Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Selviskö teillä muilla istukan paikka ultrassa? Itse vähän ootin että saisin tietää, mutta ei lääkäri laittanu mitään merkintää äitiyskorttiin.

Mä kysyin sitä itse kun ei maininnut mitään ja edessähän se on. Sanoi että myöhemmin katotaan sit viel tarkemmin, luulen et tarkotti sitä tuleeko kohdunsuun eteen. Useinmitenhan ne onneksi kai nousee siitä edestä pois kun raskaus etenee :)

Mulle sanoi ultraaja, että ei vielä pysty sanomaan sitä paikkaa. Jotenkin on silleen laajasti levinneenä tässä vaiheessa tai muuta semmosta, en muista tarkkaan. Selvinnee rakenneultrassa:)

Mulle ei sanonut ultraaja mitään istukasta,kysäsen sit rakeneultrassa. :)
Meillä on keskiviikko aamuna lääkäri neuvola. Äää sekin jännittää! Mitä jos ei kuulu sydänääniä tai jotain. Kyllä mä siihen luotan et kuuluu,kaveri oli niin villi ultrassakin :) <3

Voimia kaikille pahoinvoiville! :)
Mä oon hieman parempi jo (rv13+3), mutta pelkään koko ajan että pahenee uudestaan. Väsymys pahentaa oloa, joten; :goodnight

Ihanaa kun tästä nt ultrasta alkaa olla kaikilla hyviä uutisia! Kyllä se on nyt luotettava että isoin keskenmenon riski on takanapäin, näkyyhän se täällä meidänkin keskuudessa :)

Mä pääsen huomenna näkemään pikkuisen kun en osaa rauhoittua tai ottaa rennosti vaikka nt-ultrassa kaikki hienosti.. Neuvolassa lupasivat vilkasta. Kai se on vaa sitä kun useampi keskenmeno takana niin jännittää :( nyt 15+1

Mulle sanottiin samaa istukasta kun Jemnalle. Kohtu on vielä niin pieni (asukki 6,2cm eilen), että ei pysty sanomaan mihin se on kiinnittynyt, kun on vähän joka puolella tässä vaiheessa. Rakenneultrassa sitten katsotaan :)

Mulla se ei osannut varmaksi sanoo missä se istukka on niin siks ei merkinny sitä. Epäili että on edessä ja huonossa tapauksessa kohdunsuun edessä. Mutta en halua sitä murehtia nyt kun se selviää kuitenkin rakenneultrassa :) nt ultraaja sanoi että istukka vielä nousee kun kohtu kasvaa.

Mulla tais olla takaseinämässä..
Onko muilla selkäkipuja? Mulla alkaa alaselkä kipuilee varsinkin lenkillä ja välillä vetelee jalkaan. Just tein 2x30min kävelylenkit koirien kanssa ni hyvä ku kakkoskierrokselta pääsin kotia! Samoin tuli kunnon alavatsakrampit mut Rillilnon muutenki ollu tänään yksiön laajennuspäivät :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla särkee kanssa alaselkää välillä. Joskus myös ylempää selästä, entiiä mistä se sit taas johtuu.

Kaipa se siitä kohdun kasvusta johtunee. Mä oon alunalkaenki niin huonossa fyysisessä kunnossa et toki seki vaikuttaa.. koko syksy meni hoitoihin ja olin lääkkeistäkin todella kipeä ja väsynyt et jäi liikkumiset minimiin. Ja nyt tä pari kk mennyt vessassa oloon.. noh, jospa nyt pääsis edes kerran päivässä kävelylle ni seki varmaan auttaa. Pitää hyödyntää sairauslomaa.

Mä jouduin eilen hankkimaan sen jonku tukivyön, jonku anita-merkkisen. Musta on jo tuntunut useampana iltana että vatsa "painaa" ja kannattelen sitä käsillä. Eilen ei sit tarvinnut illalla enää kannatella ja tuntui et rakkokin tyhjeni paremmin. Eli tykkäsin :) Oisin luullut et se painaa, mut ei tunnu yhtään pahalta. Se tukivyö kuulemma myös auttaa selkäkipuihin, jota mullakin on todennäköisesti odotettavissa. Alkuraskaus meni niin selkäkivuttomasti, mikä on tosi hämmentävää, koska selkäkipu ennen raskautta on mulle tosi yleistä.
Kohta aloitan salilla käymisen taas :) Oon niin oottanut :) Vois aloitella jo tällä viikolla vaikka pilateksella..

Mullaki on täällä lainavyö mutta se on kokoa XS ja mä oon M :D pitäs varmaan hankkia isompi jospa siit olis apua. Mullaki tota vatsaa tossa jo on et vois olla apua. Kiitti muistutuksesta!! :)

Takaisin