KupaKameli: Mielettömästi tsemppiä!!! Mulla oli jouluna myös kirkasta vuotoa, josta taisin tänne kirjoitellakin. Sitä oli ihan kunnolla ja se oli kirkasta. Asialle ei jouluaattoiltana tehty mitään ja aamuun mennessä vuoto oli loppunutkin. Viikon päästä (!!!!!!!!) pääsin labraan, jossa mitattiin hcg-tasot, jotka vastasivat oikeita viikkoja. Pari viikkoa sitten nt-ultrassa näkyi niin ikään hyperaktiivinen kaveri, jonka sydänäänet sain kuulla viimeksi nyt keskiviikkona neuvolassa. ELI VUOTO EI VÄLTTÄMÄTTÄ MERKITSE MITÄÄN!
Vuotojakin on toki monenlaisia. Ilmeisesti kirkas, hyytymiä sisältävä veri + kivut on aika huono yhdistelmä, mutta välttämättä sekään ei tarkoita vielä sitä pahinta. Nyt vaan toivotaan parasta! Mä pidän kaikki mahdolliset peukut ja ukkovarpaat pystyssä! :)
Tuosta kätilön käytöksestä vielä:
Mullakin puhelimessa vaan todettiin, että mitään ei voida tehdä, jos keskenmeno on tapahtunut. Ihan kuin en sitä olisi tiennyt ja ihan kuin siitä olisi edes kyse!!!! Argh!
Jotain inhimillisyyttä niiltä odottaisi.
Ihaa-naa: Jep, katsotaan, miten meidän käy! Mulla on ollut nyt jo monta viikkoa tosi hyvä olo. Pahoinvointia ei ole enää oikeastaan ollenkaan, ei edes vaikka nälkä pääsisi yllättämään. Myös väsymys on aisoissa: päivisin olo on jopa pirteä ja energinen, saan töissäkin aikaan ihan hirveästi.
Illalla väsymys kyllä iskee aika aikaisin ja lähes joka ilta nukahdan sohvalle.
Viime viikolla mulla vatsa tuntui venyvän, mutta tällä viikolla ei taas mitään. Aamulla just peilailin sivuprofiiliani ja ihan kuin vatsa olisi vähän pienentynyt.
Ehkä se johtuu vain siitä, etten yleensä ehdi aamulla paljon peilailla. Onko sulla jo vatsa muuttunut vauvamahaksi?
Turvotuksesta: Mulla ei periaatteessa turvotusta ole, mutta välillä, suolaisen iltapalan jälkeen, sormet, jalat ja vasta ovat aamulla turvoksissa. Plus tietty iltapömppis. Mutta yllättävän vähällä olen toistaiseksi päässyt. Iltavatsa on joinakin päivinä jo selvä vauvamaha, mutta aamuisin, kuten tänään, se on vielä lähes littana. Odotan jännityksellä, koska saan alkaa peitellä sitä ihan tosissani.
Mielialanvaihteluista: Tyyneys, tasaisuus ja pitkähermoisuus eivät ole ikinä olleet adjektiiveja, joilla vois kuvailla mua. Niinpä olen huomannut ylltäyksekseni, että olen nyt paljon rauhallisempi ja pinnakin tuntuu olevan pidempi. Ehkä, kun tavallisesti on tarpeeksi överi, raskaus tasapainottaa. Näin mä sen olen ajatellut.
Oletteko muuten ottaneet
influenssarokotuksen? Mulle iskettiin se neuvolassa keskiviikkona ja yöllä sitten nousikin kuume. Eilisen ja tämän päivän olen saikutellut, mutta nyt olo tuntuu jo onneksi terveeltä.
Ja tänään paukkuu muuten viikot: 15+0!
(Sori, tuli romaani.)