Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me asutaan Liedossa rivari kaksiossa. Ihana asunto mutta aivan liian pieni ja haaveissa on vielä ostaa se omakotitalo tänä vuonna :) toivottavasti ennen elokuuta :)

Meillä on noin 60 neliöinen rivitalokaksio. Ostettiin se pari vuotta sitten ajatellen, että seuraava koti on miehen rakentama omakotitalo. Muutama vuosi tuossa vielä mahdutaan asumaan, mutta kyllä meillä jo sen jälkeen on tavoitteena muuttaa isompaan. Onneksi nykyisessä asunnossa on piha pienellä kasvimaalla, niin pikkuista voi hyvin ulkoiluttaa siellä. Neuvolat, päiväkodit, kaupat ja juna-asema ovat muutaman minuutin kävelymatkan päässä, joten eiköhän me tuossa tovi pärjäillä :)

Pienen lapsen kanssa tuntuu että kaikki pitää olla lähellä. Varsinkin se ekaviikko on varmana semmonen

Mutta voin sanon kun kättäriltä pääsen niin ensimmäsen ainakaan 3 päivään ei oo kukaan tulossa meille :) kuka muuten haluaisi babysowerit ?

Tääl nyt on kaikki palvelut lähel ku on tämmönen kuppanen kylä :D ja ku asuu viel ytimes :D

Mä en oikeestaan tiiä aattelinko järkkää vauvakutsut vai en :) sen näkee sit kesällä :)

Mä haluisin kysäistä mielenkiinnosta tämmöistä että kuinkas monelle on tarjottu perhevalmennusta ja kuinka moni menossa sellaiseen? :)

Meillä siis neuvola tarjoaa perhevalmennusta ja tapaamisiä on ainaki viisi osa ennen ja osa synnytyksen jälkeen ja vetäjät on aina eri aiheesta riippuen. Eka tais liittyy hammashoitoon, sit oli synnytykseen (suprise, suprise), sit oli joku kerta niin et on psyk.sairaanhoitaja vetämässä.

Hieman oon kahen vaiheilla ilmoittautuakko vaiko ei..mies oli sitä mieltä ettei todellakaan :D

Moikka! Liityn nyt höpinöihin, tosin en ole järin ahkera kirjoittelija.. :D yritin vähän päästä porukasta kärryille mutta olette ehtineet jo niin paljon höpöttää että ei oikein onnistunut :rolleyes:

No mutta täällä viikkoja 11+1 ja la 5.8. Miehen kanssa ollaan oltu se 6v yhdessä. Tämä lapsonen on saanut alkunsa 4 vuoden yrityksestä ja loppujen lopuksi kaikkien mahdollisten hoitokokeilujen jälkeen ivf tepsi. Alku on ollut hankalaa ja kärsin todella voimakkaasta pahoinvoinnista ja ummetuksesta :/ oksentaminen on ollut aamusta iltaan ja illasta aamuun mutta alkaa nyt hieman rauhoittua ettei välttämättä ihan joka päivä..

Ja mitä valmennuksiin tulee niin mekin saadaan neuvolan kautta. Hammashoitajan ja psykologin jätän varmaan väliin mutta muuten tietty mennään.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Itse koen sen synnytys osion ainoastaan sellaisena mihin haluaisin osallistua mutta koen turhaksi ilmoittautua yhden kerran takia :D neuvolatäti kehoitti ilmoittautumaan sinne jo nyt ja olisihan siinä se hyvä puoli että tutustuisi muihin odottajiin, mut mun tuuril siel on just niitä ketä en haluis siel olevan :D pienen kunnan kirous...

Tuli käytyä eilen miehen kanssa ultrassa:Heartbigred se oli kyllä niin helpottavaa nähdä, että pienellä oli kaikki hyvin sielä:Heartred
Emme muuten varmaan varhaisultraan olisi mennyt, mutta meillä olisi tarkoitus kertoa jo ensi viikolla molempien perheille tulevasta pikkusesta. Miehen vanhemmat kun eivät ole täälä kun maaginen 12 viikkoa on ylitetty. Nytten vikkoja on 8+5

Tuntuu kyllä tämä raskaus niin erilaiselta kun on nähnyt pikkuisen sydämmen sykkivän:Heartred kallistahan se oli, mutta kyllä oli sen kaiken arvoista. Nyt voi ainakin kertoa perheille ilman pelkoa, että onkohan sielä ketään ollutkaan mukana.

Asumisesta: Asumme suht isossa vuokra kaksioissa, mutta vauvan ollessa 1-2 vuotias niin olisi tarkoitus muuttaa sitten isompaan omistuskämppään.

Mekään ei olla mitään hankintoja vielä tehty lukuunottamatta muutamaa bodya mitkä ostin jo ennen raskautta ulkomaan reissulla:love7

Ensimmäinen neula olisi nyt Maanantaina. Meille mies tekee yötyötä joten pääsee tulemaan kaikkiin neuvola ja ultra käynteihin mukaan :happy119

Meilläkin olisi tarkoitus alkaa vasta sitten ostelemaan tavaroita kun sukupuoli saadaan selville. Ja suurimman osan ajoimme hankkia käytettynä :)

Toisaalt ajattelen että se saattaisi olla myös mielenkiintoista mut sit pitäis saada toi mies puhuttua ympäri :D tiedän kuitenkin että neuvolatäti kertoo varmasti myös samat asiat ja ainahan sitä tietoa saa etsittyä myös itsekkin ja ku on noit ystäviä joilla pieniä muksuja niin niilläkin tieto ajankohtaista :)

Mun on vaikea kuvitella itteni perhevalmennukseen, kun oon työurani ollu perhetyössä ja ollut se neuvojen antaja :) Tosin synnytyksestä ja siihen liittyvistä asioista oon kyllä pysytellyt kaukana... Uskoisin saavani neuvolasta tarpeeksi tukea ja ohjeita varsinaiseen synnytykseen, toisaalta uskon myös luonnon hoitavan suurimman osan.

Ja varhaisultrassa tänään siis kaikki osoittautui olevan loistavasti, nyt rauhallisin mielin voin osallistua keskusteluihin täällä ja nauttia odotuksesta haaveineen :D

rv 8+6

Mullakin vähän sama kun työkseni kuitenkin kasvatan noita tulevaisuuden toivoja ja annan heidän vanhemmilleen neuvoja miten toimia noitten pikku pulmusten kanssa, niin en tiiä saisinko sielt kuitenkaan irti hirveesti mitään :D noh pitää miettiä :)

Takaisin