Meillä kaikilla varmaan on sen verran maalaisjärkeä, et jos huomaa, että homma toimii siten, kun on tottunut toimimaan, niin ei suotta lähde muuttamaan hyväksi havaittuja tapoja vaan sen takia että joku on jonnekkin oppaaseen sattunut toisin kirjoittamaan tai nykysuositus sattuu sanomaan jotakin muuta. :)
Ehkäpä noita neuvoja ja ohjeita on kirjattu ylös niitä tyyppejä varten, jotka kaipaa neuvoja tai tukea tiettyihin asioihin. Ei nää asiat kai niin mustavalkoisia ole, että toinen tapa ois enemmän oikein kun toinen :) Näitä suosituksia ja ohjeita menee ja tulee! Vaikkakin esikoisen kanssa nää ohjeet ja neuvot saa kyllä monesti hämmentymään, jos ei ole rohkeutta toimia siten, kun itse vaistoaa parhaaksi.
Imetykseen liittyen voin itse ainakin myöntää, että ois ollut ehkä järkevää tutustua asiaan etukäteen, jottei oltais astuttu kaikkiin mahdollisiin miinoihin ja näin ollen kustu homma heti alkuunsa. Ei mennytkään meillä niin, että tissi vaan suuhun ja that's it! Imetys"taito" ei tullut mulla selkärangasta eikä maalaisjärkikään siihen auttanut, mutta nyt kun asian kanssa alkaa olla sujut, niin seuraavan vauvan (jos sellainen meille vielä suodaan) oon paljon paljon viisaampi! :) Monet itkut itkettiin sen vuoksi, että osittaisimetyksellä mentiin vain reilu 2kk - kuinka suurelta epäonnistumiselta se tuolloin tuntui. Mutta hyvä poika on näyttänyt pullollakin kasvavan :) onneksi! Ja jälkeenpäin näkee jo ne monet positiivisetkin asiat, mitä tuohon pulloralliin liittyi.