Minä en kyllä edes muista enää, olenko tähän ketjuun jo kirjoittanut. Paljon lukenut ainakin!
Meillä eka tulossa elokuun puolen välin paikkeilla, nyt viikkoja hieman laskutavasta riippuen noin kymmenen. Ensimmäisessä ultrassa oli käytännön asioissa pieniä kommelluksia, mutta saimme nähdä että pieni siellä tyytyväisenä köllii ja viikkoja tuon pikakatsauksen perusteella olisi tänään 10+0. Oikeastaan vasta ultran jälkeen tajusin, miten tiukassa oli huoli, ettei mitään vauvaa olekaan.
Ensi viikolla neuvolalääkäri, jossa sitten varmentunee tarkemmat tiedot. Nt-ultraan ollaan menossa heti helmikuun alussa.
Asumiskeskusteluun liittyen: Meillä on ihan liian pieni vuokrakaksio, emme meinaa mahtua siihen nytkään. Uusi koti olisi löydyttävä mielellään kevään aikana. Alkuraskauden väsymys on kyllä muistutellut siitä, että ihan viime tippaan ei näitä isoja muutoksia ennen vauvan tuloa kannattane jättää. Työssä käyminen tuntuu jo itsessään ponnistukselta, kun tarvitsisin pötköt parin tunnin välein, että oikeasti kokisin jaksavani.
Kaikki mennyt alkuraskauden osalta hienosti lukuun ottamatta jäätävää yskää, joka kestänyt nyt kaksi viikkoa. On vienyt mehut melko täysin. Kiitollinen olen siitä, että rvkoilla 5-7 vaivannut yleinen huonovointineisuus on lakannut. Hulluksi olisin yskiessä tullut, jos olisi se oksetus ollut pohjalla. Olen aina nauranut sille, ettei mulla koskaan satu yhtä aikaa mahaan ja päähän. Näköjään joku maailmankaikkeuden oikeudenmukaisuus huolehti siitä, ettei raskauspahoinvointia ja virustautia yhtä aikaa.
Kiva tämä palsta! Aika samoja juttuja mietitään.