Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotenkin omalla kohdalla tuntuu absurdilta miettiä, onkohan mahassa nyt tyttö vai poika. Hyvä jos edes olen vielä sisäistänyt että siellä joku on :D

Nimiä ollaan (=MINÄ olen miettinyt pääni puhki) jonkin verran mietitty. Pojan nimi on jo täysin selvä; ei mikään tusinatavara-Aleksi, muttei myöskään erikoisuudellaan huomiota herättävää Untamo-Jamesia.

Mahdollisen tytön nimi tuottaakin jo enemmän ongelmia... Tytölle haluaisin lyhyen, pehmeän, erikoisen nimen. Muutama vuosi sitten päätin, että jos joskus saan tyttölapsen, tulee nimeksi Mea. No näihin pieniin Mea-tyttöihin törmää nyt joka kulman takana, joten se ajatus sitten jäi.
Pidän myös nimestä Matilda, joten jos en löydä lyhyttä, erikoista ja pehmeää nimeä, mahdollinen tyttö saattaa saada em. nimen. :)

Mulla on vähän ongelmia ton nimen kanssa kun työskentelen päiväkodissa ja nimet aina profiloituu helposti. Pojan nimi on ollut jo vuosia: Aaron mutta sekin on profiloitunut jo :/ tytölle edelleen Ilona on ykkösenä mutta toiset nimet on kyssäreitä. Tällä hetkellä olen viehtynyt niinkin vanhaan nimeen kuin Aini! Aini Ilona mutta Ilona vielä vetää etunimeksi enemmän :D

Untamo-James, ei HUONO!! haaahaha xD päivän naurut

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Kyllä mullaki on enemmän se tyttö olo ku poika olo mut en usko että ne on muuta kun fiiliksiä. Sen näkee sitten :)

Mulla oli aluks poikafiilis, mutta nyt ei enää ole niin suuria fiiliksiä kumpaankaan suuntaan. Nimiä oon pyöritelly mielessä jo pitkään, tytölle on mun mielestä helpompi keksiä ku pojalle.

Itsekin työskentelen päiväkodissa ja kamala sanoa, mutta monta kaunista (tytön ja pojan) nimeä on pudonnut pois listoilta, kun tiettyä nimeä kantava kullannuppu on luonteeltaan mitä on...
Toisaalta taas muutamasta inhokkinimestä onkin tullut potentiaalinen nimivaihtoehto, kun mahdollinen kaima on huipputyyppi :D
"Ei nimi miestä pahenna, jollei mies nimeä" ;)

Idasofia, juuri tuota tarkoitin :/ meidän Aaronille on vähän nyt käynyt hassusti.

Pitkästä aikaa määkin tänne jotain kirjoittelen! Kaikki viestit olen kyllä säännöllisesti lukenut, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa...

Meilläkin on nimiä pohdittu. Tai oikeastaan minä olen miettinyt ja ehdottanut miehelle, joka on tykännyt kaikista. Huh helpotus! :D mies on joskus ennen raskautta ehdottanut lasten nimiä ja ne on ollu kamalia! :D
Meillä tytön nimi on aika erikoinen ja pojan nimi vähän yleisempi, muttei mitään massaa kuitenkaan. Mutta sen näkee sitten vasta synnyttyä, miltä nyytti näyttää! :)
Mirmeli, mun mummon nimi on Aini ja hän on ihanaakin ihanin ihminen! Itse olen miettinyt jos antaisin tytölle kyseisen nimen toiseksi tai kolmanneksi nimeksi. :)

Mulla on vielä reilu viikko ultraan. Jännittää ihan sairaasti! Eniten pelkään, että sieltä ei löydykkään enää sykettä tai että sikiö ei ole varhaisultran jälkeen kehittynyt yhtään. Inhottavaa kun välillä iskee ahdistus. :( onneksi ei ole enää paljon piinaa jäljellä.

Starr: oi ihanaa :) mäki mietin Ainia keskimmäiseksi nimeksi myös. Huom, minä :D haha ei oo mieheltä tullu mitää järkevää. Toki on tässä aikaakin ;)
Mulla helpotti noi pelot sillä ku neuvolassa kuunneltiin sydänäänet pari päivää ennen ultraa. Kyllä se odotus vaan jännää on. Nyt reilu viikko ultran jälkeen olo on todella levollinen. :)

