Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jonskula mullaki on ollut lähes oireeton tää alku, et ei se välttämättä mitään pahaa tarkota, mutta kieltämättä mullaki kävi ajatukset enne ultraa siinä pahimmassa. Olin tänään kans mekko ostoksilla kun meillä on kaverin häät viikonloppuna ja tunsin itseni lihapullaksi nakin kuoressa joissakin mekoissa. Onneksi löysin yhden kivan mikä vähän peittää masua ja istuu hyvin.

Kyllähän tuo pistää just miettiin onko ketään ees enää kyydissä. Onneksi osaan ajatella kuitenki enemmän positiivisesti nii en oo ressiä repiny vielä tuosta :). Ajattelin jonkun tunikan jos löytys nii laittaa. Vois sitten jokku legginsit vetästä jalkaan :). Farkut alkaa jo ahistaan jos kauan on jalassa :D.. Mitä vitamiineja ootte syöny nyt? Mää en oo saanu aikaseksi ostaa mitään vielä vaikka varmasti pitäis. Muutto pirullinen sekotti nii pakkaa tuossa..

Meillä ultra kanssa torstaina! Ääniä oon kuunnellut dopplerilla eli tiedän että kyydissä siellä ollaan mutta toki jännittää onko muuten kaikki hyvin ja terveen näköinen vauva :)
Oon syönyt alkuun femibion-valmistetta jonka vaihdoin beko-strongiin pahoinvointia hoitamaan (samat vitamiinit mut paljon isommat annokset vaan). Sit mulla on raskaus omega3 ja kalkkitabletti kun en juo maitoa. Tossa beko-strongissa on myös foolihappo mukana, mut sitä foolihappoa ei tainnut jonkun 13 viikon jälkeen enää tarvitakaan?

Raskausvitamiini jossa foolihappo, B12 ja jodi, sen lisäks magnesiumia ja D:tä. Omegat pitäis ottaa käyttöön varmaan... Foolihappo on tärkein ekalla kolmanneksella mutta hyödyllinen myös myöhemmin.

Siis tarviiko viela foolihappoa kun luin etta 10 viikon jalkeen voi lopettaa sen? Eikos sita tule vihreista?

Voihan sen halutessaan lopettaa, mutta itse ainakin aion jatkaa, kun se noissa raskausvitskuissa tulee helposti mukana, eika siita tosiaan haittaakaan ole.

Mulla tuli toissapaivana tosi huono olo, kun duunissa kavin ruokiksella kaupassa ostamassa evasta, jai syomatta ja oli pakko lahtea kotiin kesken paivan. Eilen puolestaan vapaapaiva, lahdin kaymaan lahikaupassa (ehka 500 m matkaa), en paassyt perille asti kun alkoi oksettaa, mitaan ei kylla tullut ylos asti. Onneksi ketaan ei just silla hetkella kavellyt ohi.. Viikkoja 14+5 tanaan, etta vois kylla loppua jo moinen oksentelu..

Mulla kanssa MultiVitan raskausajan monivitamiini. Lisäks syön extra-D:tä, raskausajan omegaa ja probiootteja. Foolihappo tulee tosiaan ton monivitamiinin mukana, joten sitä tulee syötyä koko raskaus- ja imetysaika. Eikä tuo varmaan huono ois muutenkaan.

Meillä on nyt viikkoja koossa 14+5 ja kurkkasin just tuota neuvolan opasta, että vauva tuplaa! kokonsa seuraavalle viikolle. Eli 14+-viikolla painaa n. 50 g ja 15+-viikolla n. 100 g. Selittäiskö tää sen, että oma paino on vähän tippunut normaalista syömisestä huolimatta. Vauva imee kaiken :)

Meillä ollaan vieläkin kipeenä, olo parani mutta eilen taas olo huononi voin sanoo että ei oikein jaksa mitään tehdä :(

Mäkin syön multivita mammavitamiinia, aloitin heti kun plussasin. Tiiä sit onko niistä oikeesti mitään hyötyä, mutta varsinkin foolihapon takia ajattelin alkaa syödä. :)

Hitto kun olo on ihan kun ois krapulassa. Heikottaa ja uutena oireena on tullut päänsärky. Pientä inhottavaa jomotusta kokoajan. Onko teillä muilla ollut päänsärkyä? Lisäksi tänään jomotellut vatsaa ja selkää inhottavasti. Teki kyllä tosi tiukkaa olla koulussa ja istua paikoillaan. :( Mites muuten te muut, käyttekö töissä, ootte kotona vai opiskeletteko? :)

Mullaki taitaa se multivita olla. Starr, täällä kärsitään aika kovistakin päänsäryistä, migreeni vaivaa voimakkaasti arkisin ja alkaa aina iltapäivän aikana :/ maanantaina oli todella paha kohtaus ja oksentelin koko illan, yön ja vielä tiistai aamunkin. Pitää varmaan mennä ostamaan panadol suppoja kun eihän nuo lääkkeetkää mitään tehoa, tosin Panadol on ihan yhtä tyhjän kanssa migreenistä puhuttaessa.
Ja selkä mullaki on alkanut vihottelemaan, alkaa lenkit tuottamaan vaikeuksia.

Ja työelämässä ollaan :) mitä opiskelette?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Moi Kaikille :)
Minäkin päätin vihdoin liittyä tänne foorumille. Ihana on ollut lukea teidän kaikkien juttuja ja aika samanlaisia fiiliksiä on minulla mitä monella muullakin :) Mulla tosiaan laskettu aika 20.8 eli huomenna tulee 12 raskausviikko täyteen ja pe mennään nt-ultraan. Hieman jänskättää, että onko kaikki hyvin, mutta olen myös päättänyt ajatella positiivisesti ja kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan. Mulla on ollut myös raskauspahoinvointia, mutta nyt pari viime päivää tuntunut että helpottaa.. ruokahaluttomuutta on kuitenkin vielä ja on täytynyt pakottaa itsensä syömään. Nyt on myös alkanut kovat juilimiset alavatsassa ja öisinkin herään siihen, että juilii..mutta tämä lukemieni juttujen perusteella on ihan normaalia. Muutamat kirjoittivat päänsärystä ja sitä samaa ollut myös täällä.. jotenkin haluaisi, että maha kasvaisi äkkiä niin tulisi asia todentuntuisemmaksi :) Paljon onnea kaikille foorumilaisille!!

Tervetuloa kyfi! :)

Voi ei Mirmeli, migreeni on kyllä sanonko mistä! kuulostaa tosi rajuilta nuo kohtaukset, ovatko neuvolassa mitään kommentoineet?

Mä opiskelen liiketaloutta ja on ihan hilkulla että kerkeänkö valmistua vai jääkö loput hamaan tulevaisuuteen. Mutta en ota stressiä. Missä vaiheessa sun opinnot on mahamamma? :)

Ei voi käyttää lääkkeitä, keskiraskaudessa joitain määriä ibuprofeiinia voi ottaa mutta tällä hetkellä Panadol ja tarvittaessa sairasloma :/ mut on selkeesti työpäiviin liittyväinen kun vkl harvemmin tulee ellei ole jäänyt kohtaus päälle

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin