Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wildside: mullaki on ollu hyvin vähäoireinen alkuraskaus ja olin itekin tosi huolissaan siitä onko masussa mitään elämää. Varsinki ku ne vähäisetkin oireet loppu ku seinään tossa pari viikkoa sitten. Ultra kuitenki näytti että kaikki on kunnossa,kävin alkuviikosta.
Ja nuo nippailut,mulla oli useita päiviä välissä ettei niitä tuntunu ollenkaan,nyt noin joka toinen päivä jotain tuntuu,välillä vähän lievempänä ja välillä voimakkaampana. Rinnoissa ei myöskään oo mitään voimakasta aristusta,riippuen päivästä tuntuvat aivan normaaleilta. Eilen yrjösin ekaa kertaa ku jostain syystä jo herätessä oli hirvee olo,tänään olo taas ihan normaali. Että vaihtelua on mutta enimmäkseen oireet on lievät ollu mulla.

En tarkota pahalla marilee. Mutta ei se liikkumisesta varmaan monella johdu, kaikki raskaudet on erinlaisia. Mä harrastin ennen raskautta aluksi 4krt/viikossa salilla ja sit sen jälkeen 3 krt/ salilla ja lihas jumpassa. Joka päivä lenkeilyä. Ja nytkin yritän liikkua mahdollisimman paljon mitä syke antaa periksi. Mut silti mulla on voimakkaat pahoin voinnit. Ei mulla mitään muita oireita olekkaan. Että niin

Starr: kyllä mäkin sut muistan ja kiitoksia :) eka ivf oli se avain sitten meillä. Mikäs tilanne teillä on?

Täällä etoo milloin mikäkin ja päälle 10 viikoille asti oksensin aamusta iltaan ja illasta aamuun. Tällä viikolla helpannut mutta riippuen päivästä miten menee. Tänään on huono päivä :/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on satunnaisesti päiviä, jolloin enemmän vihlonu menkkamaisesti mahaa, tosi vaihtelevaa on ollut. Alkuun taisi olla enemmän.

Marilee: Olen kyllä reippaasti paremmassa kunnossa kuin pari vuotta sitten olleessa km-raskaudessa. Olin silloin melkein kymmenen kiloo painavampi :D ihanan helpottavaa kuulla, että muillakin on samalla tavalla nuo nipistelyt kun itselläni. Juurikin joka toinen päivä on hiljasempaa ja nuina hiljasempina päivinä kovasti miettii onko kaikki kunnossa. Mulla ei ole ollenkaan vihlasuja aivastaessa tms.. Sekin vähän epäilyttää..

Mulla on ens viikon keskiviikkona 21.1 uusi ultra kun eka oli liian aikaseen. Ekassa näkyi vaan sikiöpussi ja alkiorakkula mut varsinaista elämää ei vielä havaittu. Siksikin olen tässä hiukan huolissani.

Kiitos teille tsempeistä ja kokemuksista <3

Mulla noissa edellisissä raskauksissa oli todella kovia nipistelyjä ja aivastaessa aina vihlas kunnolla.

Mulla vihlo kans varhasilla viikoilla ja jomotti.. olinki alkuun varma että menkat alkaa. Nyt ku vk 12 alkaa täyttymään niin tulee satunnaisesti aikamoisia kipuja mutta harvemmin. Aivastaessa, äkkinäisissä liikkeissä yms tulee nipistyksiä.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mullakin tulee noita repäisykipuja aina silloin tällöin menkkajomotusten lisäksi. Wildside, eiköhän ultrassa kaikki ole hyvin, kaikki raskaudet on erilaisia, niinkuin monesti on todettu:)

Mä en edes vielä tiedä millon se on, joskus helmikuun alussa, veikkaisin. Maanantaina kai se selviää.

Mulla on nyt ihan kauhee huoli ollu muutaman päivän. Miten tämmösen jatkuvan pelon kanssa pitäis pystyä oleen?
Oireet on helpottanu ihan hirveesti, oikeestaan vaan nälkä ja turvotus on enää jäljellä. Kaikki mahan nippailut ja repäsykivutkin on loppunu. Kesällä kesenmenoon päättynyt raskaus oli melkein kokonaan oireeton niin väkisin tulee kaikki pelot taas mieleen. Vaikka kuinka yritän ajatella, että oireiden kuuluukin alkaa helpottaa, niin joka vessassa käynnillä vaan odottaa, koska verenvuoto taas alkaa.
Varhaisultrassa reilu kaks viikkoo sitten pienellä sydän löi ja kaikki oli hyvin, mut nyt se hyvänolon tunne on kaikki ihan poissa. Maanantaina on eka neuvola, mutta täällä se on vaan pelkkää juttelu yms. Nt-ultra on vasta 9.2 ja sinnehän on vielä ikuisuus. Oikeesti, miten ihmiset kestää tämmöstä epätietosuutta?
Mitään hankintoja ei olla vielä edes mietitty ja edellisen raskauden aikana ostetut pienenpienet sukatkin vaan kummittelee kaapin pohjalla.

Elä stressaa, kyllä kaikki kääntyy hyvin ja voit han sä kysyä kun käyt nevolassa jos voi niin voiko sydän ääniä kuunnella, jos se rauhottaa sua vähän :)

Mä vedin yli 100g salmiakkia. En yhtään tajunnu että salmiakkia ei saisi syödä.. Oonko nyt ihan huono äiti..?!

Täälläkin ollut niitä menkkajomotuksia,alusta asti. Nyt kun vk12 alkaa läheneen niin ei niin usein. Monesti olin kyllä varma,että menkat alkaa.

Tiistaina meillä on nt-ultra,iik! Alkanut pelottaan,että jos onkin kehitys loppunut tai jotain muuta kamalaa... :sad001 Oireet on vähentyneet aika lailla,tissitkään ei ole enää niin kauheen arat.. Mutta toivon että kaikki on hyvin ja meidän pikku vauva sielä kasvaa kovaa vauhtia! :Heartred

Takaisin