Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis mikä tä katsekontaktin välttely on? Kuuluuko johonkin vaiheeseen? Meillä kyllä tapitetaan ja jutellaan herkeämättä. Ja etiäpäin ollaan menty jo parisen viikkoa mutta ei luoja paratkoon onneks seisomaan nousta :o Tyttö sunnuntaina 6kk.

meillä on alusta asti vältelty sylissä katsekontaktia. Siis sylittäjän. vieressä olevaa aikuista kyllä katellaan mielellään. Mää kyllä vaan epäilen että kysymys on siitä että on "liian lähellä" lapselle. heti kun vie kauemmas. esim kädet suoristaa niin kyllä jo katellaan silmiin :) Ei tietääkseni ole mikään kehityskausi juttu :)

Meillä pyöritään hienosti selältä mahalleen ja se onkin ainut liikkumis muoto :) olohuoneesta loppuu neliöt kesken kun neiti hurraa pyörien huoneen reunalta toiselle :) Navan ympäri pyörii jonkuverran paikallaan. Ei istu vielä ilman tukea.. Oletteko käyttänyt niitä Bumbo-istuimia? nissähän pitäisi pystyä istumaan kun päätä kannattelee. itsellä ei kokemusta ole ja mietinkin onko siinä istuminen liian raskasta vielä lapsen selkärangalle? Helpottaisi varmasti syöttämistä kun meillä sitteri syöminen on niin hankalaa kun neiti haluaa väkisin ottaa hirveitä vauhteja siinä :D

Meillä on bumbo mutta se on musta ihan kauhee. Syötän välillä siinä mutta mimmu menee kuin vieteriukko.. syöttäminen on sikahankalaa! Ja kaksinkerroin menee siinä.. rei rei: millon teidän oli syntynyt?

mehän venyttiin syyskuun puolelle. 7.9 syntyny eli 5,5kk lähenee.. :) kyllä ne neuvolassa sano että tukeavasten saa jo istua esim sylissä, mutta mua on liikaa peloteltu kieroista selistä niin en uskalla vielä syöttäriin pistää neitiä :D sitterissä ja sylissä kyllä ponkaa väkisin ylös! :D

Me saadaan se "lupa" tulevana maanantaina mutta tänään koottiin tripptrapp ja ajattelin huomenna testata aamupuurolla :)

mutta eihän niissä syöttötuoleissa istuta kauhean tuettuna? ja kun ei suojaheijasteita ole vielä sivulle niin neitihän räsähtäis vaan kylellee siinä :S no. ehkä me jatketaan sitteri syömistä :D

Ei tohon pehmusteilla kauheasti heilumavaraa jäänyt. Eikä ne heijasteet meilläkään tässä parin päivän aikana kehity :D ja oli heijasteet tai ei niin kaikki uusi vaatii totuttelua. Meillä ei vaan tule sitterisyömisestäkään enää yhtään mitään, vaikka saa tosi istuvaan asentoon (Rocker Napper) mutta kääntyillään, revitään sukkia, syödään varpaita.... ja bumbo on ihan susi.

Minä hommasin sen bumbon just syöttämistä varten, mutta ei vaan toiminut. Poika oli siinä ihan etukenossa ja lusikka sohi aina silmään :bored: Suihkussa on ihan hyvänä apuna, kun voi hetkeksi laskea sylistä siihen istumaan.

Meiän neiti 7kk ei liiku. Tai siis liikkuu mahalta selälleen ja selältä mahalleen pyörien. Oon vaan onnellinen ettei liiku, kun kaverin samanikäinen jo konttaa.. Eihän siinä saa mitään kotihommia tehtyä kun toinen konttaa millon minnekin ja nousee tukea vasten :D muutenkin meidän neiti on paljon pikkutarkempi ja jaksaa tutkia esimerkiksi kaulakorua jne tosi pitkään kun taas kaverin vauva ei yhtään tykkää nyhrätä. Hän on vähän suurpiirteisempi vauva :) ja molemmat kuitenkin kasvavat ihan normien mukaista tahtia :)

Mä oon kans ajatellut tuon katsekontaktin välittämisen olevan sitä et on liian lähellä siinä sylissä, aina se on ollut niin että sylissä välttelee, ei mikään kehitysjuttu ainakaan meillä.
Meillä on kans bumbo, mut luulen kans et sitteri on parempi syöttämiseen, tuossa painuu liikaa kasaan. Ja bumbossahan sais istuttaa jo tyyliin kolmen kuukauden iässä, ainakin sillon kun ei enää tarvi tukea niskaa. Mut en mä ole viitsinyt siinä niin pienenä istuttaa muuten kuin ihan lyhyitä aikoja silloin tällöin. Vauvauintiin sen ostin kirppikseltä mut ei ole sielläkään tullu käytettyä.

