Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaahas, meillä taas sairastetaan. Liekkö pitkällä junamatkalla joku pöpö tarttunu,tytöllä kuume,nuha ja yskä. eipä juuri tullu nukuttua viime yönä :(

Voi surku, jospa pian paranee!:)

Meillä on miehen hiihto,- isyys.- ja pääsiäislomat vietetty, kolme viikkoa putkeen, ja kylläpä on nyt outoa taas olla kahdestaan päivät tytön kanssa. Mitä me tehtiin ennen lomia kahdestaan päivät?:D kerhotkin olleet tauolla kun ollu pääsiäiset ja hiihtolomat niin tänään taas käytiin pitkästä aikaa kerhossa.
Tyttö oppi ryömimään eilen. Miehen lomien alussa mietittiin että oppiikohan, ja eilen ehdittiin jo sanoa että eipä oppinut, kunnes muutaman tunnin päästä jo ryömikin. :)

Rytmi on edelleen aika sekaisin. Tänään vauva nukkui pitkästä aikaa yhdeksään, kun olen pimentänyt makuuhuoneen. Aikaisemmin heräs aina 5.30-6 aikaan ja en saanut enää nukahtamaan. Nytkin herää kyllä syömään 6.30, mut nukahtaa uudestaan kun on hämärää.:) Nyt kun on testattu et aikaisten aamujen syy on valoisuus, niin pitäis kai käydä ostamassa pimennysverho, oon nimittäin sisustanut aika kauniiksi meidän makkarin ikkunan jätesäkeillä ja yhdellä tummalla verholla.:D

Minäki ku kirosin että tyttö on alkanu heräämään kukonlaulun aikaan eikä suostu enää nukahtaan uudelleen, niin nyt onki taas ottanu semmosen rytmin että herää 7 aikaan jolloin sängystä alkaa kuulua "mämmämmämmä"-litaniaa ja muuta ähinää. Sitte pistää peukun suuhun ja jatkaa ite unia 8-9.30 asti,ku on ensin äitin saanu herätettyä niin ettei saa uuelleen unta ;)

Meillä nyt pari yötä ollut vähän levottomia. Paljon ähertää ja kääntyilee unissaan ja kahtena yönä herännyt valvoskelemaan ja itkemään neljän aikaan. Sit kun vihdoin saa tassutuksella nukahtamaan, niin sit ei enää tule itselle uni. Nukahtaminenkin vaikeampaa kuin aikaisemmin. Itse nukahti muutaman viikon ajan sekä päikkäreille että yöunille, mut nyt ei meinaa millään nukahtaa. Ei varmaan malttais nukkua, kun just oppi tuon ryömimisen.:)

Meidän poika änkee ja tunkee itsensä mitä ihmeellisimpiim nukkumaan asentoihin pinna sängyssä :D ei se enään paikallaan pysy edes unissaan :grin Välillä yöt on levottomia ja välillä ei niin levottomia veikkaan tuon levottomuuden johtuvan juuri siitä kun oppii kaikkea uutta :) meillä ei ihan vielä kontata mutta tunkee ja punkee välillä ryömien hieman eteen päin :D ruoka maistuu hyvin ja tykkää istua syöttötuolissa ruoka pöydän äärellä :)

Zeinika: Meillä ihan sama juttu ton pinnasängyssä nukkumisen kanssa. Monena aamuna on poika ollut täysin väärinpäin jalat kohti päätyä kun ollaan heräilty tai sitten nukkuu kyljellään sikiöasennossa vasten pinnasängyn päätyä :D aina tuntuu löytyvän toistaan hullunkurisempia asentoja :D reunapehmusteita on myös mukava askarrella ja yksi yö onnistui jopa saamaan reunapehmusteen vähän irti kun tarpeeksi kauan roikkui siinä :D

Jennik88 kuulostaa todella tutulta :D meidän pojan lemppari on änkeä itsensä sykkyrälle poikittain pinnasängyn päätyyn :D yhtenä yönä heilui unissaan niin paljon että kääntyi vatsalleen ja säikähti sitä sitten :grin

