Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me asutaan pienessä vuokrakaksiossa. Haaveillaan kyllä muutosta isompaan, mutta pitää nyt rauhassa katsella että olisiko muutto järkevää ihan vielä. Asutaan siis vielä opiskelupaikkakunnalla, mutta kun mies valmistuu kesällä, niin muutto kotikaupunkiin päin houkuttelisi kovasti. Riippuu sitten työtilanteista jne että onko muutto nyt mahdollinen. Kyllä me nyt vähä aikaa tähänkin vielä mahdutaan, vaatii vain vähän järjestelyä.

Maanantaina olisi eka ultra ja jännittäääää! Jännitystä lieventää aavistuksen se, että olen onnistunut löytämään sykkeen dopplerilla. Eli joku ,jolla on pieni sydän, mahassani asustaa. Mutta on tämäkin jo uskomatonta, alussa en todellakaan uskonut pääseväni edes näin pitkälle, kun pelkäsin uutta keskenmenoa aivan hirvittävästi. Nyt päähän on pikkuhiljaa alkanut hiipiä ajatuksia, että ajatella meillä saattaisi oikeasti olla syksyllä vauva! Voi kunpa kaikki menisi hyvin :nailbiting:

Alkaa ottaan aivoon ku ei vaan jaksa kokoajan seistä :/.. Seisomatyössä olen ja tällä viikolla alkanu jalat väsymään. Joko tuo vois noin paljon vaikuttaa? :D

Koittakaahan jaksaa noiden yökötysten kanssa Mä kärsin vaan loputtomasta väsymyksestä kera unettomuuden ja tää on rankkaa. Oon onneks niin onnellinen, et mulla ei oo minkäänlaisia pahoja oloja tai ällötyksiä. Nälkä tulee useammin kuin ennen, mutta voin syödä mitä vaan. Voin vaan kuvitella miten uuvuttaa on jaksaa vähällä ruoalla muutoinkin väsyttävää alkuraskauden :/
Tsemppiä kaikille omien oireiden kanssa, eiköhän tää lopulta palkita sillä parhaalla mahdollisella palkinnolla :D

Mullakaan ei vieläkään ole pahoinvointia, jotain lievää ällötystä tulee jos nälkä alkaa kurnia mut muuten hyvä olo. Voin syyä ja juua mitä vaan eikä mikään tunnu etovan. Helkutin kova nälkä koko ajan. Illasta on jäätävää turvotusta ja mua kans väsyttää hitosti mut sit ku alan nukkuu nii uni ei vaan tule. Tai ainaki saa entistä enemmän pyöriä ennenku tulee.

Miten usein teillä päivän aikaan nipistelee/on menkkajomotuksia alamahassa? Tämä olisi kait kyllä nyt kuulunu tuonne oireet osioon, mutta kun tuli mieleen niin eikös se ole sama missä kysyy. Sama porukka kuitenkin täällä pyörii :D

No eikä sillä oo väliä täällä keskustellaan kaikesta :) ei se saata mitään olla. Joillakin on raskauden alussa nipistelyä ja menkkamaisia tunteita. Mut se johtuu siitä että keho levenee ja keho oo ei oo vielä tottunnu siihen :)

Miula vaihtelee kauheesti, alkuun oli useemmin ja nyt voi olla useempikin päivä ettei mitään. Nyt on ollu just useempi päivä et ei oo ollu kipuilua. Mikä vähän jännittää, kun muutenkaan ei kauheesti mitään oirei ole. :/

Oho onpas täällä taas keskusteltu paljon :)

Hyvin kyllä huomaa kuinka iltavuoroissa ja varsinki niiden jälkee väsyttää ihan sikana, toivottavasti tää väsymys rupee helpottaa ku ei meinaa koht töis jaksaa olla ollenkaan :/ oon aina rakastanu nukkumist ylikaiken mut nyt tää menee jo mullaki yli :D mielenkiinnol ootan mitä yövuoroist tulee vai tuleeko yhtään mitään :D

Haha no mä en kärsii siitä väsymyksestä niin paljoo enään sillon alkuraskaus oli ihan tyskaa tuntu että kokoajan olis saannu nukkua ja nukkumaan kun lomallakin meni josku 12 aikaa niin heräsin vasta joskus 2 päivällä se ei ollu kivaa. Mut nyt ei oo kivaa kun muuten vois nukkuu mutta yöllä ei sit meinaa saada unta

Joo tiedän mistä toi kipuilu kyllä johtuu, mut mun idea oliki kysellä just et miten usein teillä muilla on niitä.. Ku itselläni juurikin samalla tavalla kuin Jemppo sulla. Alkuun plussauksen aikaan tuntu todella paljon. Nyt enää harvemmin. Nyt on menny aikalailla silleen et joka toinen päivä tuntuu hiukan enemmän ja joka toinen on sit hiljasempaa. Mullakaan tosiaan ei ole pahemmin muita oireita, tissit tietysti kipeet mut neki aika vaihtelevasti.

En tiiä pitäskö tässä olla onnellinen kun on melkein normaali olo vai huolissaan. Edellisessä kesken menneessä mulla oli todella paha pahoinvointi ja siks nyt vähän epäilyttää. Tosin olen yrittäny ajatella myöskin niin, että jos tämä ei pahoinvointi tarkoittaakin onnistumista tässä raskaudessa..

Mulla on loppunut kokonaan sellaset menkkakivun oloiset kivut, mut tunnen kyllä melkein päivittäin pieniä vihlasuja. Äkkinäisissä liikkeissä tai venytellessä tuntuu vähän kiteyttää ja nää tosiaan ihan alhaalla vatsassa.

Mulla on Wildside_ muuten noiden oireiden kanssa ihan sama tilanne kun sulla ja ultrassa 8+6 kaikki oli loistavasti ja lääkäri kehui vahvan näköiseksi alkioksi! Ootko paremmassa fyysisessä kunnossa nyt kuin km-raskaudessa? Kyselin lääkäriltä oireettomuudesta ja hän totesi, että jos äiti on urheilija on pahoinvoinnin yms. riski pienempi. (En tarkoita tällä että oireilijat olis aina huonossa kunnossa, mutta riski siihen pienempi) ite oon aktiiviurheilija, ennen raskautta treenit valmentajan kanssa 4krt/vko + omat treenit 2krt/vko, aerobista ja lihaskuntoa. Lääkäri lupaili että kun jaksaa hiukan kuntoa ylläpitää raskauden aikana niin ei juurikaan oireita tulekaan. Tosin ei liikuntakaan oo tähän väsymys/unettomuus kierteeseen auttanut :D
Oireettomuus voi siis olla hyväkin merkki, uskon että teidänkin pienellä kaikki kunnossa <3

Takaisin