Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Työelämässä ollaan :) kolmella huoltoasemalla kierrän. Kerkesin jo oireettomuudesta tuossa aikasemmin kirjottaa. Eilen töistä ku pääsin 22 nii iski kauhia päänsärky, jatkunu aaltoina kokopäivän :(.. Myös yöllä kun hereillä kävin niin maha oli ihan kova ja piti miettiä miten päin sais nukuttua. Jospa se siitä :) kauhee hinku ois jo ultraan<3!!

Päänsäryt kuulostaa kyllä inhottavalta, sehän tästä vielä puuttuisikin. Mä oon ollut ihan innoissani koko päivän, kun oon yskinyt huomattavasti aikaisempaa vähemmän. Toisaalta pelkään, että milloin takapakki alkaa... On ollut niin soutamista ja huopaamista tän taudin kanssa.

Oon ite kokopäiväisesti töissä, mutta viimeistelen tässä samalla äikän open tutkintoa. Äippälomien jälkeen onkin varmaan sitten alanvaihto ja uuden työn etsiminen edessä.

Mä työskentelen varastolla. Toistaiseksi oon jaksanu ihan hyvin... Mul olis ens perjantaina ultra ja ootan sitä kyllä kun kuuta nousevaa :) mistä tuo termi nt-ultra tulee? Kysyy tyhmä :-D

Nt tulee niskaturvotuksesta,kun siinä ultrassa mitataan se turvotus niskasta :)

Mulla on kanssa ollut päänsärkyä nyt n. viikon. Hitto että on ärsyttävää! Panadol auttaa ehkä pariks tunniks :confused:
Ja väysymys on kanssa aika huikeeta,pari pv ei ollut niin pahana,mut tänään taas tuntuu siltä että vois vaan kaatua sänkyyn ja nukkua vaikka viikon.
Koulun kanssa vaan aika puuduttavaa tää väsymys,kun ei oikein kauheesti voi olla pois,ettei kursseista tuu hylättyjä. Itse opiskelen linja-autonkuljettajaksi :) Tämän tokan vuoden kerkiän käymään loppuun just,ja sit viimene vuosi siirtyy,mutta ei haittaa.

Pääsen Sunnuntaista Tiistaihin onneksi rentoutuun kunnolla! Lähdetään siskon kanssa Tallinnaan kylpylään! :):Heartred

Nyt pitäs mennä peseen pyykkiä,just tein salaattia meille. :smiley-chores011

Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Lomat on pidetty tältä talvelta ja taas jaksaa töissä, ehkä.
Mulle on tullut tosi vahva tyttöfiilis. Ostin reissusta ison pinon vaaleanpunaisia tytön vaatteita :oops: Sanoin miehelle, että meille tulee joko tyttö tai poika, joka käyttää pinkkiä ekat puoli vuotta :p

Mä oon ihan vakituisessa työssä, mutta ei se ihan omaa alaa vastaa. Valmistuin kesällä 2013 ja olin tuossa työpaikassa jo opiskeluaikana. Toiveena ois siirtyä toisiin hommiin mammaloman jälkeen, mutta jos muuta ei löydy niin onpa ainakin yksi paikka, johon palata. Teen osittaista vuorotyötä. Meillä ei oo onneks yövuoroja, mutta varsinkin näin talvella aamuvuorot viideltä tökkii ja pahasti. Niitä on onneksi kuukaudessa vain noin viikko tai puolitoista.

Blop ehtikin jo vastata tohon nt-kysymykseen :)

Mä oon kanssa työelämässä, päiväkodin tätinä. Ja niinkun jotkut aikasemmin jo kirjotteli niin vaikeuttaa kyllä kummasti nimien miettimistä! Monet hyvät nimet on "pilattu" ja monista nimistä tulee vaan niin vahvasti mieleen joku tietty lapsi, ettei vois kuvitellakaan omalle lapselleen.

Päänsärkyjä mulla oli kovastikin 7-9 viikoilla, mut sen jälkeen ei onneks oo ollu ollenkaan. Eikä oikeestaan muitakaan oireita enää paitsi jatkuva nälkä :D

Mulla opinnot jää nyt suosiolla sivuun ihan oman mielenterveyden kannalta kun tosiaan se edellinen raskaus päätty ikävästi. Nyt sit oon ruokakaupassa osa-aikatöissä. Ei vastaa tulevaa koulutusta yhtään. Sosiaalialaa opiskelen siis ammattikorkeassa, valmistun sit joskus.. :D

Huomenna ois nt-ultra jännittää vaikka onkin kuunnellu dopplerilla, mutta kai sitä vähän saa jännittää :)

Sumun kanssa ollaan nakojaan paivalleen samoissa ja nimimerkista paatellen samanikaisiakin. Katotaan kumpi poksahtaa ensin. :grin

Ma olen toissa, teen vuorotyota mut ihan toimistohommaa. Huomenna (tai tanaan) alkaa viikon yovuoroputki ja sen jalkeen 8 vapaata.

