Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyyki tänää neuvolassa pyytää, että kurkkais korvia. Meil oli kanssa jossai vaiheessa pisin unipätkä jo 7h ja kaikkinensa meni unta 10-12h parilla heräämisellä. Oi niitä aikoja! :wink

Meillä yöt vaihtelee kovasti, mut pahimmat (5-15 heräystä) yöt pysyneet jo pidempään poissa. Keskimäärin heräillään about 3 kertaa vaan, joista 1-2 syömään.

Onneks ei oo iltaisin nukutusrumbaa, tyytyy itsekseen kun vie sänkyyn. Yölläkin jatkaa yleensä nopsaa unta, kun saa syödäkseen tai laittaa tutin suuhun.

Hampaat pullottaa alhaalla jo kovasti, mut sitkeessä on ennen ku puhkeaa. Oon jo viimeset 3vk ollut ihan varma et ihan just puhkeaa.

Aargh, eroahdistuskautta odotellessa! Nyt kun on ollut jo himpun verran parempi vaihe :D Meilläkin kun ennen joulua mentiin yhdellä heräyksellä yöt ja eka unipätkä oli sen 7-7,5h. Muisto vaan.. Noh, onneks viimeaikoina vakiintunu nuo about 4h pätkät. (Vaik ois varmaan paree olla mainitsematta, kun ens yö varmaan taas yhtä hurlumheitä ;) )

Kohta puolivuotisneuvola, jännä nähdö mitat nyt kun viime neuvolan jälkeen on menty 5 kiinteän aterian rytmillä ja maidot päälle :)

6kk neuvolassa ei taida olla rokotuksia vai oliko?

Ei oo 6kk neuvolassa rokotteita, vasta vuoden ikäsenä muistaakseni. Me oltiin tänään, 6525g ja 66,9cm. Hyvin nousee nyt paino ja oli pysynyt käyrällä :)

Juu, vuoden iässä vasta seuraavat rokotukset.:) Meilläkin oli tänään neuvola. Pituutta ei ollut juurikaan tullut, joten meillä otetaankin 7kk iässä mitat neuvolassa. Paino oli 8500g ja pituus 66,1cm.

Hei mitä rokotuksia teidän vauvat on jo saaneet? Eli voisko joku valottaa Suomen rokotusohjelmaa vähän?

Sveitsissä on tähän mennessä tullut: jäykkäkouristus, hinkuyhkä, polio, B-hepatiitti, neumokokki, diphteria(?), joku aivokalvontulehdusrokote.

Mamatson: Meillä on tullu rota, pneumokokki, pcv, DTaP-IPV-Hib. Mä en tiedä mitä nää kaikki on, ku otettii kaikki rokotusohjelmasta. Vielä on tyhjänä MPR ja Influenssa, mutta minust ainakaan toi jälkimmäinen ei kuulu rokotusohjelmaan.

Meil oli tän päivän mitat 68cm ja 9kg. Ja ollaa miehen kanssa aika pienirakenteisia ite, mutta mä oon kyllä ollu ainakin tosi pitkä vauva siitä huolimatta. Eipä löytyny meillä korvista vikaa, että aiheutuisi toi sylintarve nukkuessa siitä.Mitä lie, ehkä tää joskus helpottaa. Olin kyllä varmaa ihan tosissaa väsyneen näkönen ku neuvolassa ehdottivat kotiapua. Mitäs laittavat tollasia aamuaikoja :dead:

Osaatteko kertoa jatkuuko 6 kk neuvolan jälkeen yhä kerran kuussa ja jos jatkuu niin mihin ikään asti?

Meillä tänään 6kk neuvolassa mitat tytöllä 68 ja 8670. Pikku pullero :) ryhmäneuvola tosiaan oli.

Madmasel:ainaski meillä seuraava neuvola (th+lääkäri) 8kk iässä.

No mä muistelinkin että harvenisi käynnit, mutta meille laitettiin 7 kk neuvola. En sitten tiedä miksi..

Meilläkin oltiin kasvettu hyvin ja plussakäyrillä mennään. Painoa oli reilu 9kg ja pituus 71,3cm.

Meillä seukki neuvolakäynti 9kk iässä. (kaupungin oma käytäntö, että 8 ja 10kk neuvola yhdistetty 9kk ikään). Tuo käynti onkin sitten isä-lapsi neuvola ja se tulee varata itse.

