Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipparallaa! Mä liityn jengiin mukaan! :)
Saatiin miehen kanssa maailman paras joululahja, kun testiin pamahti raskaana teksti! Yritystä meillä on takana 2 vuotta ja meidän on ollut vaikea käsittää että tulin luomuna raskaaksi. Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja saataisiin nyytti syliin! Ikää itsellä 22 ja mies 30.

Mulla on myös jäätävää turvotusta. Ja kun on aina ollut suht pienikokoinen niin kyllä tää vähän oudolta tuntuu. Itestä näyttää siltä kun olisi vähintään 5. kuulla jo menossa :eek:. Mulla on kyllä ollut aina kovat menkkaturvotuksetkin, joten kait tää on luonnollinen jatkumo sille. Mutta ahdistaa kyllä, kun tuntuu ettei meinaa keksiä tarpeeksi peittäviä vaatteita..tuntuu nimittäin että töissä jo vöhön katsellaan sillä silmällä, eikä vielä olisi kiva paljastua. Onneksi joululoma tulee nyt hyvään saumaan..toivon kovasti että turvotus vähän hellittäisi, mutta pahoin pelkään.

Kivaa kun meillä ensikertalaisillakin on nyt oma ketju :) täällä päiviä 7+0, tällä välin tosi vähillä oireilla. Mitä nyt tissit arat, hajuista pahoinvointia ja välillä närästää. Aiemmin oli aika kovia alavatsakipuja mut maanantain jälkeen hellittäny. Kysyin neuvolasta, kuuluuko asiaan. Kuulemma ei tarvi huolestua jos ei vuotoja tuu. Täällä ikää 27 kummallakin, yhessä ollaan oltu 9 vuotta, naimisissa 1,5 vuotta. Häiden jälkeen olis vauva saanu tulla mutta ei vielä oo tätä ennen tärpänny. Miestä ei tunnu paljon mietityttävän ainakaan vielä täs vaihees. Ittellä vähän kinkkinen tilanne ku just sitouduin vuoden kestävään täydennyskoulutukseen, sisältää 5 kahden päivän lähijaksoa 250 kilometrin pääs. Kolme jaksoa ehdin käymään mut sit pitää tauottaa tai keksiä joku keino. Pomolle kallis koulutus ja sit ilmoitinkin tälläiset uutiset... päällepäin näytti olevan iloinen mun puolesta mut en tiedä mitä päässään ajatteli. Oon myös pieni työnarkomaani mut ehkä tää raskaus tuo kaivattua sisältöä elämään :) eka neuvola on 30.12.

Tervetuloa Starr ja ER :)

Minniliini: Mulla kans turvotus on aika yleistä ihan muutenkin, mutta ei kuitenkaan tässä mittakaavassa :rolleyes: Näytän siltä kun oisin kiskonut kunnon sushiöverit. Sushiriisi turvotus tosin laskee aika nopeesti :grin Mulla on tasan yhdet matalavyötäröiset stretch-farkut, jotka on vielä hyvät päällä. Mussuttelin suklaata sohvalla yksi ilta ja onnistuin sotkemaan ne farkut suklaaseen ja nyt ne odottelee pesua, kun en viitsi niitä yksinään pyörittää koneessa. Raskaus on tenhyt musta myös aikamoisen sottapytyn :p Tahattoman sellaisen :)

Täällä myös yksi turvotuksesta kärsivä. Minulle on diagnosoitu aiemmin ärtyneen suolen oireyhtymä (järkyttävää turvotusta, ummetus, kaasut jne. :D) ja juuri kun se saatiin tiukalla ruokavaliolla kuriin, niin jopas tämä alkuraskaus teki tepposet. Toisaalta onneksi töissä tiedetään juuri tuosta vatsan toimimattomuudesta, joten voin edelleen laittaa pahimman iltapiväturvotuksen oireyhtymän piikkiin :D

Ensimmäinen "ryyppyilta" kavereiden kanssa enkä jäänyt kiinni :D ihmettelen ettei kukaan takertunu ees siihen et oon lopettanu tupakoinnin :D Tänään viel uudestaan, katotaa miten tän illan käy :D

