Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja veikkaan jos mun koira olis ainakin menny lähelle mut en tiedä jos se olis haistellu sitä niin olisko se sillon tajunnu että ei se oo ihan normi koira :)

Jep, kypsänä tietenkin. Hyvää oli niinkin, palataan mediumeihin toivottavasti sitten vasta syksyllä :grin Mitään lihaa ei oo muuten koko alkuraskaudessa tehnyt tippaakaan mieli, mutta nyt maistui!

Ei ne pantasudet yhtaan sen kesympia oo ku muutkaan, etta kylla kandee olla vahan varovainen. Plus kasittaakseni jos yhden suden nakee niin niita voi olla lahella enemmankin. Enka tosiaan paastais koiraa lahelle, voi olla akkia entinen koira.. :eek:

Joo on tää huolehtiminen kyl.. Sitä vaan haluais että olis enemmän oireita vaikka kyllä toisaalta oon ilonen jos ei tuu pahemmin mitään. Pystyy pitempään peittelee raskautta kun ei olla kerrottu vielä kovin monelle. :) Mullaki tosiaan sellanen olo, että jos en tietäis olevani raskaana niin varmasti sais mennä aika pitkälle ennenku tajuaisin oottavani vauvaa. Huomenna aamulla ultra, tulen sitten kertoo mitä siellä näky :)

Toinen neuvola ja lisäksi lääkäri käyty. Loppuviikko ainakin sairauslomalla :( MUTTA nyt olen Hänet kuullut ♡ ei malttanut paikallaan pysyä mutta loppujen lopuksi sen verran että kuulin Hänen siellä olevan. Voi tätä tunnetta :')

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mua jänittää tän päivänen nt-ultra niin paljon,etten pysty edes kouluun meneen! Mahaan sattuu ja oksettaa :sad001 Onneks ei ois ollutkaan kun 2h niin en paljon menetä.

Blop: Tsemppiä ultraan!! Kyllä se hyvin menee :p Meillä olis torstaina.. :eek:

Kyfi:
Ei tuo migreeni oikein vastaa tohon Panadoliin et on aika haastava mut pitää vaan yrittää rytmittää syömistä ja nukkumista mikä on vielä aika hankalaa.. :sad001

Rupeaa ultrat lähenee! <3 Minullakin huomenna, en varmana nuku tänä yönä! :)
Ja tuosta oireettomuudesta minäkin, mulla loppu pahoivointi noin kuukausi sitten, ekat pari viikkoa epäillen vähän kanssa mutta kun dopplerilla löysi sykkeen niin ei jännittänyt enään yhtään! :)
Pitäisikö joku ultra kuvien ketju perustaa?

Mä oon tässä asiassa kyllä niuho, en nyt ehkä ultrakuvien suhteen, mutta lapsen kuvien laittamisesta nettiin. Kuvat leviää ku kulovalkea ja ketä tahansa saa ne käsiinsä helpostikin. Tiedän tapauksen että joku oli esitellyt tutun lasta omanaan instagrammissa. Ja mun mielestä luvatta ei laiteta edes lasten kuvia. Suurin osa laittaa, ok, mut itse (eikä kukaan muukaan) en tule julkaisemaan syntyneestä lapsestani kuvia facebookissa tms julkisessa mediassa.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mä olen samaa mieltä kuvien laittamisesta nettiin kuin Mirmelikin. Mut toki jokaisen oma päätös, mut itse en laittaisi:)

Totta tuokin ja ymmärrän tuon näkökanna todella hyvin! En todellakaan haluaisi että mun lapsen kuvia joku käyttäisi ominaan! Mutta itse kyllä tulen laittamaan facebookiin syntyneestä vauvasta sitten kuvia,mutta sen takia juuri poisti kauheen määrän "kavereita" listalta,ihmisiä joiden kanssa en ole tekemisisä tai edes tunne,tiedän vaan. :)
Mutta sitä en ymmärrä kun ihmiset laittaa alastomasta lapsesta kuvaa facebookkiin tai instagrammiin! :eek: Mulla ei tulis mieleenkään laittaa sellaista kuvaa missä sukukalleudet on kaikkien nähtävillä! Kaikenmaailman perverssejä kun on :mad:

Niin on. Kannattaa laittaa kuvia harkiten. Muutenkin Facebookista yms. Somesta tullut jotenkin merkityksetön paikka mulle. Oon niin onnellinen miehestäni ja tästä tulevasta pienokaisesta että ei oikein itressejä roikkua facessa. Ja huvittaa kun mun jutuista tykkää facebookissa sellaiset ihmiset joita en pidä kovin läheisinä. Jotain ex ex työkavereita..

Mä oon myös aika varovainen sitten kun aika tulee niiden kuvien kanssa. Ollaan jo miehen kanssa päätetty, että vauvan kasvokuvia ei tule facebookiin. Raskaudesta en aio myöskään kirjottaa mitään faceen. Jaan kyllä mielelläni kuvia sukulaisille ja ystäville, mutta teen sen sitten sähköpostin kautta juuri niille, jotka niitä haluavat katsella. Munkin kuvista facesta tykkää jotkut vanhat opiskelijakaverit yli kymmenen vuoden takaa. En oo heidän kanssaan missään tekemisissä.

Mutta nää on sellasia asioita, joista jokainen tekee just sellasen päätöksen kun itsestä hyvältä tuntuu :) Harkitsin myös, jos laittaisin vauvakuvia esim faceen niin tekisin sellasen kansion, jonka näkee vaan tietyt ihmiset, mutta en tiiä, miten turvallinen se todellisuudessa on :rolleyes:

Noista vauvakuvista FB:ssä ja muualla. Itse en ole vielä edes miettinyt, miten menetellään noiden kuvien kanssa sitten kun sen aika on.

Tuli vaan mieleen tuosta salo84:n ideasta, että laittaa vauvan kuvat vain tietyille henkilöille näkyvään kansioon, niin kuulostaa aika kivalta idealta.
Toki siinäkin kannattaa ottaa huomioon, että kaikki kuvat mitä facebookiin laittaa, on facebookin omaisuutta, vaikka kuinka laittaa yksityisasetukset kuntoon. Ei sillä että Facebookissa työskentelevät olisivat joitain hulluja pedofiilejä tms., mutta heillähän säilyy käyttö- sekä katseluoikeus jokaiseen sinne ladattuun kuvaan.. :s

Hoh, on kyllä vauvallekin hankalaa syntyä näin some-aikana :D

Takaisin