Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mitenpä kiinteillä on kakka luistanu? Meillä ollaan nyt vaiheessa jossa syödään kerran liha-kasvis lounas, välipalaksi hedelmää, päiväliseksi pelkkää kasvista. iltapuuroa ollaan alettu lisäileen. syö tissiä parin-kolmen tunnin välein tasasesti.. sen lisääksi saa vettä ruoalla. nyt on pari kertaa tehnyt kunnon kakka pökylää. ei mitenkään itke tai oo kivulias kakka mutta on selvästi kiinteä. Jokohan ne saa muuttua kiinteiksi? :/

Meillä syödään neljä kertaa päivässä ja aika hitaasti on lähteny määrät nousemaan. Kakka on kyllä viimeviikon aikana muuttunu selkeästi kiinteämmäks tahmaksi. Ei siis ihan sellasta kiinteää pötköä kuitenkaan. Yhtää en tiedä, että miten kuuluis olla...

Meillä vaihtelee tuotosten koostumus, välillä melko kovia pötkylöitä ja saman päivän aikana voi olla sitte paljo löysempääki tavaraa. Luulis että jos ei kivuliasta oo kakkaaminen niin ei varmaan kovemmatkaan sitte haittaa?

Jemna:meillä kans välillä päiviä jolloin on tosi kiukkunen ja väsyny ja jyrsii kaikkea. Ja alahampaat tullu jo kans. voihan se olla että yläetuhampaat tulossa ja isompina hampaina kivuliaampaa niitten puhkeaminen?

Meijän entinen superpitkään nukkuja vaan aikaistaa heräämistään. Entisen klo.10 heräämisen sijasta esim.tänään heräs jo seiskalta. Toivottavasti ei tosta enää paljoa aikaista,äiti kerkesi liian hyvään tottua :D onneksi yöt yleensä hyvin nukkuu muuten.

Välillä on kakkapötkylää ja jos tuntuu liian kovalle vauvan ähistää oon antanut luumua sitten. Tosin tossa viikonloppuna kun annoin itsetehtyä luumusosetta niin se tais maistua liiankin hyvin..oli vanhat kunnon niskakakat:grin Piti käyttää koko tyttö suihkussa. Aika herkästi ainakin peruna tuntuu kovettavan mahaa ja toinen on banaani. Omena ja luumu sopivassa suhteessa täällä ainaki auttanu masuun, sekä vettä ruualla myös :)

me syödään kans ruualla vettä aina. ja luumu ei meillä kyllä auttanu mahan toimintaan yhtään. kovetti entisestään. täytyy varmaan uudestaan kokeilla kuitenkin vielä.. tosin ei oo mallasuutekkaan nyt löysentäny vatsaa joten seuraava taitaa olla sitte se levolac. eivät neuvolassa kuiteskaan olleet vielä huolissaan kun ei oo kipeä/itkunen..

Isle meillä on käynyt ihan samallalailla. ennen nukuttiin aina 10-11.. sitten ruvettiin herään klo 9 ja nykyään kello 7... :( ja tämä mamma ei oo yhtään aamu ihmisiä :/

Meilläkin herää tyttö nykyään aina klo 6.30-7. Tai heräis varmaan jo klo 5.30 ihan mielellään, mutta otan viereen tissille, johon nukahtaa tunniksi ja sen jälkeen ei suostu nukkumaan. Se on varmaan tämä kun on aamulla niin valoisaa, pitäis pienennysverhot tai ees jotku tummemmat verhot hommata, jos se auttas.

Mietin isle kans et jos tytölle tulis sit ylös hampaita, vaikka mitään ei vielä tunnukaan, mutta voihan ne kutittaa.
Mut taisin edelliseen viestiin kirjoittaa siitä ihottumasta, joka nyt sit on ilmeisesti vauvarokkoa ja siksi vauva ollut kärttyinen. Mä vaan luulin että siihen liittyy aina se kolmen päivän kuume, mutta voi olla myös kuumeettomana.

Päärynä ja kiivi kanssa auttavat kakan pehmentämiseen. Meillä syödään päärynää joskus joka (2-3) aterialla. Ja Lifen maitohap bakt tipat. Sellaiset missä on se pupun kuva ne sisältää bb12 bakt jota kaikissa maitohap bakt ei ole.

ReiRei, ootko kokeillut antaa luumuvettä hiukkasen ? Eli liottaa muutamia kuivattuja luumuja yön (tai päivän yli) ja antaa juoda ne luumuvedet. Se kuulemma toisilla auttanut.. :) Ja voihan tuo kova maha olla vaan alkukankeutta kiinteisiin totuttelussa. Toivottavasti helpottais kuitenkin.

Tääl on nyt ruvennu menee parina päivänä enemmän taas kiinteitä.. :) Sormiruokailukin sujuu päivä päivältä paremmin. Tyttö nukkuu ulkona päiväuniaan joten nyt nauttimaan vaunuillen tuosta keväisestä auringonpaisteesta!

