Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kävin vauvan kanssa reissussa. Apteekista saa sellaisia puudutustippoja korviin vauvalle nousujen ja laskujen takia.
Meillä ei itketty yhtään koneessa. Ja aamulennot kannattaa varata. Lentokentälle kantoliina/reppu tai sellaiset sateenvarjorattaat, jotka saa lentokoneeseen.

Zeinika: Kiva kun kerrot toisen lapsen kuulumisia meille.! :Heartred Varmaan sitä osaa eri tavalla asennoitua toiseen lapseen, vaikka toisaalta tilanne on aina uusi. Tsemppiä!

Kiitti Jenkkipentu <3 on kiva kertoa teille myös uudesta pikkuisesta :) meidän poika yritti eilen varastaa mun lautaselta ranskalaisen onneksi ketkedin estää :D ja sit me mennään koko vkl hotelliin ottamaan irti otto arjesta tietysti poika tulee mukaan :) mies varmaan taas nauraa mulle kun pakkaan pojan tavaroita (varaudun aina kaikkeen ja tavaraa on mukana paljon :D ) hauskaa ja ehkä vähän jännittää mutta varmasti tulee olemaan hauskaa ainakaan ei tarvii tehä ruokaa tai siivota wuhuuu :) onko teillä vinkkejä reissussa vauvan kanssa? :)

Jenkkipentu: mua kiinnostaa kovasti toi korva-aine josta puhuit! Kuinka kauan se aine vaikuttaa? Oon yrittänyt miestä houkutella lomamatkalle vaikka Osloon (lapsi siis toki mukana) mutta mies jännittää sitä, että lapsi huutaa korviaan koko sen lyhyen lennon ajan.

Zeinika, nauttikaa viikonloppulomasta! Minne suuntaatte? :) mä ostin miehelle ystävänpäivälahjaksi hotelliyön Vanajanlinnaan, kun niillä oli siellä ystävänpäivätarjous.

Zeinikalle lisäksi paljon onnea upeista ultrakuulumisista! Onnittelen täällä, niin en sitten onnittele uimahallilla :grin

Ai niin meillä oli super huono yö mutta nyt siihen selvisi syy meille tuli ensimmäinen nökö! Pieni hampaan alku ala riviin :excited001:love017:Heartred

Zeinika, kiva lukea kuullumisia :) Mein tytteli yrittää kans pöydältä kaapata kaiken suuhuh jos vaan ylettäs. Oikeastaan ruokaillussa ei oo kieltäytynyt mistään, kaikki tarjottu on päätynyt suuhun saakka :D

Mein neiti on ihan mahdoton imetettävä julkisilla paikoilla, semmoinen pöllö, että huhhuijaa. En tiedä miten jonkun lennon aikana onnistus edes imetys, tai lähinnä säälisin kanssamatkustajia jotka "joutus" kattoo tissiä mistä maito suihkii ympäriinsä kun tyttö ei malta keskittyä ;) Me on kans mietitty jotain kevätreissua, mutta mies ei oikein innostu lähtemään mihinkään. Olis kiva päästä kotiympäristöstä jonnekin, ettei aina olis samat tiskit ja sotkut vastassa päivästä toiseen..

Istuu jotenki itekseen,siis selkä suorassa jne.mutta jos vähänkään liian nopeita liikkeitä tekee niin kippaa kyllä. syöttötuolissa istuu hyvin.

Sillai vinottain osaa että toinen käsi tukee. Istuminen on parantunut huomattavasti kun oppi seisomaan ja siitä asennosta pitää osata tulla alas, ja mikä parempi kuin istuma-asentoon. Onneksi keksi sen, en tiiä mitä muuten oisin tehnyt..

Madmasel, teillä seistään jo? Wow!

Meillä ryömitään jo vinhaa vauhtia, muttei istuta tai yritetä muuten ylös.

Joo ja se aiheuttaa äitille stressiä ja tytölle levottomia öitä. Koko ajan pelkään että kaatuu päällensä tai kolauttaa sen johonkin. Onneksi oppi laskeutumaan, mutta väsyneenä ei osaa arvioida sitäkään vähää mitä muuten. Tänään käänsi selän muutamaksi sekunniksi ja tyttö sai keittiön tuolin kaadettua päällensä. Olisi saanut vähän kauemmin ihan sylivauva..

