi tulla. Yritin puolustella että soitin etukäteen ja suositeltiin tarkastusta. Tälläisessä tilanteessa moinen kohtelu ei todellakaan olisi tarpeen. Onneksi on mies tukena.

Voi herranjestas KuplaKameli, onpa ikavaa etta tormasit viela tuollaiseen katiloonkin! Toivottavasti kaikki selviaa parhain pain. :Heartbigred

KuplaKameli: Voi ei mikä aamu :( toivottavasti kaikki hyvin. Tylsää kun kätilökin on ihan suoraan sanonko mistä mutta ei sinun tarvitse anteeksi pyytää! Toivottavasti kätilö katsoi peiliin. Tsemppiä!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä kuplakameli! Toivotaan että vuoto on vaaratonta ja asukki jaksaa hyvin!

Täytyisi varmaan kysyä omalta äidiltä, että oliko hänellä raskauksien aikana mielialanvaihteluita koska itsellä ei ole kyllä toistaiseksi ollut. Tunnistan toki olevani herkempi, esim. kuulen jonkun kauniin kappaleen radiosta niin alkaa silmät kostua mutta en siis ole kokenut mitään kiukunpuuskia tai muuta. Onko teillä muilla raskaus ollut samankaltainen kuin omalla äidillä? Omani on ainakin toistaiseksi ollut, sillä myös äidilläni oli hyvin vähän ns. perinteisiä raskausoireita. Saa nähdä noudattelenko äitini "esimerkkiä" ja kärsin myös raskausmyrkytyksestä aikanaan...Hänellä kun on ollut se kaikissa raskauksissa :grumpy:

Mun raskaus on tähän asti ollut kaikella tavalla erilainen mitä mun äidillä kolmen kanssa. Tosin niin on ollut ihan kaikkie kanssa, ei oo paljon vertaistukee herunu :D

Mulla oli alku hyvin samanlainen eli edellisessä kierrossa kiinnittymisyritys ja seuraavasta kierrosta heti tärppäsi niinkuin kuulemma äidillänikin. Sit muuten onkin ollut erilaista eli oksensin yli 6 vkoa ja äitini oksensi kuulemma kerran molemmissa raskauksissa vaan :grin

Meillä samoin että äiti ei edes voinut pahoin ja mä olen oksentanu viikosta 7 lähtien ja edelleen jatkuu.. 15+1.. -.-

Oireista ei oo keskusteltu sen kummasemmin mutta painosta puhuttiin niin melko samanpainosia ollaan. Jos geeneihin on luottamista niin mulle ei painoa raskauden aikana tulis. Eilen just kateltiin äitin neuvolakortteja kun on odottanut mua ja siskoa niin molemmissa raskauksissa äitille oli tullut painoa vain vähän reilut 11kg. Ja kuulema mun mummollakaan ei oo äitiä odottaessa paino noussut kuin n. 15kg. Oon meinaa ite stressannu omasta painosta kun koen oloni lihavaksi ja vahtaan syömisiäni vaikka ei pitäis...

KuplaKamelille tsemppiä <3

Sikiö on kuollut arvion mukaan 7 viikolla. Lääkkeet antoivat mukaan ja kotiin odottelemaan. Pahin painajaiseni on toteutunut.

Ei oo totta! :( voi kameli.. oon todella pahoillani.. :( en osaa muuta sanoa. Jaksamista ♡

