Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minniliini: En tiedä onko ravitsevampaa, mutta mulla on ollut pieni himo amerikkaistyylisiin grilled cheese sandwicheihin :) Ihan vaan kaksi palaa paahtoleipää, sinne väliin juustoa ja kinkkua/kalkkunaa/mitä ikinä haluaa laittaa ja paistetaan pannulla molemmin puolin niin, että juusto sulaa ja pinta on rusehtava. Se on kans sellasta helppoa ruokaa, joka vois mahdollisesti mennä alas, jos oksettaa. Toivottavasti sun ja kaikkien muiden pahoinvoinnista kärsivien etova olo helpottaa pian :Heartred

Mulla on kaikki muut oireet täysin hävinnyt paitsi krampit, joita on ollut nyt aika paljon tänäänkin. Ihan kun ois menkat tulossa. Aamulla olin jo näkevinäni verta vessassa pyyhkiessä, mutta sitä oli niin vähän, että en ole varma oliko se edes verta vai vikaa mun silmissä...:rolleyes: Pieni vainoharhasuus päällä. Pelko vaan on niin kova kun haluaa pikkusta niin paljon...

Hehee.. Alan olla niin tottunut tähän turvotukseen, että en ajattele sitä enää raskausoireena :p Oon ollut töissä iloisesti housut auki, kun ylin nappi puristaa liikaa. :grin Paino ei kyllä oo noussut yhtään, vaikka ruoka on maistunut. Siitä oon vähän yllättynyt. Vähän luulen, että paisun joka ilmansuuntaan kun vatsa oiken alkaa kasvaa o_O

Bluebell: Oon ihan samaa mieltä, että täällä on niin kiva vaihdella kuulumisia ja kuulla miten muilla samassa veneessä olevilla menee :) Varsinkin nyt kun itse ei vielä ole kertonut kenellekään ja vertaistuen tarve on todella suuri :) Kiitos kaikki, että jaksatte kirjotella tänne :Heartred

Täällä ilmoittautuu myöskin esikoisen odottaja. Viikkoja nyt 6+2 ja eka neuvola 8.1. Jätin pillerit elokuussa -14 pois ja itsenäisyyspäivä viikolla tein plussan.

Olemme olleet 4 vuotta yhdessä ja olen kuumeillut tuon koko ajan lapsesta ja vihdoinkin se on totta.

Oireita on ollut järjetön turvotus ja näyttää siltä kuin olisi yli puolenvälin raskautta jo :D ja rinnat erittäin kipeät,menkkajomot vatsalla ajoittain,väsymystä ja paleltaa.

Hankinnoista sen verran, että kävimme ihastelemassa Emmaljungan valkoisia keinonahka yhdistelmiä ja päädyimme niihin. Helppo pitää puhtaana ja menee tytölle sekä pojalle. Runko oli Viking, joku uusi malli.

Vanhemmat ja sisaret tietää raskaudesta, np -ultran jälkeen kerrotaan sitten muille jos tulee puhetta.

Tuosta palelusta pitikin kysyä. En vissiin ole ainut. Mulla on kyllä kilpirauhasen vajaatoiminta, missä tuo palelu on ajoittain vaivana, mut nyt raskauden myötä on menty iham uudelle tasolle sen kanssa. Varsinkin iltaisin on todellista horkkapalelua. Kaikki lämmikkeet niskaan sekä joka ikinen talon peitot päälle. Helpottaa sitten joskus yöllä kun herää hikisenä keventämään varustusta.

Tervetuloa ketjuun Soma :) Meitä turvonneuta mahojakin täällä riittää :grin Jospa sen tänään sais laitettua jouluähkyn piikkiin :p

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille! Me lähdetään nyt joulun viettoon :)

Salo84 ja muutkin joulupöydissä vedättäjät: Kertokaahan miten selviydyitte..huomasiko kukaan ja tuliko tiukkoja/hassuja tilanteita eteen?

Meillähän tulee appivanhemmat vasta tapanina ja kovasti jännään tätä eipäs-juupas-pahaa oloa (eilen hyvä olo ja tänään taas todella kuvottava heti siitä asti kun ekan kerran aamuyöstä heräsin vessaan).