Ihanaa olla täällä!
Maailman paras joululahja tuli täälläkin kun plussasin viime vkl, nyt 5+1. Avomiehen kanssa ollaan kohta seittemän vuotta pidetty yhtä, ja vauvan on ollut lupa tulla helmikuusta asti. Elokuussa oli keskenmeno rv 12, joten ihan varovasti vasta ollaan onnellisia tästä. Ollaan mietitty yksityiselle ultraan menemistä, onko kellään kokemuksia mihin Tampereella kannattais mennä?
Oireita ei oo väsymystä lukuunottamatta mitään (eikä ollut kesälläkään), joten olo on koko ajan epävarma. Kerrottu ollaan parille mun kaverille ja mun perheelle, ihmisille, jotka tiesi keskenmenostakin. Mies on sitä mieltä, että kellekään ei tarvi kertoo ennen kun vauva syntyy, mutta mulla on kova tarve puhua ja jakaa huoliani muiden kanssa.

Helou!
Positiivinen yllätys, kun tulin raskaaksi. Lopetin pillerit jo kesällä 2013, aktiivista yritystä n puoli vuotta. Alkoi jo mietityttämään, että hoitoihin joutuu lähteä kun puolitoista vuotta hurahti ilman tärppäystä. Miehen kanssa oltu 5,5 vuotta.
Laskettu aika 13.8, rv 6+2 nyt menossa. Ensimmäinen raskaus. Ensimmäinen neuvola 8.1.
Minulla ei ole MITÄÄN oireita lievän rintojen turvotuksen lisäksi. Tuntuu jo siis liiankin oireettomalta, välillä tuntuu, että kantaakohan kuollutta sikiötä masussaan. Ehkä sitä vain psyykkaa itseään pessimistiksi, ettei pety.. Toivottavasti vielä pääsee iloitsemaan. :)

Tervetuloa Tipa ja Pretor :) Mahtavaa, että meitä elokuisia ensikertalaisia on jo näin paljon :)

Mä alan pikkuhiljaa tottua ajatukseen raskaana olosta ja tulevasta vauvasta. Ensimmäinen viikko plussan jälkeen meni aivan täysin alkuhuumassa. Nyt oon huomannut ajattelevani myös muita asioita aina välillä. Viimeset päivät onkin tuntunut menevän vähän nopeammin. Ehkä se neuvola-aika tuleekin pian :) Reilu kolme viikkoa vielä.

Joko olette alkanut miettiä, mitä vauvakamoja haluatte hankkia? Mulla on jo vaunut valittuna. Pitäis jaksaa kevääseen odottaa, että pääsen tilaamaan niitä :) Tiedän myös millasen pinnasängyn haluan. Mulla on myös muutama vastasyntyneen body, jotka ostin jo vuosi sinne pahimman vauvakuumeen kourissa :grin Silloin muuten alkoi mulla tämä vauvakuume, joka on edelleen päällä :)

Meillä esikoisten odottajilla on todellakin kaikki ihan uutta! Ihanaa, kun pääsee testailemaan vaunuja ja hypistelemään pikkuisia vaatteita. Meillä ajateltiin nukuttaa pikkuinen ensimmäiset kuukaudet äitiyslaatikossa. Anoppi toivottavasti ompelee laatikolle kauniin verhoilunkin :)

Salo84, mitkä vaunut olette valinneet? Olisi mukava kuulla, mihin kaikkiin hankintoihin päädytte, niin itsekin osaa sitten pohtia hankintoja. Täällä tosiaan on todellinen ummikko-odottaja, koska en ole ikinä edes pidellyt pientä vauvaa sylissäni :D

Mä en ole vielä uskaltautunut ihan täysin päästämään valloilleen tätä vauvahuumaa. Syksyisessä tm-raskaudessa intouduin täysin..katselin jo vaikka mitä, luin kirjoja aiheesta ja ostelin vauvalehtiä. Nyt yritän toppuutella vielä sinne np-ultraan, vaikka varhaisultrassa tällä viikolla jo kaikki näyttikin oikein hyvältä ja sydän sykki:Heartred.

