Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä viimeistellään lastentarhaopettajan opintoja, kandin näpyttelyä tehdään aina ku silmäluomet pysyy auki ja ei olla töissä. Käyn siis opintojen lisäksi 5 päivää viikossa töissä, joten väsymys tuntuu välilllä ylitsepääsemättömältä. Tosin jos väsyttää niin sillon nukun, koska yksin kertaisesti silmät ei pysy auki!

Ei ole ollut mitään kuumaherkkyyttä itselläkään. Kroppa käy kyllä ilmeisesti kovalla, sillä kuumottaa ja palelee kyllä muuten vuorotellen :D

Toffee: Niinpä! toivotaan, et jossain kohtaa hellittäis tai loppuis kokonaan. Mulla oli myös tässä hetki sitten migreeniä. Panadolia oon ottanu, auttoi hetken.

Niin ja sitten sauna. En oo enää aikoihin käynyt.

ReiRei: hyvä vaan! Heh :D Samaa mullakin on ollut ;)

Täällä tulee kans aina yhtäkkiä kauheen kuuma ja sitte hetken päästä kylmä :D.. Onko teillä muilla jo miten maha näkyny :-P? Tänään kävi kaveri pitkästä aikaa kahvilla ja tuumas että on kyllä kasvanu (turvonnu) parin viikon aikana mitä on ollu väliä käynneillä. Otin sitten kuvan ku 2 ja puoli viikkoa sitten viimeksi ottanu ja on ero kyllä ihan selkeä :-) turvotustahan tuo on kun menossa 11+4 vasta :)

Mä luulen että kuvittelen et olis muka pieni kumpu, kun selällään tai seisten tunnustelen. Peilistä ku katson niin ei voi juuri sanoa et olis muuttunut. Samat housut menee edelleen jalkaan, ei ole erityisemmin turvotustakaan.
Alkaispa jo kasvaa, en malttais enää oottaa.

Farkkuja en oo pitkiä aikoja enää voinu pitää varsinki jos pitää istua :D.. Mutta saishan tuo jo kohta silleen selkeesti tulla :).

Ihaa-naa: Mulla on myös sama tuon kuuman kans, että jos leivinuunin luukun aukasee tai sitten saunaan menee niin se kuuma tahtoo vähän ottaa otsalohkoon. Ihan ihme juttu, ei oo kyllä ennen ollu...

Alkaa se tässäki tanttarassa vissiin mahassa näkymään jotain, ku eilen menin pitkästä aikaa jumppaan ja vedin jumppatopin päälle niin jo tuntu vähän kireemmältä vattan kohalta :D Vielä ei (työ)kaveri mitään kysyny. Oon onneksi joka puolelta vähän lihonu niin ei pelkästään vatsan seutu korostu :)

ällöttävä kysymys, mutta röyhtäilyttääkö muite omega 3:set? alotin multivitan raskausajan omega 3-tabletit ja tuntuu ettei tästä kuplinnasta tuu loppua :(

Enpä ole tuollaista reaktiota kuuman kanssa huomannut mutta sellaisen olen kyllä havainnut, että oma ruumiinlämpö on koko ajan korkeammalla kuin ennen raskautta. En tiedä mistä tuo mahtaa johtua mutta näin vaan on. Itse olen opiskeluni jo opiskellut ja olen vakituisessa työssä. Onnekseni olen toimistotyöläinen eli v-loput vapaat ja arkena normi 8-16 töitä sekä mahdollisuus etätöihin. Olikin jo esimiehen kanssa puhetta, että lähempänä mammalomalle jääntiä voin tehdä enemmän etätöitä koska työmatkaan menee muutoin 1h per suunta.

Vatsa minulta mielestäni jo näkyy eikä sitä saa oikein sisään enää vedettyä ja turvotuskin on kadonnut, tai ainakin se selkeä tunne että turvottaa :grin Tahtoisin kyllä että tulisi sellainen selkeä raskausvatsa eikä vaan niin että näytän siltä kuin olisin lihonut vatsan kohdalta 5 kiloa :p

Liinuska82 mulla ja Sumulla tanaan siis 14+6. Ollaanpa kaikki erinomaisen hyvaa vuosikertaa. :grin

Ma sain tanaan viestin kaverilta joka asuu Saksassa, etta hankin on raskaana ja la 6 paivaa ennen mua. Hanellakin keskenmeno takana niin oon tosi onnelinen hanenkin puolestaan. :happy:

Olin maanantaina nt-ultrassa. Niskaturvotusta ei ollut, liikkui, kaikki hyvin. Mukava oli nähdä kaveri sätkimässä. Kokoakin jo huima 6 cm..
Pieni hematooma (verihyytymä, koko 0,8cm x 1,3 cm) oli kohdun ulkopuolella, sitä haluavat tutkia vielä kuukauden päästä ylimääräisellä käynnillä. Ei vaikuta mihinkään. Hoitaja arvasi, että istukasta voinut vuotaa(?). Vuotoja ei raskauden aikana ole ollut tippakaan.

Pitkään odotettu nt-ultra siirtyi 3.2, kun ärhäkkä kuume kaatoi petiin ja olen ollut tosi huonossa kunnossa, ekana sairastelupäivänä mikään ei pysynyt edes sisällä..Toivottavasti ei olisi influenssaa..Ootteko muut pysyneet terveenä?