Niin ja tervetuloa kaikki uudetkin esikoisen odottajat ja onnea plussista :)

Täällä jouluna kerrottiin myös miehen perheelle, mun perhe oli asiasta jo vähän aiemmin kuullutkin. Toki mainittiin että kaikki vielä auki kun ultra on vasta 9.1.

Mä siirryin suosiolla nyt jouluna äitiyslegginsseihin ja äitiystoppahousuihin kyn ei mikään muu mee päälle! Ja viikot vasta 5+5. Onko muillakin toi turvotus noin totaalista? Miehen veljen vaimo raskaana yli ouolenvälin ja iltasin mun maha lähes samaa luokkaa kuin hänen!
Eipä tässä paljon vois peitelläkään tuon masu. Koon vuoksi! Veli jokla muutaman kuukauden ikänen vauva totesi että siellä on vähintään kaksi vaavia :grin

Angii: mulla on ainakin ihan sama tilanne turvotuksen kanssa ja nyt siis 8+2. Oon jo luopunut toivosta, että toi turvotus tosta loppuisi.

Täällä myös kärsitään hullusta turvotuksesta, viikkoja 5+3... Mä olen toistaiseks pahoinvoinnilta välttyny *koputtaa puuta*, mut tää väsymys on jotai ihan järkyttävää ! Tunnin ku on jalkeilla ni seuraavat kaks tuntia meneekin huilatessa :D

Joulusta selvitty kunnialla :grin Otettiin tosiaan mukaan puolikas viinipullo, joka oli täytetty alkoholittomalla viinillä. Mun sisko sitten ennen ruokailua päätti teiniangstailla ihan kunnolla ja käytin sitten sen tilaisuuden hyväkseni ja kaadoin itselleni "hermoryypyn" viinipullostani. Join sen ennen ruokaa ja kun siirryttiin pöytään niin kaadoin loput pullosta lasiini. Sain isältä kommentin, että joko sä yhden pullon pullon tyhjennit :grin. Sanoin, että se oli vaan puolillaan ja naureskelin. Join sitä hiljalleen ruokailun ajan ja kukaan ei edes yrittänyt täyttää mun lasia, kun ne ajatteli, että tuo on ottanut jo ihan riittävästi :p Kalat meni suht kivuttomasti. Otin yhden kylmäsavurullan lautaselle ja nakkasin sen hyvällä hetkellä miehen lautaselle. Kukaan ei taaskaan huomannut mitään :) Voitto meille! :3some Saadaan jakaa uutiset ultrakuvan kera tammi-helmikuun vaihteessa :)

Turvotusta, voi kyllä :grin En enää edes yritä laittaa työhousujen ylintä nappia kiinni ja mammasukkikset on ollut käytössä noin viikon. Oon hyväksynyt tilanteen. Ei tässä muutakaan vai :p Pitäis melkein ottaa kuva turvonneesta pötsistä ja laittaa se tänne. Jos saan tässä aikaseks niin teen sen :)

Salo84: voi vitsi ku olis ollu kiva olla kärpäsenä katossa seuraamassa tota teidön vedätystä. Kuulostaa niiiin hauskalle :laughing001. Mä aloittelin masukuva-threadia eilen tonne salaisten puolelle ja sieltä löytyy nyt mun turvonnut 8+1 möhkö.

Minniliini: Mä aktivoiduin täällä vasta kun plussasin pari viikkoa sitten. Mun pitää odotella vielä reilu pari viikkoa, että 30 päivän "karenssi" päättyy ja pääsen salaiseen ryhmään :)

Täällä ei vielä kerrottukaan vaikka aluks oli tarkotus :) eipä tarvinnu peitellä tai mitään muutakaan ku olin kuskina ja kummankaan kotona ei graavi tai kylmäsavulohta ollut tarjolla tms..kahvia kyllä yhden kupin väkisin join vaikka ei tehnyt yhtään mieli. Turvotusta eikä pahoinvointia ole ollut ollenkaan vieläkään ja hyvä niin, ainoastaan kaamee väsymys ja rinnat kipeet. Tosin muuten mun ruokahalut on kadonnu kokonaan eikä tee oikein mieli syödä mitään.