KupaKameli: Mielettömästi tsemppiä!!! Mulla oli jouluna myös kirkasta vuotoa, josta taisin tänne kirjoitellakin. Sitä oli ihan kunnolla ja se oli kirkasta. Asialle ei jouluaattoiltana tehty mitään ja aamuun mennessä vuoto oli loppunutkin. Viikon päästä (!!!!!!!!) pääsin labraan, jossa mitattiin hcg-tasot, jotka vastasivat oikeita viikkoja. Pari viikkoa sitten nt-ultrassa näkyi niin ikään hyperaktiivinen kaveri, jonka sydänäänet sain kuulla viimeksi nyt keskiviikkona neuvolassa. ELI VUOTO EI VÄLTTÄMÄTTÄ MERKITSE MITÄÄN! :Heartred:love2 Vuotojakin on toki monenlaisia. Ilmeisesti kirkas, hyytymiä sisältävä veri + kivut on aika huono yhdistelmä, mutta välttämättä sekään ei tarkoita vielä sitä pahinta. Nyt vaan toivotaan parasta! Mä pidän kaikki mahdolliset peukut ja ukkovarpaat pystyssä! :)

Tuosta kätilön käytöksestä vielä: :finger004:bootyshake Mullakin puhelimessa vaan todettiin, että mitään ei voida tehdä, jos keskenmeno on tapahtunut. Ihan kuin en sitä olisi tiennyt ja ihan kuin siitä olisi edes kyse!!!! Argh! :mad: Jotain inhimillisyyttä niiltä odottaisi.

Ihaa-naa: Jep, katsotaan, miten meidän käy! Mulla on ollut nyt jo monta viikkoa tosi hyvä olo. Pahoinvointia ei ole enää oikeastaan ollenkaan, ei edes vaikka nälkä pääsisi yllättämään. Myös väsymys on aisoissa: päivisin olo on jopa pirteä ja energinen, saan töissäkin aikaan ihan hirveästi. :happy: Illalla väsymys kyllä iskee aika aikaisin ja lähes joka ilta nukahdan sohvalle.:sleep002 Viime viikolla mulla vatsa tuntui venyvän, mutta tällä viikolla ei taas mitään. Aamulla just peilailin sivuprofiiliani ja ihan kuin vatsa olisi vähän pienentynyt. :woot: Ehkä se johtuu vain siitä, etten yleensä ehdi aamulla paljon peilailla. Onko sulla jo vatsa muuttunut vauvamahaksi?

Turvotuksesta: Mulla ei periaatteessa turvotusta ole, mutta välillä, suolaisen iltapalan jälkeen, sormet, jalat ja vasta ovat aamulla turvoksissa. Plus tietty iltapömppis. Mutta yllättävän vähällä olen toistaiseksi päässyt. Iltavatsa on joinakin päivinä jo selvä vauvamaha, mutta aamuisin, kuten tänään, se on vielä lähes littana. Odotan jännityksellä, koska saan alkaa peitellä sitä ihan tosissani.

Mielialanvaihteluista: Tyyneys, tasaisuus ja pitkähermoisuus eivät ole ikinä olleet adjektiiveja, joilla vois kuvailla mua. Niinpä olen huomannut ylltäyksekseni, että olen nyt paljon rauhallisempi ja pinnakin tuntuu olevan pidempi. Ehkä, kun tavallisesti on tarpeeksi överi, raskaus tasapainottaa. Näin mä sen olen ajatellut. :laughing002

Oletteko muuten ottaneet influenssarokotuksen? Mulle iskettiin se neuvolassa keskiviikkona ja yöllä sitten nousikin kuume. Eilisen ja tämän päivän olen saikutellut, mutta nyt olo tuntuu jo onneksi terveeltä.

Ja tänään paukkuu muuten viikot: 15+0!

(Sori, tuli romaani.)

Meri: kuplakamelilla ei ollut noin paljon onnea matkassa :( lue ylhäältä..
Influenssarokotusta en ottanut. Mietin ja jahkailin kyllä mutta mäki oon aina rokotteen jälkeen ollut kipeämpi kuin edes oikesti sairaana.. päätin vain olla ottamatta eikä neuvolakaan enää mua vakuuttanu ku heki oli vähän ympäripyöreitä :D

Voi ei!!! Mulla jäi tuo KuplaKamelin vika viesti näkemättä ennen viestin kirjoittamista. :sad001

VOIMIA!!!!!:Heartbigred:Heartred:Heartbigred

Takaisin