Ja nimituumingeista..itsekin päiväkodintätinä työskentelevänä meinaan teilata kaikki miehen ehdottamat lasten nimet joista tulee joku mielleyhtymä pk:n lapsiin.. Mies nauroi, etteihän minulle kelpaa mikään nimistä?! :D

ReiRei: todellakin tulee äklöttävät kalaröyhtäsyt n.tunnin päästä omega-3:sten nielemisen jälkeen! Mulla ei onneksi kovin kauaa kestä mutta kun en kalan ystävä oikein ole niin ei tarvis sitä kalan hajua suuhunkaan tulla...

Meillä on nimet päätetty jo molemmille. Toki ainahan voi käydä niin, ettei lapsi näytäkään yhtään siltä, miksi hänet olisimme nimeämässä... Molemmille lapsille toiset nimet tulevat suvusta. Pojan toinen nimi olisi mieheni toinen nimi (mikä on myös veljeni toinen nimi ja äitin ukin nimi). Tytön toinen nimi tulee äidiltäni.

Kuinka olette jaksaneet käydä liikkumassa? Ennen liikuin aktiivisesti, mutta nyt en saa evääni liikkeelle, vaikka kuinka tiedän, että liikunta olisi hyväksi sekä Vumpalle että itselleni. Lupasin jo miehelleni, että 13. viikon alussa alan taas uida, mutta enpä ole vieläkään vääntäytynyt uimahallille (viikkoja on tosin vasta 12+4, joten onhan tässä vielä muutama päivä aikaa ennen uuden viikon alkua :wink)

Onko teillä muuten pikkuiselle työnimeä? Meidän yksiössä asuvaa muksua kutsuttiin viikolle 11+5 Mavoksi. Nyt, kun syke on nähty jo pariin otteeseen ja 13. viikko on alkanut, niin nimi on muuttunut Vumppa Vumpaksi, eli kavereitten kesken Vumppis. :grin

Hauska työnimi teillä Imme! :) me taas kutsutaan vauvaa Tirpaksi!

Tosi huonosti on jaksanut liikkua. Ennen raskautta kävin n. 3 kertaa viikossa salilla ja nyt ne ovat jääneet. Lähinnä tulee vain käveltyä koiran kanssa lenkkejä. Tuntuu muuten että nyt raskaana hengästyy älyttömän helposti!

Apua kun eilen alkoi maanantain ultra jännittämään ihan kamalasti! Ahdistaa ja pelottaa, että siellä ei ole kaikki kunnossa. Miksi sitä pitää aina pelätä pahinta! Oon varmaan liikaa lukenu kaikkia kurjia tarinoita keskeytyneistä keskenmenoista yms. On se kumma kun niitä pitää aina googlailla, vaikka hyvin tietää ettei ne oloa helpota!

Meillä on Rilli. Se jäi kun viikolla 8 se oli mun pikkurillin kynnen kokoinen :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Meillä ei oo vielä ainakaan keksitty työnimeä. Muutenkin nimet tuottaa jo nyt tuskaa. Nimen puolesta toivoisin tyttöä niin olisi ehkä vähän helpompi löytää hyvä nimi. Meillä kun on lähisukua Suomessa, USA:ssa ja Saksassa niin nimen pitää sopia kaikkiin kieliin. Rajoittaa paljon vaihtoehtoja :rolleyes:

Nyt oon taas saanut kiinni jonkinlaisesta treenirytmistä :happy: Oon käynyt kahdesti salilla tällä viikolla ja oli ihanaa :happy: Ens viikolla ajattelin, että kävisin uimassa ja salilla niin sais vähän erilaisia treenejä. Oon myös huomannut, että sykkeet nousee todella herkästi, joten saa ihan hyvällä omalla tunnolla ottaa rauhassa.

Mulla myös maanantaina ultra ja sitä odotellaan kun kuuta nousevaa. Mulla on sillon 12+5.

Meillä on hyyppä :-D. Hyi viikon päästä ultra eikä malttais hiljaa olla :$.. Pakko se vielä on kun ei tiedä onko kaikki ok. Jännittää jo pikkuhiljaa :D! Onneksi pääsee mökille nyt vklpksi vähän rentoutuun ja unohtaan kaikki ressit :)

Moi kaikille!
Olen lukenut kaikkien kirjoituksia ja samanlaisia jännityksen tunteita on monella muullakin kuin minullakin on :) Meillä oli tänään nt-ultra ja kaikki oli hyvin, huh! ainoastaan laskettu aika aikaistui viikolla eli olenkin jo 13 viikolla menossa, tämähän ei meitä haittaa vaan ihana kun oonkin odotettua pidemmällä. Kovin oli eloisa kaveri :) Ja kyyneleethän siinä tuli kun kuuli sydänäänet <3 Mä kans aikaisemmin olen käynyt salilla ja jumpissa paljon, mutta nyt en ole kolmeen kuukauteen muuta kuin lenkkeillyt koiran kanssa.. jotenkin tämä raskauspahoinvointi vienyt kaikki voimat ja energiat.. tänään on ollut myös heikko olo..mutta toivon, että kohta helpottaisi ja pääsisi salilla käymään. ja saman olen huomannut, että hengästyy tosi helposti nykyään.. Meillä ei vielä ole työnimeä, täytynee laittaa mietintään.
Ihanaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!!

Meillä on edelleen kekemikajj :-D mullakin on alkanut olemaan noita päänsärkyjä. Ennen raskautta oli todella usein, mutta tää eka kolmannes on kyllä ollut sen suhteen tosi helppo, ettei ole juurikaan särkenyt. Tänään on ollut niin paha että on mennyt aika vaan makoillessa. Panadol kun ei näissä kivuissa auta yhtään.

Takaisin