Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin nyt näyttäisi siltä että meidän poika saa oikeasti pikku sisaruksen <3 ultrassa käyty ja kaikki hyvin niska turvotus oli 0.9 eli todella hyvä ai että kun on niin helpottunut olo :) meidän poika istuu syöttötuolissa todella hienosti ja eilen pääsi ulos istumaan rattaisiin kun käytin koiraa ulkona :)

Liitteet

• IMG_20160318_101615.jpg
    IMG_20160318_101615.jpg
    418.3 KB · Katsottu: 20
Onnea Zeinika! Muistan vielä itekkin raskaudesta, miten paljon ultrat jännitti ja miten helpottunu oli jälkeenpäin. Teille tulee kyllä niin ihanan pieni ikäero vauvoille! :)

Kiitos bubu :) juu kyllä nuo ultrat on todella jännittäviä :) ja olen tyytyväinen että saadaan näin pienellä ikäerolla :) kaksi kärpästä yhdellä iskulla niin sanotusti :)

Voi onnea Zeinika <3 ihanaa että kaikki hyvin. Se on kyllä hyvä että on pienellä ikäerolla. Siis minä oon vähän tyhmä kun mietin tälläistä mutta välillä kun kuuntelee uutisia ja tätä maailman taloutta kun huonosti menee niin mietin että apua voidaankohan me tehdä toista lasta, että jos vaikka ei olekkaan töitä yhtäkkiä tms. Tyhmää ajatella noin :( sitä kun ei elämästä tiedä koskaan. Vielä ei ole vauva kuume tullut päälle, mutta kyllä meidänkin pitäisi pikkuhiljaa alkaa miettimään että josko tehdään ja milloin. Ei olla enää niin nuoria ja vuodet vaan vieriin eteenpäin..

Täällä on kovasti keskusteltu vaikka mistä, käyn aina lukemassa mutta en muka koskaan kerkeä kirjoittaa. Mutta meille kuuluu ihan hyvää. Eilen tosin ilmeni eka ruoka-aine allergia; kananmuna. Neiti söi pienen palan ja siitä vajaa 30min. kovasti oksensi, meni aivan voimattomaksi ( hengitti kuitenkin), ja iho ihan kirkkaanpunaiseksi johon nousi vaaleita patteja. Käytiin lääkärissä ja todettiin astetta pahempi muna allergia :/ nyt sitten vältetään munaa ainakin vuoden ikään saakka ja katsotaan josko sitten kokeillaan uudelleen. Oli kyllä hurjaa katsoa kun toinen vaan oksentaa ja oksentaa :/ saatiin myös lääkettä jota voi antaa jos jonkun muuan ruoka-aineen kohdalla käy samoin. Meillä on tosiaan atooppinen ihottuma niin siihen kuulemma voi liittyä enemmänkin allergioita.

konttausasentoon neiti menee mutta ei vielä ole kaasua löytänyt :)

Miten muuten onko joku siirtänyt vauvan omaan huoneeseen nukkumaan? ollaan mietitty että milloin raskittas siirtää :)

Tyy84, voi kamalaa tommonen allergia. Toivottavasti se menee ohi kun pieni kasvaa. Oon itekin miettinyt, että miten sit toimitaan jos tyttö saa jonkun allergisen reaktion ruokaan. Kääk.

Meillä tyttö on nukkunut omassa huoneessaan tammikuun alusta lähtien ja hyvin on mennyt

Tyy84, täällä sama juttu. Vuosikerta on tuo -84, ei oo vielä vauvakuumetta, mutta ikuisuuksia ei voi odottaakaan jos toista haluaa :) Ainahan nuo talousasiat mietityttää, ei voi koskaan tietää mitä tapahtuu. Harvemmin sitä enään eläkeikään asti ollaan yhdessä ja samassa työpaikassa. Olen myös sitä mieltä, että jos työt jostain loppuu niin hyvällä asenteella saa töitä, kun etsii vaan. Kotoa kukaan ei tuu hakemaan.. Hurja juttu tuo allergia, saa tarkkaan lukea tuoteselosteet yms.

Ei olla siirretty omaan huoneesee. Mein tyttö vielä yöllä syö kuitenkin. Nyt ollu vähän parempia öitä takana taas, mtu viime yönäkin klo 02-03 toinen vaan höpötteli ja yritti konttailla menemään :D Tissitainnutus lopulta auttoi. Kesällä ajatusta laittaa tytön huone kuntoon ja sit koitaa nukkumista siellä. Katsotaan nyt miten yösyönnit jatkuvat...sehän se vähän ratkaisee homman:)

Hui mikä allerginen reaktio, olis kyllä niin pelottava tilanne. Onneksi anafylaktinen reaktio vauvalla harvinainen, mut kyllä mua vähän pelottaa aina alottaa uusia, kovasti allergisoivia ruoka-aineita. Just vaikka kala ja kananmuna, molempia olen antanut kerran, pitäs kohta testailla uudestaan. Sit aikanaan joku pähkinä, millonhan niitäkin antaa ekan kerran, kun just oon lukenut että niillekin kannattas mahdollisimman aikaiseen altistaa.

Meillä vauva nukkuu vielä samassa huoneessa meidän kanssa. Syö kerran yön aikana tissiä, ja aamulla herää 5.30-6, jolloin saan joten kuten vielä pitkitettyä heräämistä kun otan viereen rinnalle. Meillä on vauvan huoneessa pinnasänky, jossa nukkuu aamupäikkärit. On nyt oppinut nukahtamaan sinnekin itse, joten toivon että aikanaan on helppo siirtää sinne myös yöunille.:) Mutta en mä vielä ole raskinut siirtää, tuntuis niin oudolta nukkua eri huoneessa.:)

Joo oli se kyllä hurjaa :( sanoi se lääkäri että seuraavan kerran sitten reilun vuoden iässä kun kokeilee kananmunaa niin voipi jonnekkin allergia klinikalle mennä missä sitä testataan lääkärin silmän alla.Seuraava allerginen reaktio voi olla pahempi :/ Toivon todella että ei tulisi enää mistään allergista reaktiota!! Mietin myös että jos tuossa alkukesästä siirtäs omaan huoneeseen. Meillä ei syödä enää öisin mutta sitä konttaamista harjoitellaan myös öisin :D

evemoi; niin ja sekin pitäs ottaa huomioon että jos se toinen ei tulekkaan helpolla (meillä tätä esikoista tehtiin reilu 2v ja lapsettomuushoitoja takana). Niin tekevälle aina töitä löytyy!!

Mä en oo ees harkinnut vauvan sijoittamista omaan sänkyyn yksin, saatikka sitten omaan huoneeseen. Meillä on edelleen sivuvaunussaan sängyssä kiinni, mutta nyt tän eroahdistusvaiheen aikana vauva on siirtynyt kokonaan mun kainaloon. Lähinnä oon harkinnut isompaa sänkyä :D :D mä oon vakavasti harkinnut että nukkuisikin siihen asti meidän kanssa, vähintään samassa huoneessa, että ite pyytää omaan huoneeseensa. Mä koen luonnolliseksi että nukuttaisiin kaikki yhdessä, tilaa vaan saisi olla enemmän kuin tää 140cm sänky..

Takaisin