Heips, minäkin olen aina välillä käynyt tätä ketjua lueskelemassa, mutta kommentointi on jäänyt muussa kiireessä. Meidän poitsu on reipas 6kk vanha ja pari vkoa sitten pituutta oli 69cm ja painoa 8,7kg. Poika on syönyt soseita 4kk iästä ja nykyään syödään 4x pvässä, aamupuuro, lounaalla kasviksia lihaa/kalaa/munaa ja ip marjapuuro, kasvisrisotto tai hedelmäsose ja iltaisin puuroa ja luumua. Poika syö aterialla ehkä 0,5dl- 1,5dl (määrät vaihtelee paljon), marja ja hedelmäsoseet on mieluisempia kun kasvislihasoseet. Itse teen kaikki kasvis-ja liha/kala/munasoseet ja osan hedelmä/marjasoseita, ja osan hedelmä-ja marjapilteistä ostan sitten kaupasta :) Meidän poitsu rakastaa kaikkea kirpeää, esim. soseita missä on mustaherukkaa, mustikkaa tai puolukkaa , myös luumu on ehdoton herkku ja sitä syödään päivittäin jollain aterialla koska muuten menee helposti vatsa kovalle. Onko teillä ollut ruoka-aineita , jotka olette huomanneet olevan sopimattomia vauvallenne? Meillä banaani on sellainen että kovettaa aina vatsan, pieninäkin määrinä, joten sen antamisesta ollaan luovuttu, tai sitten sitä annetaan hyvin vähän ja reippaasti luumua sitten samalla tai seuraavalla aterialla. Muut ruoka-aineet joita on on jo hyvin laaja kirjo kokeiltu ja otettu pysyväksi ruokavalioon on kaikki sopineet. Kanamunan ja mansikan aloittamista vähän jännitin , kun olen kuullut että ovat hyvin allergisoivia joillekin, mutta hyvin sopii meille.
Öisin heräillään yleensä 2x syömään , mutta joinain öinä, esim viime öinä heräsi ja söi vain kerran, ja äiti sai nukkua pitkät pätkät :)
Meillä ei ole vielä hampaita puhjennut, mutta kuolan määrästä ja alahammasrivistön imemisen johdosta uskon , että pian varmaan puhkeaa.
Meillä liikuskellaan itseään vetämällä jonkin verran ja tehdään ympyrää itsen ympäri, yritetään nousta sohvapöydän alatasoa vasten. Meilläkin ollut nyt viikon verran hyppykiikku käytössä ja siitä tykkää kovasti. :)