JOs lapsi on vinottain pinniksessä niin on sitä välillä itsekin. Heräsin yöllä ihan mutkalta omasta sängystä kun olin yrittänyt silitellä uneen poikittain sivuvaunussa olevaa vauvaa. Lopputuloksena molemmat oltiin kuitenkin nukahdettu :D

Paranemisia kaikille nuhanenille :)

Zeinika, joko masu on kasvanut ? Ootko voinut hyvin ? :)

Osoitteleeko muiden vauvat? Mun poika keksi sen ja nyt sitten osottelee kaikkia ja kaikkea koko ajan :D . Ryömii (tai oikeastaan hilaa itseään) ja pääsee jo tosi kovaa ja omat lelut ei tietenkään kiinnosta palaakaan...

Voi, ihan on vauvamasu!:) tulee ihan pikkusen vauvakuume, tai semmonen että olispa ihana olla raskaana taas. No, mulla nyt on semmonen olo ollut koko ajan sen jälkeen kun tyttö synty, et eipä ole uusi tunne.:D Mut ei meille toista ihan heti, tämän yhdenkin kanssa saa taas ihan tarpeeksi valvoa öisin.:) ihme hulinaa, eikä millään meinaa taas nukahtaa itsekseen, vaikka jossain vaiheessa nukahti niin ihanasti itse omaan sänkyyn. Oisko jotain eroahdistusta, aina alkaa itkeä kun lähden huoneesta.:/ Joskus vaan saa pitkäänkin tassuttaa, varsinkin päivisin. Iltaisin olis ihana kun nukahtas itse, kun saa hetken viettää aikaa miehen kanssa kahdestaan.

Ei osaa meillä tyttö vielä osoittella.:)

Zeinika: Näyttää ihan vauvamasulta <3 Mulle kaupassa eräs mies onnitteli vaikka en oo raskaana :banghead:
Mulla on krooninen vauvakuume. :laughing025

Meillä ei vielä osoitella, mutta tänään syöttötuolissa vauva nojautui mua päin ja ojensi kätensä "ota syliin" :hello2

Zeinika, ihan on vauvamasu <3 !

Jenkkipentu, täällä kans osoitellaan syöttiksestä, että ota syliin :) Mut ylipäätään jos ollaan jossain niin neiti kyllä katteee todella selvästi ja hymyilee ohikulkijoille :D Esim.vaikka ollaan jonottamassa vuoroa apteekissa tms :) Muutenki liikettä riittää_koko_ajan kun on opittu ryömimään. Huh ;)

Meijän tyty sano tänään ÄITI! Oli miehen sylissä ku mies riisu ulkovaatteita hältä. Sitte tulin jostain typyn näkökenttään niin katto mua ilahtuneesti ja sano tuon, ja vähän hekotteli päälle :D sano vielä hetken kuluttua sen uudelleen. On siis viimeisen viikon ajan itekseen höpötelly äini,äiti,äittä, mutta nyt sano sen tosiaan ihan siinä kohtaa ku minut näki,eli voidaan varmaan sanoa että sanoi nyt ensimmäisen sanansa? :)

Meilläkin on sanottu ihan selkeä Äiti pari kertaa, ei voi erehtyä :) sitä ennen sanoi ätii tai ätää. Joten kyllä voi sanoa että eka sana sanottu, jee <3
Meillä mennään konttausasentoon mutta ei vielä ole kaasua löytynyt, ryömimäänkään ei olla opittu vaan pyörimällä liikutaan. Ajatella että kohta kesä ja lapset saattaa jo kävellä silloin, aika menee aivan liian lujaa eteenpäin!!

ÄNiin menee, on välillä niin haikea olo. Ajatella että kohta vauva on ollut mahan ulkopuolella yhtä kauan kuin siellä sisäpuolellakin.:) kyllä raskausaika vaan meni hitaammin.:D

Ihanat ekat sanat. Meillä ollaan vielä tätättätä ja gagaga- asteella tuossa puhumisessa.:) mut paljon kyllä höpöttää, on se vaan sulosen kuulosta tuo vauvan jokellus.<3

Takaisin