Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mul on tullu hirveet karvat vatsaan.. mustia!! On sellanen vana rinnoista alaspäin.. :oops:

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla nyt 14+2 ja eilenkohan huomasin etta haalea viiva on ilmestynyt navasta alaspain. :) Karvoista en ees alota, oon pcosin takia muutenkin karvanen, mut nyt tuntuu et nekin rajahtaa kasiin.. :rolleyes:

Mulla tuli se viiva jo tosi aikaisessa vaiheessa, näkyi varmaan jo kk sitten. Nyt siis 11+ 4. Ekasta en muista milloin se ilmestyi.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tosta kehitysvammaisuudesta. Meidän naapurissa on yhdellä perheellä kaksi lasta ja molemmat lapset ovat autisteja. Mietin joskus että onkohan se periytyvää vai miksi juuri samassa perheessä on niin käynyt.

Itse myös koen, että jos lapseni syntyy ja hengittää otan sen vastaan sellaisena kuin se on. Minuakin on luultu nt-ultrassa downiksi, kun mulla oli paksu niska. En ole nytkään niskan kanssani mikään siroimmasta päästä ;) Mut toisaalta me ihmiset ollaan niin erilaisia. Kaikki kestää erilaisia asioita eri tavalla. Kaikilla on eri voimavarat. Täytyy kuunnella mitä sydän sanoo ja kaikille ei toimi samat säännöt :P

Mä menin tänään neuvolaan, mutta hoksasin, että mulla on vasta 2.3 varattu toinen käynti. Huoh. Muistinmenetys. Tänään myös jäin jumittamaan vihreisiin liikennevaloihin koska ihailin tyylikkäästi pukeutuvaa vanhaa rouvaa. Takaa kuului "TÖÖT" ja havahduin "ei hitsi mä oon tässä enkä paina kaasua" JES :D Aivot pehmenee ;)

Pitkän pohdinnan jälkeen tultiin tänään siihen tulokseen, että lähdetään reissuun vielä kun päästään kahdestaan. Nyt on sitten reissu jenkkeihin varattu. Lähtö olis rakenneultran jälkeisenä päivänä. Isoin haaste oli karibian risteily, jonka varasimme reissulle. Laivaan kun ei pääse enää 23vk:n jälkeen. Ja jos haluaa vakuuttaa syntymättömän vauvan matkan, niin sen voi tehdä vasta rakenneultran jälkeen. Siinä ei jäänyt kun kaksi viikkoa väliin, mutta sehän riittää :) luin kyllä juuri vanhan turun sanomien artikkelin, jossa todettiin että paras aika raskaana olevalle matkustaa, on viikot 18-24. Ennen aikaisen synnytyksen riski on pienimmillään, eikä vatsakaan hidasta menoa.

Poikaa kaikki ympärillä arvailee. Sanoo että toi pahoinvointi kertois pojasta. Tiedä sitten.. Poikaolo on kyllä ollut ihan alusta asti. Saa nähä onko näillä oloilla mitään merkitystä loppupeleissä :) jos sieltä tuleekin poikatyttö :P

Mäkin tiedän yhden perheen missä 4 lasta, 2 tyttöä ja 2 poikaa ja pojat ovat autismin kirjoon kuuluvia. Kyllä siellä varmaan jokin vaikuttaa.

Madmasel: mä oon taas ymmärtänyt että voimakas pahoinvointi viittaa tyttöön :D mut mä en totta puhuakseni usko noihin uskomusjuttuihin :p

Täällä taas migreenioksennus ilta.. ihan ku olisin todella sairas :/ joten nyt pää tyynyyn ja silmät kiinni.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Hei kaikille
Minäkin uutena uskaltaudun mukaan keskustelemaan, kun tänään nt-ultra näytti, että ehkä tämä raskaus sittenkin on totta ja jatkuu normaalisti. :) Takana lapsettomuushoitoja PCO:n vuoksi ja siksi luotto raskauden onnistumiseen vähissä. Nt-ultrassa kaikki ok ja mitta 0,7 mm eli hyvä luku, mutta veriseulonnan tulokset vielä saamatta, joten jännitystä riittää. Toistaiseksi kaikki hyvin!

Tervetuloa mukaan, kiva että ultrassa kaikki ollut hyvin:)
Mäkin olen kuullut, että pahoinvointi viittais tyttöön. Mulla ei ollu alkuun pahoinvointia, ja aattelin et mä varmaan saan pojan ja olikin ihan poikaolo.:D sit alkoikin se pahoinvointi, mun mielestä suht' myöhään, ja sen jälkeen ei ole enää ollut sitä varmaa poikaoloa:D
mut en mäkään noihin uskomuksiin usko:)

Taas pissatulehdus :( ihmettelin jo pitkään jatkunutta selkäkipu ja siinähän se syy oli. Kiva ettei aiemmin huomattu kun joutunut 3 näytettä viemään ja nyt neljäs niin osasivat kattoa. Mutta neuvolalääkäri kuunteli taas pienen sydänäänet ja siellä se yhä pamppaili <3 syke oli 140 :)

Hah, mulle on nyt sanottu vuorotellen että pahoinvointi on merkki tytöstä tai pojasta... No toinen näistä on oikeassa :D

niin määki oon kuullu että nimen omaan poikaa odottavat ei voi pahoin :) joka "kylällä" on varmaan tästäkin ne omat uskomukset :wink

Jestas että tämä odottavan aika on tuskasen piiii-ii-iitkä. Maanantaina olisi vihdoin ja viimein se jännitystä aiheuttava nt-ultra. Jostakin syystä viime viikkoina luotto siihen että kaikki on hyvin on kasvanut. Vaikkakaan en voi juurikaan ollenkaan pahoin. Rintojen herkkyys on vaan pahentunut, ja pienet tuntemukset alakerrassa ovat lisääntyneet. myös sellainen jännä alavatsa olo on tullu.. ei tee mieli olla kauaa kyykyssä tai solmia pitkään kengännauhoja kun tuntuu että joku kohdunalueella on "tiellä" tai "painaa"..o_O. ja tämä väsymys... mulle kyllä lupailtiin että sen pitäs loppua näillä main :rolleyes:

Me käytiin perjantaina nt-ultra ja kaikki oli hyvin. Pikkune oli hereillä ja ei hän meinannu pysyä paikallaan kun teki kuperkeikkoja lähes koko ajan. Oli ihana nähdä hänet ja saada tietää että siellä voidaan hyvin. Oli hämmästyttävää kun hän liikkui niin paljon kun ei liikkeitä vielä tunne :) Tänää alkoi rv 13+0 eli maaginen raja ylitetty.. vatsa kasvanu kivasti että ihmiset on alkanu huomata kun on kireämmät vaatteet, vielä pystyy hämää hetken löysemmillä. Oon ollu aina tosi pieni että kai sen myös senki takia jo alkanut näkyä. Kiloja on tullut 1,7 kg lisää.

Kävin tänään nuvolassa ja puntarilla, niin vähän yli kilo on tullut painoa, ja veikkaan että sekin on tullu rinnoista :D

Mulla nt-ultraan vielä hurjat 10päivää :-D! Menispä äkkiä nii sais mielenrauhan :). Täällä oireettomuus jatkuu lukuunottamatta pieniä aivastusvihlasuja ja jäätävää iltaturvotusta. Mies eilen sanoki kun vklp mennään hänen äidin synttäreille johon kaikki sisarukset tulossa, että mitä meinaan päälle laittaa.. Halutaan kertoa vasta ultran jälkeen mummolle ja papoille :).

Takaisin