Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli tokalla neuvola kerralla jo neuvolalääkäri ja se kuunteli sydänäänet. Terkkari ei oo kuunnellu.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

meillä on torstaina neuvolalääkäri ja toinen neuvola käynti vasta maaliskuun puolenvälin jälkeen.. sitte onki jo huhtikuun alussa rakenneultra.. ei näin alussa taida kauheeseti näit neuvolakäyntejäkään olla :D

Heippa kaikki :) minulla nyt viikkoja tasan 13. Takana kaksi keskenmenoa, joten edelleen pieni stressi myös tästä raskaudesta, eteneekö kaikki niin kuin pitää. En tiedä onko teillä muilla, mutta minua kiusaa turvotus. Turvotus vatsalla (koko vatsa), nilkoissa, aikalailla ympäri kehoa. Naamakin on turvonnut. :bored: Onko teillä muilla samanlaista? Eka ultra takana ja kaikki oli hyvin. Pieni liikkui aktiivisesti :cool05.

Tervetuloa!
Mulla turvotus keskittynyt vaan vatsan alueelle, ja vatsa ollut pömppö jo plussasta asti. Muuten ei turvottele :)
Juotko tarpeeksi vettä?

Tervetuloa! :)

Mulla on myös vaan vatsa turvoksissa. Ei oo viellä muualta :D

Meri: Kiva, katsotaan kumpi poksahtaa ensin :) Onko sulla enää ollut pahoinvointia tai päänsärkyä?

Tervetuloa Kyfille! Ei mullakaan turvota kuin vatsasta, ehkä vähän sääristä jos on ollut paljon jaloillaan. Jos se huolestuttaa niin kannattaa kysäistä neuvolasta mitä tehdä. P.S. voisitkohan vaihtaa nimimerkkisi johonkin josta sinut muistaa paremmin? :)

Blop, ihana uutinen :)

Mulla myös vatsa turvoksissa ja lisäksi hieman myös nilkat ja naama. Onko teillä muilla muuten sellaista, että vatsa tulisi kipeäksi kävelylenkin aikana tai jälkeen? Mulla monesti näin on. Neuvolassa viimeksi siitä kysyin ja siellä sanottiin että se olisi kuitenkin ihan normaalia. Kuulemma kävely aiheuttaa sen verran tärinää, että lihakset yms venyy... Mutta mahdanko olla ainut vai löytyykö kohtalotovereita?

Mulla on kävely tuottanut pahoinvointia, kun maha tärisee liikaa, muttei kipuja. Kuulostaa kuitenkin ihan normaalilta kun ajattelee miten paikat hiljalleen venyy.

Täälläki maha aivan kauheen turvoksissa. Ei paljoa miehen hupparinkaan alla enää piilotella. Toivoisin että lähtis pois tuo pöh tuosta :D!! Tänään ku ajoin ponin nii täräytti sen verran että tuli semmosia jänniä kipuja välillä. Ei silleen pahoja ollu, mutta tuntu ihan selvästi semmone kiristävä "veto".

Löytypä nopeasti teitä kohtalotovereita! Loogisesti ajateltuna olisihan se tosiaan ihme jos ei missään tuntuisi kun kroppa kuitenkin muuttuu niin vauhdilla. Hormonihuuruissa sitä aina vain ajattelee kaikenlaista...:wink

Mulla lenkki ei taas välttämättä tunnu mahassa, mutta jos seison pitkään paikallani tuntuu mahassa inhottavalta. Voi olla varsin mielenkiintoista kun reilun viikon päästä alkaa harjoittelu asiakaspalveluhommissa, missä ollaan paljon jalkojen päällä. Onneksi on kuitenkin tuttu paikka!
Tänään juttelin lenkillä mieheni kanssa ja sanoin että mä haluan että maha kasvaa nopsaan ja isoksi. Tultiin kotiin ja söin, niin voi jestas minkä kokoiseksi maha turposi! Sitä saa mitä tilaa :D Oikeastaan vasta lähiaikoina alkanut olemaan turvoksissa.
Mä tuun kohta hulluksi mun mielialan vaihteluiden kanssa! Räjähdän niin helposti mun miehelle ja huudon jälkeen tulee aina itku. Hölmön kuuloista, mutta jotenkin säikähtää myös ite omien tunteiden voimakkuutta. Ja tulee kurja fiilis et pitikin taas huutaa. Tosi raskasta. :(

Mulla noita mielialan vaihteluita on alkanut vasta nyt ilmetä. Kun käsittääkseni pitäisi alkaa toisen kolmanneksen tasainen vaihe :( suutun todella lapsellisista asioista, enkä pysty keskustelemaan järkevästi. Lopulta mullakun tulee itku.

Päänsärkykin jatkuu. Tänään piti lähteä aikasemmin töistäkin sen takia. Illat on mennyt pimeässä makoillessa...

Turvotus vatsan kohdalla on kyllä aikamoista. Painoa ei ole tullut lisää, mutta maha on kun olis paljonkin pidemmällä kun tässä ollaankaan. Onneksi sen piilottelun saa lopettaa pian kun mekin päästään perjantaina vihdoin nt-ultraan :) voi tätä jännityksen määrää :-D

Onneksi en oo ainut hormonihuuruinen! Miten KuplaKameli sun mies on suhtautunu asiaan? Mun mies ei meinaa tajuta, varsinkaan sitä et kiukun jälkeen tulee itku.

Heräsin normaalisti, menin pesemään hampaita. Yhtäkkiä tunsin kuinka housut kastui. Verta. Soitin kättärille. Pyysivät käymään. Nyt sitten hirvee tärinä päällä matkalla sinne. Apua!

KuplaKameli, tsemppiä! Raskauden aikanahan voi olla vuotoja, joista ei ole mitään haittaa äidille eikä vauvalle.

Toivottavasti kaikki KuplaKamelilla on kunnossa! Jollain muulla taisi olla vastaava kokemus (en muista, mistä ketjusta luin) ja ultrassa oli vauva oli ok.

Ite oon raskauden kanssa selvinnyt kyllä tähän asti niin vähällä, että vähän jo pelottaa tasataanko puntit sitten viimeisellä kolmanneksella eli kesäkuumalla. Hiki tulee jo pelkästä ajatuksestakin :)

Toisaalta en silti oo saanut tästä ajasta sen kummemmin nauttia tän oman jo kaksi kuukautta kestäneen sairastelun vuoksi. Ja kyllähän sitä sairastaisikin vielä, mutta nuo kaikki lääkkeet, joita on joutunut syömään, ahdistavat vieläkin, vaikka kaikki vakuuttelevat, ettei niistä ole haittaa. Uskon varmaan vasta sitten, kun lopputulos on nähtävissä. Eilen oli pää ilmeisesti niin täynnä kaikkea tavaraa, että huimasi ihan makuullakin. Onneksi limaa alkoi iltapäivällä tulla ja tulee vieläkin ihan urakalla. Sehän vois vihdoin olla paranemisen merkki.

Joitain tuntemuksia aina välillä silti tulee ja menee raskauteenkin liittyen: pieniä vihlaisuja alavatsalla, jomotusta alapäässä. Pari kertaa on nyt ollut sitä häntäluunkin jomotusta, kai sekin raskauteen liittyy.

Takaisin