Mulla ei onneks oo ollu paansarkyja (kop, kop!), tassa pahoinvoinnissa ja mahakivuissa on tarpeeks kestamista.. :confused:

Meilläkin nt-ultra takana :) Otin itkut siellä sitten, ja jo autossa sinne mennessä; ihan ilman mitään kunnollista syytä! Huh huh. Mun mies ei voinut enää olla nauramatta, sit muakin alkoi naurattaa kesken kaiken sen pillittämisen :D Kaikki näyttää niin todelta nyt, että ehkä voisin jo alkaa pikkuhiljaa kattee jotain vauvajuttuja.

Mä käytän Solgarin äitiys/imetys vitamiinia. Tai siis oon YRITTÄNYT, huonolla menestyksellä, käyttää.
Koko ajan pieni ääni takaraivossa että mitä jos oot aiheuttanut sen hermostoputkisulkeutumishäiriön lapselles ku et syönyt niitä vitamiineja.. Pahoinvointi oli hirveää ja saatoin oksentaa pelkästään vitamiinin näkemisestä, Ennen raskautta söin kaikkea mahdollisia tarpeellisiksi kokemiani vitamiineja. Pakko toivoa että tolla mun ruisleivän syömisellä ois saanut päivittäiset foolihapot kokoon..
Nyt pahoinvointi on lähinnä enää iltaisin, onneksi. Ja toivon että laanuis lisää. Päänsärkyä on kyllä sitten vastaavasti ollut useammin.

Mä ootan sitä kun mulle toitotetaan että keskiraskaudessa on hyvä olo, ja ei ees tunnu et oot raskaana.. :) Saa nähä.

Juu Katapultti samaa vuosikertaa ollaan :) Mulla muuten aikaistui laskettu aika ultrassa viikolla eli nyt on 14+6, mutta eihän se mitään siitä kerro, kumpi meistä ekana poksuu :) Pitäis päivittää tuo Lilypie-hommelikin, en vaan oo saanut aikaiseksi.

Katapultti ja Sumu, täällä kans -82 ja tänään 14 + 0! :happy: Oliks Katapultilla nyt siis sama ja Sumulla aikaistui?

Minäkin töissä, työsuhde loppuu justiinsa syyskuun lopussa että tänne ei anakaan tarvitse palata mammalomalta..
Eikä vastaa YHTÄÄN koulutustani, joka on kuorma-auton kuljettaja, tämä teollisuus alan toimisto :D
Mutta toisaalta parempi tämä homma tällä hetkellä, jos ajaisin työkseni, siitäkin noin puolet on kutienkin kuorman purkua/lastaamista ym ruumiillista työtä, kuorma tilaan hyppelemistä ym, ei ehkä se turvallisin vaihtoehto raskaana olevalle...

Kaikki muut raskausoireet kaikonneet, paitsi satunnaisesti tuo päänsärky ja ihmeelliset vollotus kohtaukset.
Käytössä alusta asti ollu multivitan vitamiinit, viikonloppuisin niiden syöminen vähän jää mutta arkisin aina muistan :)
Tänään 14+0 <3

Ps. Miten tuon lilypien saa näkymään oikein......?

Hei Laapotti!!
mä sain ton toimimaan!! Mä kokeilin melkein kaikkia ja ainakin mulla toimi ku otin kohdasta Forum Signatures sen vikan; PSEUDO....... ja kopioin sen tänne omaan profiliin allekirjoituksen kohdalle.

Mulla vaikuttaa nyt alkaneen se hiljainen keskiraskaus; etominen ja pahin turvotus on hävinnyt ja olo on pirteä. Tosiaan ymmärrän miksi sanotaan, että saattaisi helposti unohtaa olevansa raskaana :)

Moikka kaikki! Mä liityn myös tänne elokuisiin. Ensimmäistä odotetaan ja on oikein toivottu LA on 6.8. Nt- ultrassa oli kaikki hyvin :) Pikkuinen oli tosi vilkas. Dopplerilla on kuunneltu sydänääniä. On se niin hellyttävää :') Mulla on myös tällä hetkellä keskiraskaus meneillään. Oireet on vähentynyt tosi paljon. Päänsärkyä on kyllä melkein päivittäin. Semmosta kysyisin, et onko kenelläkään otsassa kuuman tunne herkyttää?? Mulla sattuu aina kun on jotain kuumaa, suihku tai uuni, kun sen avaa.

Tervetuloa Ihaa-naa!

Kuumaherkkyyttä en ole havainnut, enkä koskaan kuulutkaan, onpa jännä ilmiö. Mulla on kans ollut satunnaisesti päänsärkyä, joka on onneks vaan kerran hypännyt migreenin puolelle. Toivottavasti säryt eivät kestä sulla koko raskausaikaa, kun ei oikein voi lääkitäkään.

Takaisin