Mutta tammikuun lopulla annan sitten itselleni luvan homman lähteä kokonaan lapasesta :dance018:grin

Onhan tossa tullu jo aika hyvin etsittyä mitä sit myöhemmin sit hankitaan. Sen oon päättäny et mitään en osta uutena ja pinnasängynki ostan sellasen minkä voin sitte itse maalata mieluisaksi :) mutta en malttais oottaa et pääsee sisustamaan :) ja tiedän minkälaiset vaunut haluan :D Sisko oli ostanu meille jo mustan untuvahaalarin kun oli kaveriltaan löytänyt söpön sellaisen :D

Wau,kävin kyylää helmissä :) Sieltä löysin vinkin vuokrattavaan sänkyyn ( vaavisänky) laitoin harkintaan :cool:

Itsekkin jo kovasti haluisin ostella kaikkea ihanaa jo, mutta kaipa se on parempi vielä odottaa :)

Nyt vaan hirveesti pähkäilly ruokien kanssa. Kun ei vielä neuvolassa ole tullut käytyä niin tuntuu uskomattoman vaikealta ajatella mitä on kielletty ja mitä ei. Olen kyllä thl:n sivuilta lukenut asiaa, mutta silti pähkäilen mm. Juustojen kanssa. En juo kahvia enkä teetä, mutta olen aina juonut pepsi maxia. En mitenkään litra tolkulla, mutta yks kaks lasia päivässä helposti. Osaako joku sanoa, että pitääkö vähentää se tai jättää kokonaan? Olen jotain lukenut näistä, mut on kaikki niin uutta ja sekavaa :D

Itse päätin näin jälkikäteen ruuan suhteen ajatella maalaisjärjellä (eilen kylmäsavulohta syöneenä) vaikka aluksi ajattelin noudattaa. Järkikäteen asian suhteen eikä mitään ressiä :) tosin itse kartan aspartaamia( sitä on pepsimaxissa ja kaikissa muissa light tuotteissa) se on hirveää myrkkyä ja kielletty raskaana olevilta muualla maailmassa vaikka sitä taas THL:llä ei ole kieltänyt..ihme juttu.. ja miksi yhtäkkiä tietyt ruuat onkin kielletty jne vaikka esim sen listerian voi saada koska vaan ja jopa salaatista :D miksi yhtäkkiä ei luoteta Suomen supertarkkaan ruokavalvontaan jne ja vain koska on raskaana? :D loppu ymmärrys ku rupesin asiaa liikaa ajattelemaan :D esim inkivääriä käytetään muualla pahoinvoinnin ehkäisemiseen ;)

Eli päätin olla ressaamatta yhtään mistään :) huomattavasti helpompaa ja rentouttavampaa :)

Tänään taas tuli töissä kova menkkakipu ja särky alapäähän, niin kova että hetkeksi tuli ihan semmonen "pakokauhuinen" olo, tuntui ettei voi seistä, istua tai tehdä mitään. Muutamissa minuuteissa taas hellitti mutta on kyllä todella kova tuo kipu sillon kun tulee ja jotenkin lamauttaa ja olo on todella tukala. Sitten menee ohi ja olo taas normaali. En oo koskaan supistelua kokenut mutta just tänään mietin että jos tää jo sattuu näin paljon niin miltä se kunnon supistus tuntuu?! Vai oliko tämä sellainen :grin noh, vuotoja ei oo ja muut oireet senkun pahenee eli luotan siihen että raskaus kuitenkin jatkuu.

Heips, täällä myös elokuista esikkoa odotellaan!

Taustalta löytyy PCO, oireena puuttuvat kuukautiset.
Usein PCOn hoidossa suositellaan painonpudotusta, joten diagnoosin kuuleminen oli isku vasten kasvoja, sillä minulla ei ylipainoa ole, niin tiesin että joku konkreettinen hoito tarvitaan. Sanat "lapsettomuus" ja "lapsettomuushoito" tuntui kuolemantuomiolta.

Meillä yritystä takana n. 2 vuotta ja nyt syksyllä sain elämäni ensimmäisen Clomi-kuurin, joka tuotti myös elämäni ensimmäisen plussan testiin (testeihin, n. 7kpl :D )

Samalla kun olen varuillani asian kanssa (pessimisti ei tunnetusti pety), tutkim netistä mahdollisia vaunumalleja ja kauniita lapsennimiä... ;)

Huomenna pyörähtäisi käyntiin rv5+6 ja niinpä tässä mietin josko uskaltaisin varhaisultra-aikaa alkaa soittelemaan tammikuun tokalle viikolle. Tahtoisin niin kovin saada tietää jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, että onko tyyppi oikeassa paikassa, puhumattakaan siitä että onko koko tyyppiä olemassakaan.

Takaisin