Täällä sama homma. En kyllä ole vielä sen tarkemmin tutustunut miten noihin "salakerhoihin" pääsee.

Mulla on tänään särkenyt koko päivän päätä ja mittasin äsken kuumetta niin oli 37,4 :(

Onkohan se "salakerhoon" pääseminen niin päivän päälle, jos muuten kirjoitellut aktiivisesti..eipä tainnut mulla ainakaan olla :wink

Täälä ei yhtään tarvinnut selitellä jouluna, ei pidä muutenkaan kalasta ja koko joulun töissä -> selvinpäin. Yksi ystävä kyllä ihmetteli suureen ääneen miksi en juonut viikonloppuna, kun kerran vapaata töistä?? Suomalainen kulttuuri, ei voida ymmärtää selvinpäin oloa jos kerran mahdollisuus ryypätä. laughing7

Tänään säikähdin, kun vessassa huomasin että valkovuodon seassa on verta. Onneksi verta ei ollut paljoa, eikä sitä ole tullut enempää, mutta pisti silti miettimään. Yritän kuitenkin luottaa että kaikki on hyvin ja oli vain jotain harmitonta, eikä ala uudelleen ja runsaampana. Tekis mieli varhaisultraan, mutta täällä maksaa melkein pari sataa niin ehkei kuitenkaan.

Mites teillä muilla, onko teillä ollut mitään outoja vuotoja?

Verta ei oo näkyny, mutta oon kyllä ilman sitäkin todella vainoharhainen. Kaverilla kävi köpelösti muutama kuukausi sitten ja kieltämättä sama kohtalo pelottaa :(

Mäkin olin plussan jälkeen ihan sekaisin ja aina vessassa piti tarkistaa ettei verta tule. Mut sit kun meni hyvin pari viikkoa niin rauhoittu hiukan. Nyt on taas sit hermona, huoh. Jotenkin tuntuu, että kun on kahden vuoden jälkeen tullut raskaaksi, että tämä on meidän ainut mahdollisuus, eikä toista tilaisuutta tule.

Heippa kaikille! Iloisin tuntemuksin hyppää mukaan. Viime viikolla sain ihanan uutisen että olen raskaana ja nyt viikkoja ois kasassa 6+5 hypin onnesta! ; D 1,5 vuotta sitten sain keskenmenon rv 8+ mikä tietysti pelottaa ja huolestuttaa, mutta yritän rauhoitella itseäni että nyt kaikki menisi hyvin. Raskausoireet on ollu mielenkiintoisia. Huimausta, väsyttää, rinnat kipeät, etovaa oloa, mielialat vaihtelee enemmän kun laki sallii ; D Nään myös joka yö kummallisia unia ja hiukset rasvoittuu todella nopeasti, joka päivä käytävä suihkussa. Ja tietty tää turvotus! :D

Onko teillä ollut kovia alavatsa ja selkä kipuja?? Mulla on välillä niin että hyvä kun pystyssä pysyy. Ja onko kukaan käynyt tai menossa varhaisultraan? Itse niin haluaisin mutta hinta hirvittää vaikka onkin pieni hinta nähdä että pikkuisella on kaikki hyvin. Neuvola ajan sain 8.1 :happy112

Me ollaan varattu varhaisultra 12.1. Silloin pitäis olla viikkoja vajaat 8. Suurin syy siihen on, että mulla on käytössä dhea hormoni, jota itse pidän suurena vaikuttajana tähän raskautumiseen. Lääkäri sanoi sen määrätessään, että ei pidä säikähtää jos raskautuu, sillä se on kehon oma hormoni eikä siitä ole haittaa lapselle. Mutta siitä huolimatta lääkitys pitäisi purkaa kun se on tehtävänsä tehnyt. Ja kyllä myös palan halusta päästä kurkkaamaan jo, että mitä sinne kuuluu :D

Takaisin