Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli tanaan sokerirasitus, mutta arvasin etta se 12 tunnin paastoaminen aiheuttaa ongelmia, ja oikeassa olin, oksensin sen sokerilitkun tunnin jalkeen, joten ei pystyny ottaa sita toista verinaytetta. Uus yritys kahen viikon paasta, yok. :sorry: Vaikka ei se litku ollutkaan niin pahaa kuin etukateen pelkasin!

Kotimatkalla kaytiin kaupassa niin piti sieltakin juosta pihalle laattaamaan..

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mikä tuo sokerirasituskoe on? Ilmeisestikin asia koskee diabetestä(?), mutta kenelle tuo koe tehdään, onko tietoa?

Oon ollu ihan pimennossa ku on sovellus sulkeutunut ??? No mutta täällä mennään 13+2 ja nyt on mennyt jo kolme päivää lähes hyvällä ololla! Jee! :)
Mitä kiloihin tulee niin mulla ei oo paino noussu ku +-200g.. vatsa kylläkin jo alkaa näkymään ihan kiitettävästi. :) ei suurempia tunteen purkauksia, yks itkupotku raivari miehelle syyttä.. suutuin ku ei tullu sillon kotiin ku sano ja oliki mulle synttärilahjaa hommaamassa :(

Mikä tilanne wildside?

Idasofia: sokerirasituksessa testataan raskausajan diabetestä, miten keho toimii sokerin kanssa. En muista kenelle tehdään, suurentuneille riskeille ja siinä tapauksessa jos on viitteitä mahdollisesta raskausajan diabeteksestä. Melkeen riittää kova, kokoaikainen jano ja tietty virtsan sokeriheitot. Joku enemmän perehtynyt voi priiffata lisää mut googlestaki löytyy ;)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Juu, ainakin ikä vaikuttaa, että mun mielestä alle 25-vuotiaille ei tehdä. Mut ihan varma en ole. Ja odottajan paino taitaa vaikuttaa kans. Korjatkaa jos oon väärässä!:)

Clomifenejä hakiessa nuo lääkärit varoitteli, että PCOsta kärsivänä saattaa tuo raskausajan diabetes ilmoitella itsestään. Nyt neuvolassa ei asiasta ollut puhetta, enkä kyllä mitään sen suuntaisia oireitakaan ole VIELÄ havainnut.
Diabetes-lapsia hoitavana kammoksun ajatusta omasta diabeteksestä, en ole järin innostunut sokerien mittauksesta näin neulakammoisena, vaikka tietenkin siihe tottuisi.

Toivottavasti oma ikäni ja painoni auttaisivat sen ra-diabeteksen poissa pysymistä.

Mulla on sen verran ylipainoa etta oon tosiaan "riskiryhmassa" ja joudun tekemaan ton testin kahteen kertaan, nyt ja viikolla 28 uusiks. :sorry:

Miule sanottiin tuosta sokerirasitustestistä neuvolassa, et jos lähisuvussa on diabetestä tai on tosiaan ylipainoa ennen raskautta ja ikää enempi niin sit siihen joutuu melkeempä automaattisesti.
Ite toivon etten joudu siihen, neukkutäti onneks sano et meen just siihen pieneen ryhmään joka ei siihen joudu, ellei jotain muutoksia tuu nyt sit raskauden aikaan. Peukut pystyssä siis täällä. :)

Mirmeli: Ei ne alkanu sitte kuitenkaan mulle tekee mun pyytämää operaatiota. Lääkkeellisellä tyhjennyksellä mennään, tänään sain ekan pillerin joka lopetti keltarauhasen toiminnan ja sunnuntaina osastolle jossa aletaan tykittää neljän tunnin välein mulle kohdun supistamis lääkkeitä. Aamusta aika että voivat koko päivän yrittää. Jos kohtu tyhjenee hyvin ja voin hyvin niin pääsen kotiin sunnuntaina. Jos ei taas tyhjene, että vuoto on kovin vähäistä niin jään osastolle yöks ja maanantaina kaavintaan.. Kolmen viikon päästä kontrolliaika ja hcg mittaukset.
Toivon vain että kohtu tyhjenis nyt kokonaan nuilla lääkkeillä niin ei tarviis rasittaa kohtua lisää kaavinnalla.. Vaikka otin tänään ekan pillerin jo aamusta ja lääkäri sano että vuodon pitäisi alkaa jo tuon eka pillerin jälkeen mutta ei vielä kovin runsaana, no mulla ei ole alkanu vuoto vieläkään. On tiukassa kyllä kun ei suostu ulos tulee. Joten en usko että tuolla osastollakaan pahemmin vuotoo olisi.. Veti olon vain höpöks tuo lääke ja kipujakin on mut mitään ei tule.
Tänään nähtiin ultrassa ennen tuon lääkkeen ottoa, että sikiöpussi on alkanut jo painumaan kasaan ja kuihtumaan.

