Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla eka neuvola vasta ens tiistaina :). Saa nähä pittäis alkaa soitteleen vähän jokapaikkaan aikoja. Hirvittää ku pitäis juurihoito varata, että miten onnistuuko se tässä tilassa :s. Kostautuu ku venyttäny kokohommaa ja nyt sitte alkanu särkeen.

Raskaana olessa juurihoitoja voidaan tehä kun on raskaana ja sillion neuvotaankin kannataakin hoidattaa hampaat ja se on ilmasta ;)

Eli ei huolta tuosta huh :D sillä onki asia reissannut ku pitäis olla suu kunnossa tässävaiheessa. Kauhia hammaslääkäri pelko vaan kiusaa takaraivossa :s

No mä oon varmaan ihan outo mutta tykkään käydä hammaslääkärissä. Mun pitäs varata hammaslääkäri :) kun pitäs hammas hoidattaa :)

Mulla tullu tuo pelko näin "vanhemmiten". Ala-aste ikäisenä joutunu paljon käymään ja sillon se oli jopa mukavaa :S

No mulla oli lapsena ihan hirvee hammaslääkäri kammo :D mut jouduttiin aina nukuttaa että mulle pystyttiin tehä jotain

Jonskula mulla on oma hevonen, ratsu kyllakin. Viimeks ollu kouluna hevosen selassa kun on ollu niin huono olo, mutta uskon kylla viela palaavani satulaan kunhan olot (toivottavasti) helpottaa, ja sit meinaan jatkaa niin kauan kun ei tunnu mitenkaan pahalta. Vahan harmittaa etta parhaat kesakuukaudet menee ohi ison mahan kanssa, kun viime kesakin meni pitkalti "hukkaan" hepan ollessa toipilaana. Ei paasta kisoihin tanakaan vuonna.. :rolleyes:

Mä oon harrastannu ratsastusta mutta sit kun se jäi vähemälle niin ei oo paikkaa harrastaa. Kun ei oikein koulullakaan pysty kun opettaja on mitä on

Mulla ois pitäny nyt ku lumet tuli nii alkaa tuo oma lv opettaan ratsujuttuihin vaa ei rohkene lähteä stunt hommiin enää :/. Lunta ootettiin siihen hommaan ja nyt kun olis nii ei viitti riskeerata. Meillä ei onneksi kesä mee ihan ohi kisojen suhteen. Ponille jo kuski hommattu ja hevosen jos sais siihen kuntoon ettei juuri tarviis reenailla kotona, vaan vois ajattaa kilpaa säännöllisesti :). Vaan eipä noista koskaan tiiä. Ei passaa suunnitella liikaa :D

Joo en makaan tuntemattomien selkaan lahtis, saati ratsastamattomien, mutta tuo on ite kasvatettu ja koulutettu niin uskaltaa. :) Ja tuleehan noita kesia ja kisoja.. :wink

Voikun tulee kauhee kuume lähtee ratsastaa mutta pitää kattoo sit synnytyksen jälkeen oulusta joku hyvä ratsastus talli. On mulla ittelläkin ollu poni ja harrastettuu hevosia vaikka millä tapaa. Ajanukkin oon. Ja näin mutta joku 2 v kun jäänny vähän vähemälle

Mää harrastin säännöllisesti ratsastusta semmoset 10vuotta vaa jäi sitten ku alko omat viiä enemmän aikaa :). Kauhea hinku ollu jo pidempään oikean ratsun selkään ja jotain rataa hyppäämään ! Onhan täällä oulussa noita talleja vaikka kuinka nii varmasti löytyy se joka tuntuu omalta :)

Meillä mies ei ollut mukana ekalla neuvolakäynnillä, en tiedä tuleeko koskaan olemaan kun on vähän hankalasti järjestettävissä. Ja toisekseen, meillä kummallakaan ei ole mitään erityistä intressiä siihen, että hänen pitäisi olla siellä. :) Ultrat ovat sitten eri juttu.

Minäkään en ole tehnyt hankintoja, enkä tule tekemään pitkään aikaan. Sormet kyllä jo syyhyää, jos sitä pääsisi ensimmäistä kertaa tekemään kirppislöytöjä omalle, eikä aina muiden vauvoille. :D

Minä en kyllä edes muista enää, olenko tähän ketjuun jo kirjoittanut. Paljon lukenut ainakin!

Meillä eka tulossa elokuun puolen välin paikkeilla, nyt viikkoja hieman laskutavasta riippuen noin kymmenen. Ensimmäisessä ultrassa oli käytännön asioissa pieniä kommelluksia, mutta saimme nähdä että pieni siellä tyytyväisenä köllii ja viikkoja tuon pikakatsauksen perusteella olisi tänään 10+0. Oikeastaan vasta ultran jälkeen tajusin, miten tiukassa oli huoli, ettei mitään vauvaa olekaan.

Ensi viikolla neuvolalääkäri, jossa sitten varmentunee tarkemmat tiedot. Nt-ultraan ollaan menossa heti helmikuun alussa.

Asumiskeskusteluun liittyen: Meillä on ihan liian pieni vuokrakaksio, emme meinaa mahtua siihen nytkään. Uusi koti olisi löydyttävä mielellään kevään aikana. Alkuraskauden väsymys on kyllä muistutellut siitä, että ihan viime tippaan ei näitä isoja muutoksia ennen vauvan tuloa kannattane jättää. Työssä käyminen tuntuu jo itsessään ponnistukselta, kun tarvitsisin pötköt parin tunnin välein, että oikeasti kokisin jaksavani.

Kaikki mennyt alkuraskauden osalta hienosti lukuun ottamatta jäätävää yskää, joka kestänyt nyt kaksi viikkoa. On vienyt mehut melko täysin. Kiitollinen olen siitä, että rvkoilla 5-7 vaivannut yleinen huonovointineisuus on lakannut. Hulluksi olisin yskiessä tullut, jos olisi se oksetus ollut pohjalla. Olen aina nauranut sille, ettei mulla koskaan satu yhtä aikaa mahaan ja päähän. Näköjään joku maailmankaikkeuden oikeudenmukaisuus huolehti siitä, ettei raskauspahoinvointia ja virustautia yhtä aikaa.

Kiva tämä palsta! Aika samoja juttuja mietitään.

Ma en kesta naita aamuvuoroja, en saa nukuttua koko yona ja sit duunipaivan jalkeen oon niin poikki et nukahdan kun paasen kotiin, ja sit heraan illalla ihan tikkavirkeena ja valvon taas koko yon. :dead: Onneks ens viikolla ei oo kun yks aamu, loput sain vaihdettua illoiksi..

Täällä oli eilen tosi huono päivä. Aamusta asti oksetti ja ainoastaan iltapala pysyi sisällä. Itketti vähän väliä ka sit aateltiin että kuunnellaan miehen kaa yhessä illalla dopplerilla jos se piristäis niin ei saatu ääniä kunnolla kuuluviin! Olin kyl vasta kerran kuullut kunnon jumpsutuksen mutta nyt se ei onnistunutkaan. Syke kyllä kävi muutaman kerran ruudulla että kyllä se asukki siel on.. Hoh hoijaa mikä valitusviesti. Oon normaalisti peruspositiivinen ihminen mutta eilen siitä ei kul ollut tietoakaan :yuck:
Nyt pitäs nousta ylös ja kattoo taas mikä on olo tänään, oksentamaanhan tässä aamusta pääsee joka tapauksessa :hungover:

Takaisin