Meillä ei osata nousta istumaan, mutta istuu kyllä tosi tukevasti ja aika hallitusti pääsee siitä mahalleen maahan. Ei kylläkään yksin voi jättää istuksimaan, ettei kippaa selälleen. Nyt on ollu pari päivää konttausharjotuksia ja saa ittesä nostettua lankutusasentoon. Luulen, että voimat saattais jo riittää konttaamiseen, mutta tekniikka on kyllä ihan hukassa! Mä oon alkanu pelkäämää, tota pään kolauttelua ja varsinkin, kun vähän näyttäis olevan kiinnostusta jo sieltä lattianrajasta pois. :nailbiting: Nopeesti nää kyllä kasvaa. Tänää meijän pikkunen veteli keittiönlaatikoita auki ku vanha tekijä! Eihän meillä niihin mitää lukituksia vielä oo!

Huhhuh, kylläpä siellä ollaan jo eteviä! :) Meillä ei vielä ees ryömitä, vaikka hinku ois kova päästä etenemään. Suorin käsivarsin pukkii itseään jo vähän taaksepäin ja paikallaan pyörii 360 astetta, mut hitaasti ja varmasti edetään :)

Eipähän tarvi vielä ihan olla nostelemassa kamppeita lattialta nappulan ulottumattomiin :) sitterissä nostaa kyllä itsensä jo istuma-asentoon.

Ootteko muutes huomannu onko teidän muksuilla sitä, ettei sylissä ollessa vanhempien katsekontakti kiiunnosta juurikaan, vaan kaikki muu on mielenkiintoisempaa. Ohimennen saattas vilkaista kasvoihin, mutta ei jää kyllä pitkäksi aikaa katselemaan tai jutustelemaan.

Sitterissä ja lattialla tai muualla kyllä kovasti kuikuilee ja naureskelee ja ottaa kontaktia, mutta sylissä ei millään, vaikka kuinka yrittäis. Paitaa tai hiuksia saattaa räpeltää ja tutkailla, mutta juttutuokiot ei kiinnosta kuin sillon, jos on ihan just herännyt ja aivan rauhallinen :O

Joo täälläkin vältellään sylissä katsekontaktia. Nyt nukkumaan laittaessa muutama tunti sitten, ihan hämmennyin kun maattiin kasvokkain ja pitkän tovin tyttö katseli mua läheltä suoraan silmiin. ihan poikkeuksellista.

Madmasei; se on välillä tosi hämmentävää kun vauva katsoo syvälle silmiin :Heartred

Imme: Apteekista suositteli sitä ainetta joka on tarkoitettu korvakipuisille vauvoille merkki: Oropdrops tms.
Kuulemma alle vuoden ikäisille ei voi laittaa niitä lentokorvatulppia..

Täällä istutaan mutta kupsahtaa nurin jos ei valvo. Syöttötuolissa istuu, mutta vielä on syötetty tyynyyn nojaten.

Meilläkin tyttö vaan kääntyilee masulleen ja silloin tällöin takas selälleen. Ei ryömi onneksi eikä muuta, ehdin kyllä varmasti juoksemaan perässä myöhemminkin!:D
oon kans huomannu saman että sylissä ollessa tyttö katselee yleensä muualle eikä ota katsekontaktia vaikka kuinka houkuttelis.
Mut lattialla taas katsoo silmiin ja juttelee ihan eri tavalla.

Meilläki vältellään katsekontaktia sylissä mutta ku katon muualle ku tyttöön niin johan rupee äiti taas kiinnostamaan :D typy ei vielä ryömi; ajattelin että alkais ryömiin aikasin ku kääntyki jo hyvissä ajoin mut pyörii vaan navan ympäri,pakittelee ja välillä pyörähtää takasi selälleen ja joskus vahingossa vetää itteä käsillä eteenpäin. Peräpää kyllä menee konttausasentoon ja jaloilla työntää eteenpäin mutta ku kädet ei vejä niin eihän sitä mihinkään pääse... noh,mutta varmasti kerkeää vielä juosta perässä :)

Takaisin