Meillä sanottiin neuvolassa että _kaikille_ ensisynnyttäjille tehdään sokerirasitus, koska ilmeisesti myös raskaus saattaa muutta kehon tapaa käsitellä sokereita... Tämä voi taas olla niitä asioita jossa eri kunnilla on eri toimintatapoja... :)

Huh muutto saatu sille mallille että kerkeää vähän istuakki ekaa kertaa tällepäivälle :-). Täällä jotenki semmonen poika fiilis päällä :P vaan ihan sama kumpi sieltä tulee.

Wildside: kyllä asiat sitten voi mennä pieleen.. toivottavasti saisitte tämän nyt nopeasti päätökseen ja pääsisitte eteenpäin. Paljon voimia ja kerrohan kuulumisiasi kun olet toipunut ♡

Nenän tukkosuudesta mun piti sanoa että mä olin ihan tukossa alkuviikoilla. Kävin jopa nenäkorvakurkku lääkärillä, tosin mun tukkosuus alko ennen raskautta ja otrivinia meni.. mulla oli kaikki limakalvot ummessa ja raskaus ei tiettykään niitä ohenna, sain kortisonitippoja tukosuuteen, haittoja ei juurikaan ole tutkittu mutta vaikutus on niin paikallinen ettei juurikaan aineet pääse verenkiertoon. No kuuritan tarvittaessa mutta ne auttoi mulla.

Mulla ei ole ollut mitään sukupuoli fiiliksiä. Tosin ainoastaan tyttöjen nimiä oon miettinyt :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulle käy kummatkin :) mutta ittellä on kauhee tyttö fiilis ja no nimen annot meillä menee miehen kanssa sillein että mies päätää pojan nimen ja minä tytön :)

Joo mulle sanottiin neuvolassa, että kaikki yli 25-vuotiaat ensisynnyttäjät laitetaan sokerirasitukseen ja sitä nuoremmat sitten sen mukaan onko riskiryhmää, eli ylipainoa tai suvussa diabetestä. Ite joudun nyt kahteen kertaan rv 16 ja sit vielä toisen kerran myöhemmin. Jännää kyllä se syömättömyys kun nyt on tunnin välein jo kauhee nälkä. :D Painoo ei oo tullu onneks kun kilo vasta, mutta maha kyllä jo pömpöttää niin, että vaan löysiä vaatteita voi töissä käyttää. Olis jo se ultra niin ei tarvis enää piilotella.

Tyttöjen nimet vaan on niin paljon kauniimpia, että niitä on helpompi keksiäkin.

Kiva kuulla että kaikki on hyvin, piiuli!

Mulle ei ole sanottu mitään sokerirasituksesta. Kai ne seuraa sit vaan mitä pissa näyttää, vaikka olen ylipainoinen.

Vielä ei ole fiilistä tytöstä tai pojasta, katotaan tuleeko semmoista vai pitääkö vaan odottaa että tietää kummasta on kyse.

On nämä mielialavaihtelut, tai tässä tapauksessa enemmin mielen herkkyys jänniä näin raskausaikana Tuli ihan tajuttoman pahamieli äsken kun mies myöhästyi bussista joka sen piti ottaa mennäkseen tapaamaan kavereitaan - minä olin katsonut bussiaikataulun mutta bussi olikin 3 minuuttia etuajassa ja meni miehen nenän edestä. Ja minä tästä mieleni pahoitin Aivan naurettavaa, varsinkin kun mies pääsee kuitenkin toisella bussilla ja junalla, eikä edes myöhästy! Muilla tälläisiä järjettömiä tuntemuksia?

Takaisin