Hei kysyn ihan asian vierestä, mutta ootteko käyttänyt rautalisää vielä? Mun äitini alkoi katsoa mun silmiä (siis sitä punasta kohtaa alaluomen alla) ja se oli ihan valkonen, kun mun äitillä ja miehellä ne oli punaiset. Äiti epäili,että mulla olisi raudanpuutetta. Kävin ostamassa sellasta juotavaa rautalisää, mutta hitto vie se maistuu eka tosi makealle ja sit tulee se voimakas raudan jälkimaku. Ton pitäisi olla kai hellävaraisempi vatsalle, mutta onkohan mitään toista hellävaraisempaa versiota, joka ei aiheuttaisi niin paljon ällötyksen tunnetta? :D

Mä just mittautin hemoglobiinin kun synnytyksessä tippui johonkin 80 muistaakseni ja en syönyt sen jälkeistä rautakuuria loppuun. en syö raskaus vitamiineja enää mutta hemoglob oli hyvä. Kannattaa tarkistuttaa jos epäilyttää. Imetän siis vieläkin ja en syö punaista lihaa ollenkaan ja maitoa vain kahvin kanssa. Kanaa tai kalaa vain kerran viikossa, muuten kasvisruokavalio

Hei kysyn ihan asian vierestä, mutta ootteko käyttänyt rautalisää vielä? Mun äitini alkoi katsoa mun silmiä (siis sitä punasta kohtaa alaluomen alla) ja se oli ihan valkonen, kun mun äitillä ja miehellä ne oli punaiset. Äiti epäili,että mulla olisi raudanpuutetta. Kävin ostamassa sellasta juotavaa rautalisää, mutta hitto vie se maistuu eka tosi makealle ja sit tulee se voimakas raudan jälkimaku. Ton pitäisi olla kai hellävaraisempi vatsalle, mutta onkohan mitään toista hellävaraisempaa versiota, joka ei aiheuttaisi niin paljon ällötyksen tunnetta? :D

Suosittelen lämpimästi ferroforte tabletteja tai nestemäistä. Saa hyvinvarustelluista ruokamarketeista tai luontaistuotekaupoistakin kai. Mulla nousi 2vkossa hb raskauskaikana kun mikään muu ei auttanu vaan laittoi vaan pakin jumiin. Tuosta ferrofortesta ei tuu mitään ja oon syöny sitä nyt koko ajan varmaan yli puolivuotta. (Vois varmaan jo lopettaa kylläkin :D ) Eli sitä suosittelen lämpimästi!

Komppaan madmaselia, et kannattaa neuvolassa pyytää eka tarkistamaan hemoglobiini, rautalisää ei kannata syödä turhan takia. :) Mut itse söin rautalisää synnytyksen jälkeen, maltofer-merkkistä. Mua melkeen harmitti lopettaa se kun hb nousi, kun tykkäsin siitä mausta.:D netistä luin joskus jostain että olis muka kamalan makusta. Vois kuvitella että raskausaikana olis ollut tuollaisia mielihaluja mut mulle tuli raskauden jälkeen.:D

Mulle neuvolasta neuvoivat että pitää ottaa omaan lääkäriin yhteyttä kun äitiä ei synnytyksen jälkeen enää hoideta

Aijaa. Meillä on neuvolassa otettu multa hb ainakin kaksi kertaa synnytyksen jälkeen vauvan neuvolan yhteydessä, niin sillä ajattelin että kysyä neuvolasta.:)

Meillä pitää aina mennä labraan ja lähetteellä. Kivalta kuulostaa jemna teidän systeemi. Täällä on mun mielestä turhankin monimutkaisia jotkut jutut.

Vähän kuulostaa juu. Hb:n ottokin niin simppeli juttu, näköjään pitää sekin jossain hankalaksi tehdä.:/

Sain vatsanväänteitä jo koko rautatablettien ajattelemisesta! Jälkitarkastuksessa hb oli jotain 140+. En myöskään syö punaista lihaa, enkä kanaa. Kalaa viikoittain ja muuten kasvista. Vihreistä kasviksistahan saa hyvin rautaa itselle :)

IHania keväisiä päiviä ollut nyt, joskin lupas taas kylmää.. Pitäisi niin sanotusti korkata tuo vaunujen ratasosa ja lähteä sillä kärryttelemään joku päivä. Toisaalta neiti nukkuu niin hyvin vaunukopassa, että toistaiseksi lenkit sujuneet unien aikaan. mites muut, ootteko jo ratasosaa käyttäneet ? Kaupassa käydään niin tyttö on aina rattaissa nykyään, ei suostu olemaan kaukalossa enää..

Me on käytetty jo ratasosaa, kun saahan senkin vaakatasoon, jos alkaa väsyttää. Kaupassa oon alkanu laittaa ostoskärryihin istumaan, jos on semmosella virkeällä tuulella, että haluaa katella ympärilleen. Siitä on vauva ollu kyllä ihan intona! :)

Ostoskärrejä pitäski kokeilla ! meinki neiti varmaa tykkäis..apua kestääkö tän ikäiset jo siinä ? Voi missä ne pikkuvauvat on.. :)

No pihalla jos työntää kärryjä, niin saa kyllä pitää kiinni, ku täristää ja sen verran huono tasapaino on kuitenki (meillä ainakin). Tasasella alustalla on kyllä pysyny hyvin. Meinas tulla tippa linssii, ku tajusin, että toinen istuu ihan sujuvasti jo isojen lasten istuimessa! Varmaa aika yksilöllistä, että minkä ikänen siinä keikkuu mukana, mutta meillä istutaa tukevasti jo syöttötuolissa, niin päätin kokeilla. Ite tuo ei vielä osaa nousta istumaan.

Takaisin