Heippa kaikille! Tuntuu, että oon ollut poissa ikuisuuden kun eilen en ehtinyt tänne pyörimään. Jouluvalmistelut ja työ sotkee vapaa-aikaa :)
Tervetuloa mukaan Diku, idasofia, KuplaKameli ja tyyne :)
Vauvatarvikkeista ensin: Mä oon ollut jo vuosia rakastunut Bugaboon vaunuihin/rattaisiin. Olin au pairina vuosia sitten ja mun hoitamalla pikkutytöllä oli bugiksen cameleonit, se perusmalli. Ne oli sillon ihan uusinta uutta enkä ollut koskaan kuullutkaan niistä aikasemmin. Oli mun mielestä myös vähän oudon näköset. Käytössä ne oli kuitenkin aivan mahtavat! Ketterät, pienet ja kevyet. Jaksoin helposti nostella niitä yksin, vaikka oon suht pienikokoinen. Kaupungissa liikkuminen oli tosi kätevää. Päätin jo sillon, että jos mä joskus lapsen saan niin nämä rattaat on saatava :) Ainoo, mikä mua huolestutti niissä, oli ne pienet etupyörät. Suomen talvessa huono homma. Mutta nyt niiltä on tullut Buffalo-malli, jossa on isot pyörät ja ongelma on ratkaistu
Hinta on ihan mun kipurajalla, mutta jos netin kautta tilaa niin ne saa muutaman kympin yli tonnilla. Bugaboon Buffalot on ainoo isompi investointi, jonka oon ajatellut tehdä. Pinnasängyksi haluan sellasen, jossa on alhaalla laatikot vauvan petivaatteille. Sellasia saa Ikeasta, jos ei löydy käytettynä jostain. Meillä myös vauva nukkunee ekan kuukauden äitiyspakkauksen laatikossa. En ajatellut hirveesti sen kummempaa tavaraa hankkia. Vaipparoskis ois hyvä, niin ei koko kämppä haise :) Hoitopöytää ei tule vaan ostan alustan, jonka voi sitten laittaa esim lipaston päälle, sängyn päälle tai vaikka lattialle.
Joulu hermostuttaa vähän täälläkin... Ei haluta vielä kertoa perheille ja huomenna heti aamusta mennään mun vanhemmille joulun viettoon. Mulla on niin kova pelko perseessä, että entä jos meille ei vauvaa tuukaan, että en halua herättää turhia toiveita tulevissa isovanhemmissa ennen kun oon aivan varma, että joku on kyydissä. Viini kuuluu meillä joulupöytään ja nyt on ostettu alkoholiton viini, joka laitetaan mun lemppariviinin pulloon. Täytetään pullo noin puolilleen. Otetaan se mukaan ja sanotaan, että meillä oli viinin jämät jääkaapissa, jotka pitää nyt juoda pois ja ne kipataan sitten mun lasiin, jota juon hissukseen. Kylmäsavulohi on toinen haaste, mutta sen ajattelin hoitaa sillä, että lastaan lautasen täyteen ruokaa ja ohimennen mies sitten napsii mun lautaselta ne potentiaaliset listerialohet pois. Se käy muutenkin mun lautasella ruokapöydässä :) Ahdan itseni sitten täyteen kaikkea muuta jouluherkkua
Näillä mennään ja toivotaan, että selvitään salaisuutemme kanssa :) Se on kuitenkin vaan tuo yksi päivä. Paljon paljon tsemppiä kaikille, jotka jaatte iloiset uutiset perheiden kanssa huomenna :)