Mulla ei toistaiseksi ole kertynyt kiloja ollenkaan: itseasiassa olen nyt noin kilon kevyempi kui plussatessa, vaikka kovaa pahoinvointiakaan ei ole ollut. Olen vähän ihmetellyt asiaa (vissiin täälläkin?), mutta päätynyt siihen, että keho kuluttaa nyt niin hirvittäviä määriä, että imee kaiken ylimääräisen. Normaalipainon alarajoilla mennään muutenkin, joten ylipainokaan ei tätä selitä. Syön säännöiisesti ja terveellisesti, mutta herkuttelen myös kyllä ihan huolella. Kun kiloja ei ole alkanut (vielä) kertyä, ei herkuttelkaan aiheuta "syyllisyyttä", vaikka teidän, ettei se vauvalle varmaan ihan hirveen hyvä jatkuvana syöttönä tee. Liikuntakin on ollut koko ajan ihan minimaalista väsymyksen takia. Vatsa on kyllä alkanut pullottaa varsinkin iltaisin niin, että kohta muutkin alkavat asian tajuta. Tosin kerroin uutisesta eilen töissä (rv 13+2) ja monet kommentoivat, etteivät olleet yhtään tajunneet. Jes, huiputus onnistunut pikkujouluja myöden! :smiley-bounce022

Mä olen menossa myös sokerirasitukseen joskus myöhemmin. Mun käsitykseni mukaan sinne menevät tosi monet ja siihen vaikuttaa iän lisäksi perheen diabeteshistoria. Mulla toisella vanhemmista tämä on, joten joudun/pääsen rasitukseen automaattisesti. Ällöttäväähän ja ikäväähän tuo kuuemma on, mutta yritän ajatella asiaa siltä kantilta, että jos jotain häikkää on, saadaan se ainakin tietää ajoissa, enkä tietämättäni puputa itselleni viisikiloista sokerivauvaa.

Me ollaan myös mietitty nimiä jonkin verran. Tytön nimi on paljon helpompi tai vaihtoehtoja on ainakin useita. Pojan nimi on meille niin paljon vaikeampi keksiä. Työnimikin on tyttömäinen, joten vaikuttaakohan sitten tuo poikien nimien miettimiseen. Mulla nimivalintaan vaikuttaa myös osaltaan se, että olen opettaja ja tietyt nimet on yksinkertaisesti "pilattu". If you know what I mean. :wink Meillä molemmilla on ollut vahva tyttöfiilis, oikeastaan jo ennen plussausta. :wink Nyt olen nähnyt pari poikavauvaunta ja keskiviiko nt-ultrassa mulla oli ihan poikaolo.

Oon muuten aina ajatellut, että hautausmaa on hyvä nimienbongauspaikka: vanhoja, ehkä erikoisempia nimiä. Ehkä täytyy mennä huomenna sunnuntaikävelylle hautausmaalle! :joyful:

Meillä on päätetty että lapsien etunimet tulee olemaan erikoisia mitä suomessa ei pahemmin kuule ja toinen nimi tulee jomman kumman isovahenpien etunimet :)

Mä oon 32 v. Lähisuvussa ei oo ollu diabetesta.. Oon ihan normaali painoinen. Mulle ei oo ees puhuttu tosta sokerirasituskokeesta, että pitäs tehdä.

Mullekkaan ei oo puhuttu, olen just sen 26v mut ehkä ne sit sen ottaa puheeksi jos kokevat tarpeelliseksi. :)

Mä oon kanssa 32 vuotta eikä ekassa neuvolassa olisi tullut sokerirasitus puheeksi, jos en olisi ihan lopuksi itse muistanut kysyä. Vastaus oli, että se on edessä joskus 20+ viikoilla. Jälkikäteen katsoin netistä, että kaikki yli 25-vuotiaat ensisynnyttäjät saavat tämän ilon kokea :) Riskitapaukset saattavat joutua kahteen otteeseen. Toivottavasti litkun saa pysymään sisällä. Ihan kauhee ajatus 12 tunnin paaston jälkeen vetästä jotain sokerilientä, mutta ehkä se jotenkin onnistuu.

Mulle sanottiin että tulee sit viikolla 26, sen enempää ei siitä vielä puhuttu. Tällä hetkellä kun on vielä aamupahoinvointia ei onnistuis paasto eikä ton litkun juominen mut luotan siihen että noilla viikoilla olo on jo ihan eri kuin nyt! :)

Mäki mietin tota pahoinvointia kun oon taas koko eilisen päivän laatottanu nesteetki.. no on tässä nyt aikaa vielä loppua mutta alkaa vähän jännittää ku 14. viikko täyttyy kovaa vauhtia..

Sokerirasituskokeesta; Olen hoikka/norm painonen, alle 25 mutta sukurasituksen vuoksi koe tehdään.
Pieni tunne, että olisi tyttö.. ainakin tytölle olen jo keksinyt nimen. :D
Huomenna nt-ultra!!
Eilen ensimmäisen kerran tuttu huomasi ulkomuodosta, että olen raskaana.. nähnyt ed kerran kesällä, ja sanoikin, että hoikasta huomaa nopeasti.. Jännää. :)

Onko ketään odottajaa jolla olis jo ilmestynyt linea negra? :) itse huomasin että mulle on, mutta tosi haalea sellainen, ollut siinä jo pari viikkoa :o nyt rv 13+5

Takaisin