Meillä pitää hakea katsekontakti oikein sylissä jos esim. pomputtaa. Muuten tuijotelaan aina ihan muualle. Vauvasirkuksessakin kaikki muu on kivempaa katsottavaa paitsi äiti :D

Bumbosta..meillä ei oo, mutta en istuttanut kuin sylissä silloin alkuun kun alkoi pongata ylöspäin. Nyt istuu syöttiksessä hyvin tuettuna, ei lösötä ollenkaan. Ei istu kuitenkaan ilman tukea, eikä liiku vielä (onneks) mihinkään suuntaan, paitsi oman akselinsa ympäri ja hirmu sätkytys paikallaan ollessa. Onneks jokainen kehittyy omia aikojaan :)

Käytiin pitkästä aikaa brunssilla! Vauva viihtyi hyvin vaunuissa meidän ruokailun ajan ja minä puolestani pääsin valmiiseen pöytään syömään :)
Tulipa harjoiteltua samalla pariin otteeseen julki-imetystä. Tuon pöllökaulan kanssa vaan tuntuu imetys jäävän aina vähän vaiheeseen, kun kaikki muu on paljon kiinnostavampaa kuin syöminen :grin

Hotelli viikonlopusta selvitty ja ai että oli ihanaa! Poika oli todella reipas kätteli vaan ympärilleen ja jutteli ja hymyili kaikille :) istui tyytyväisenä rattaissa niin saatiin syötyäkin ihan rauhassa :) ei ollut poika moksiskaan uudesta ympäristöstä tai hälinästä :) käytiin jopa kylpylässä uimassa :) uskaltaa kyllä lähteä toistenkin :)

Kiva, kun teillä viikonloppu oli onnistunut! :) söittekö vain siellä Aulangolla vai kävittekö myös keskustassa syömässä? Ollaan mietitty, minne me mentäisiin syömään, kun ollaan Hämeenlinnassa.

Meil on alkanu kummallinen yökukkuilu. Vauva ei millään suostuis nukkumaan muualla, ku mun sylissä. Sen lisäks vierastaa kaikkia, välillä jopa omaa isääsä ja lattiallaki on rauhassa vaan sillon, ku makaan siellä seurana. Tämmöstä menoa ollu nyt useemman päivän ja alko siis aivan yllättäin. Vissii muillakin ollu yökukkuilua, mutta onko ihan tommosta mahotonta menoa ja kuinka siitä pääsee yli? Oon koittanu päiväsaikaa sylitellä ja seurustella niin paljon ku vaan mitenkään kerkeän ja yöllä sitte hyvin vähäeleisesti hoitanu ja saattanu syliin nukuttaa, mutta havahtuu sänkyyn siirrettäessä. Ja tätä nukutusrumbaa saattaa sitte kestää ja kestää ja kestäääää....... Ja sänkyyn yritän aina nukuttaa, jos on vaan pientä unikäninää, mutta en mä ihan oo huudattamaa alkanu.

6-9kk iässä tulee eroahdistusta mikä liittyy siihen että lapsi ymmärtää että hän on erillinen ihminen ja vanhemmat omansa (äiti). Ole läsnä ja tee vauvalle turvallinen olo. On taas vain vaihe :)
Meillä yöt menee vaihdellen, annan nukkua vieressä jos on kurjaa omassa sängyssä. Joskus itkee mun perään kun haen esim. vettä, silloin huutelen ja juttelen että kuulee ja lopuksi menen luokse. Jos vierastaa hurjasti niin pidän omassa sylissä ja siitä katsellaan yhdessä :)

Vieree mäkin oon nyt ottanu osaks yötä, mut ei haluais olla siinäkään, vaan sylissä. Onkohan jotain toivoa, että tää joskus lähiaikoina helpottais :woot:

Ootteko ollut flunssassa lähiaikoina? Korvatulehdus on yks salakavala joka voi olla oireeton tai pienioireinen mutta pahenee vaakatasossa jolloin yöt menee huonosti. Kaveri just valvo pari yötä kun vauvalla oli hyvä vain sylissä ja pystymmässä ja olikin korvatulehdus.

Ei meillä nyt mitään kummallisempaa yökukkuilua, mut yökukkuilua kuitenkin ollut taas viikon ajan. Meillä oli ihana, melko pitkä pätkä et nukkui jopa 4-7 tuntia putkeen, mutta on taas muisto vain kun heräilee vauva 1-2h välein läpi yön. Vaihehan tämä tietenkin on, mut kyllä alkaa taas olla aika väsynyt olo. Mut on tässä puolen vuoden iässä niin paljon kaikkea minkä vuoksi kukkuilla, että ei se ole ihme jos yöllä ei nukuta. Meillä ainakin tulee hampaita kaksin kappalein, on pari viikkoa sitten aloiteltu kiinteitä, voi olla tiheän imun kaudet ja eroahdistukset ja lisäksi vielä liikkumisharjoitukset. :D Vieressä sitten nukkuu puolet yöstä, mut mä nukun itse silloinkin huonosti kun vauva etsii siinä tissiä jatkuvasti niin siirrän aina omaan sänkyyn välillä. Melkosta hommaa!:D

Takaisin