Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Zeinika <3

Mä en edes uskalla miettiä toista vielä.. näyttää siltä että imetys saa mut kipeäksi..

Voimakas pahoinvointi, pääsärky, huimaus, heikotus, hikoilu, sydämen tykytys.. prolaktiinin liikaeritys.. :( mun kroppa reagoi vahvasti kaikkiin hormoneihin.. tai on tähän asti reagoinut.. lääkäri otatti kilpirauhasarvot ja sano et jos niiss ei kummempia niin pitää varautua henkisesti lopettamaan imetys koska muuten ei päästä eteenpäin. :(

Tänään kävin katsastaa poskiontelot.. no niissä vähän jotain ja tällä viikolla meen hierojalle jospa auttas ainakin päänsärkyyn.. muita oireita ei sekään selitä..

Voi että miten kurjaa :( ootko varma ettet raskaana olisi? Vai onko nuo olot ollut koko imetyksen ajan? Mutta Mirmeli jos joutuisit lopettamaan imetyksen voit silti olla ylpeä itsestäsi että pystyit imettämään näin kin pitkään <3 mulla loppui maito kun poika oli 2,5kk vanha :\

Oon varma :( muutamia testejäkin tehnyt kun on kieltämättä samanlaista kun raskauspahoinvointini oli. Seki olis huono vaihtoehto sektion takia. Olot olleet enemmän tai vähemmän n. 7vk synnytyksen jälkeen. Ny ovat pahentuneet. Olin viikko sitten niin kipeä etten jaksanut sohvalta nousta. Alkoi menkkojen kanssa samoihin aikoihin ja siksi aloin epäilemään hormoneja.. vielä täytyy kääntä kivi että jospa pahoinvointi olis sappileikkauksen jälkeistä.

Nyt tietty mietityttää että miten imetys lopetetaan.. pikkuhiljaa imetyskertoja pullolle mutta jos pitää saada prolaktiinit nopeasti alas... huh.. harmittaa silti.

Tiedän se harmitus on suuri mutta siitä pääsee ajan kanssa yli :) toivottavasti sun ongelmat ratkaisi nopeasti.

Onnea Zeinika! Hormooninhuuruinen mamma on täällä ihan superkateellisena, vaikkei ite oo uskallettu vielä edes alkaa yrittämään... :wink Huippua kyllä noin pieni ikäero!

Kiitos bubu :) juu nyt menee niin kuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla :) en aijo tehdä kuin kaksi lasta nii. Kiva kun niistä on sitten seuraa toisilleen :)

Onnea Zeinika <3 Toivotaan että kaikki menee hyvin ja syksyllä teillä pienoinen. Mä en ole myöskään saanut vielä vakuutettua toisesta lapsesta, joten voipi olla täytyy ajan mennä ja jospa hänkin lämpenis pikkuhiljaa :) Viime kerralla kirjoitin kuinka meillä on yöt helpottunut ja yhdellä syötöllä mennään.. nooh, perun puheeni :( ollaan takas 2tunnin pätkissä,huoh! mietin että voisko pikkuhiljaa alkaa vierottaamaan tytön yösyönnistä kun huomenna tulee kuitenkin 6kk täyteen..se on vaan niin helppo yöllä lyödä tissi suuhun ja nukahdetaan samantien :)

Kiitos Tyy84 <3 me oltiin jo ajat sitten sovittu että kaksi tehdään pienellä ikä erolla :) mies oli kyllä heti mukana ja ihme tosiaan tapahtui että tärppäsi ekasta kierrosta :)

ai niin on pitänyt kysyä että onko muilla synnytyksen jälkeen kuukautiskierto häiriintynyt? mullahan on tullut yhdet kuukautiset synnytyksen jälkeen?! söin tosin viime syksynä niitä minipillereitä pari kuukautta mutta nyt en ole 2,5 kuukauteen niitä syönyt..vai onko imetyksellä vielä vaikutusta niihin?!

Onnea Zeinika! ♡

Tyy84: meille sanottiin neuvolassa, että vasta 8kk ikäistä saa alkaa vieroittamaan yösyönnistä. Sitä ennen vauva ei ymmärrä miksi hän ei saa yöllä rintaa. Tuohan se kuitenkin myös lohtua yön pimeydessä :)

Menkkoja ei oo tullu mulle vielä ollenkaan. Minipillereitä syön. Kai se imetys voi sotkea sen verran, että on kierto vinksallaan.

Mulla kierto heittää mutta joka kuukausi on kyllä tullut. Kyllähän siinä aika menee että keho palautuu ja prolaktiini on häiritsemässä.

Hurjasti onnea Zeinika :Heartred:Heartred:Heartred

Täälläkin on ajoittaista vauvakuumetta ilmassa, mutta eipä oo ollu kierron käynnistymisestä vielä tietoakaan. Imetän vielä suht tiheästi, yölläkin 2-3 kertaa, että se ilmeisesti sekottaa kiertoa. Meillä ois toiveena toinen pikkumussukka noin parin vuoden ikäerolla. Jospa sitä syksyllä sitten aletaan viimeistään yrittämään. Kaipa se kierto siihen mennessä palautuu o_O

Anina; ahaa, niinkö sanottiin. Täytyypä itsekkin ottaa ensi viikon neuvolassa tämä puheeksi :) Ite jostain vauva opuksista lukenut että puolivuotias ei tarvitse välttämättä yösyöttöä jos syö tarpeeksi päivällä. Mutta nämäkin varmaan niin vauva kohtaisia. Ihan hyvin voin kyllä imettää myöhempäänkin yöllä mutta viime yönäkin 3 kertaa imetin ja syö kuitenkin päivällä 4-5 krt kiinteitä. Tuntuu että tuo 3 krtaa on jo liikaa :) oon varmaan kauhea äiti kun noin ajattelen :)

Mäkin oon lukenu että puolivuotias ei enää yösyöttöjä tarvi, mut varmaan on aika yksilöllistä. Veikkaisin että jos syö jo runsaasti kiinteitä päivällä ja saa jotain muutaki iltapalaksi kuin nopeasti sulavaa tissimaitoa, niin voi alkaa jo puolivuotiaana lopettaa yösyötöt. :)

Mulla on nyt jonkunlaiset menkat. Ihan ajallaan tulivat, mutta tositosi niukat on jostain syystä ollu. Viimeksi tuli tammikuun alussa ja oli sillon melko runsaat, runsaammat kuin ennen raskautta. Nää on nyt tokat menkat synnytyksen jälkeen.

Yösyömiset voi olla ihan oikeaakin nälkää tai janoa vielä. En itse lähtisi puolivuotiaalta vielä rajoittamaan mitään syömisiä. Rinta voi olla myös yöllä lohtu päivin hulinoiden jälkeen. Mein neiti syö yöllä ehkä sen 2-3 kertaa, paremmin jaksaa yöllä keskittyä imutteluihin kun päivällä. Ja jos ajatellaan, että pienen vauvan kokonainen yöuni on sen 3-4h ja vuoden ikäisellä 5h. Yö jos alkaa vaikka klo 22 ja aamu alkais klo 6 niin kyllä siihen väliin helposti se parikin syöntiä voi tulla. Enkä usko, että yöimetyksen lopetus takaisi yht äkkiä superhyvät yöunet.. Muistattehan myös, että viimeisin tiheän imun kausi ajoittuu tuohon puolen vuoden ikään :)

Meillä on Nyt kyllä varmaan tiheät imut menossa, koska yöllä syönyt 2h välein ja pidemmän aikaa päästiin jo sillä, että ekat yösyötöt meni aamuyölle. Mamma vähän silmät ristissä...

Takaisin