Ajattelin että kokeillaan jättää pikkuhiljaa yösyötöt pois, ja viimeyönä syötiin ekan kerran vasta kuudelta (tosin heräs kyllä muutaman kerran aamuyöstä mut tutti suuhun ja takaisin kyljelleen, niin jatkoi unia.) Jospa sen myötä vähenis nuo yöheräämisetkin, toivottavasti! :)

Bubu kiva että ehdottivat kotiapua (vaikka kaikki ei välttis siitä tykkää), tuo varmaan varmuutta siihen, että jos tuleekin pulmia joskus, niin on apua saatavilla.

Mulle on tuo uni kyllä niiiin tärkeä. Heti kun on useampi huono yö ja jos mies on ollut reissussa eikä vuorottelemassa mun kans heräämisten kanssa niin alkaa kupolia kiristää ja olo on niiiiin turhautunut :)

Mutta onneks tää on väliaikaista vaan :)

Kaikille ei niin vapaaehtoisille yökukkujille tsemppiä! Meilläkin yöt on ollut taas rikkonaisempia, mutta kuten aiemminkin, niin eiköhän tämä vain ole taas joku vaihe.

Tänään meidän perheellä on jännittävät hetket, kun vauva täytti aamulla 6 kuukautta ja päivällisellä poitsukin saa ruokaa lautaselle :) Ajattelin höyryttää palan kukkakaalia ja porkkanaa tai bataattia. Lisänä vielä kurkkutikku. Hui hui, jännittää :grin Niin outoa kuin se onkin, niin tähän asti mentiin ihan vain äidinmaidolla. Missään vaiheessa en uskonut, että ämmällä oltaisiin oikeasti menty kuusi kuukautta.

Mirmeli: Meillä oli useampi vauva äitineen yhtä aikaa paikalla, jokanen kävi ensin oman neukkutätin kans ottamassa mitat ym. ja sit siirryttiin kaikki ryhmätilaan jossa keskusteltiin mm.ruokailuista, unesta ym.vauva-arkeen kuuluvasta, töihin paluusta jne. Sit oli joku kertomassa tän kaupungin lapsiperheiden palveluista tai jostain, en joutanu sillä hetkellä kuunteleen ku tytöllä tuli näläkä... Ei näköjään ookaan sitten joka kaupungissa samanlailla nää neuvolakäynnit tai sisällöt.

Meijän neitosesta on tullu aivan kauhea myötätuntoitkijä ;D Voi toista, ku suupielet menee niiiiin alaspäin ja itkua aletaan vääntämään ku kuulee toisten itkua. Ja vierastaa myös kovasti.

Täällä yöt vaihtelee kun nyt tullut kaksi ala hammasta :) välillä nukkuu paremmin ja välillä on tosi huono tutti kun ei pysy suussa :) meidän poika osaa nyt kääntyä hienosti tehdä lentokoneen ja nostaa itseään käsille :) niin äkkiä pienet kasvaa <3 meillä tänään 6kk ja seuraava neuvola on täällä ryhmä neuvola :)

Meilläkin näytti eilen tulleen yks hammas ikenestä läpi. Kaks päivää kyllä niin innokkaasti pureskeli kaikkea käteensopivaa ja omas kättään + väänteli leukaansa hassusti, ettei oo kummakaan.

Viime yö mentiin ekaa kertaa syömättä :) ysiltä söi iltapuuron ja 22:30 maidon ja alkoi nukkumaan. Kolme kertaa piti yön aikana laittaa tutti ja kasilta alkoi heräillä niin pullolla jatkoi uniaan puoli kymppiin! Ja tätä tapahtuu meillä aniharvoin! :)

Täälläkin on nyt alahampaat edestä puhjenneet. Niillä olikin kiva kokeilla äidin tissiä, jaits! Ei ainakaan vielä ottanut onneks puremista tavaksi :) Yöt menee, etenkin aamuyöt, tissillä tankatessa. Viime yönä sain kyllä kerran siliteltyä uneen, koska oli juuri syönyt kunnolla ja hävisin noin minuutiksi vessaan jolloin heräsi ;) Ajattelin, että ei voi nyt nälkä olla ja sitten nukahtikin ehkä n.5minuutin silittelyn jälkeen.

olettekos muuten aloitelleet jo iltapuurojen syönnit? Mikä puuro olis hyvä ensimmäiseksi puuro mauksi? vatsa ystävällinenkin.. Otitteko ensin velliä vai suoraan puuroon?

Kaura on perinteisesti hellä vatsalle, mutta kokeilemalla parhaiten tietää. Vellejä ei enää kuulemma suositella ollenkaan, vaan puurot puuroina ja maidot maitoina.

Takaisin